Ga naar inhoud

Medion PC ( Actie woensdag 18/3/2020 )


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Aangezien mijn PC aan vervanging toe is ( +10 j ) dacht ik van mij MB, processor en geheugen te vervangen.

Nu kom ik juist deze actie van Medion tegen dewelke me interesseert.

 

https://www.medion.com/aldi/pcs/md34220-nl-nl/?wt_mc=nl.coop.md34220.anl.med_start-ka

 

 

Graag jullie idee hierover.

Ik game NIET

Fotobewerking zou ik me graag in willen  verdiepen maar momenteel nog niet aan de orde.

Mijn huidige PC configuratie hieronder.

 

Dank bij voorbaat.

PC .jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe computer heeft een ingebouwde videokaart in de processor.

Dus geen aparte videokaart zoals jij nu hebt.

Als je later fotobewerking doet zou ik de nieuw pc niet kopen.

Tenzij je meer kennis hebt over computer zal je later meestal een nieuwe voeding en videokaart moeten kopen.

De reden is dat Medion de voeding zodanig instelt dat je bijna niks kan toevoegen.

499 euro is echt heel weinig hoor voor die type computer.

Daarmee kan je gewone taken perfect doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, stegisoft zei:

De nieuwe computer heeft een ingebouwde videokaart in de processor.

Dus geen aparte videokaart zoals jij nu hebt.

Als je later fotobewerking doet zou ik de nieuw pc niet kopen.

Tenzij je meer kennis hebt over computer zal je later meestal een nieuwe voeding en videokaart moeten kopen.

De reden is dat Medion de voeding zodanig instelt dat je bijna niks kan toevoegen.

499 euro is echt heel weinig hoor voor die type computer.

Daarmee kan je gewone taken perfect doen.

 

Dank voor het snelle antwoord.

Voeding en videokaart vernieuwen is geen probleem.

Vond het ook een goede deal en voor die prijs kan je natuurlijk niet het van het hebben.

 

Processor en Win10 is al 350€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar hier kan je een review vinden. Eventueel de link in Chrome openen en laten vertalen.

Voor Office en fotobewerking zou hij voldoen.

 

3 uren geleden, stegisoft zei:

Tenzij je meer kennis hebt over computer zal je later meestal een nieuwe voeding en videokaart moeten kopen.

Inderdaad, voor het inbouwen van een zware grafische kaart is de voeding te zwak (slechts 250 W) en heeft ook geen extra stroomaansluiting. Er is wél een slot voor een videokaart voorzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, nokiaprox zei:

Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar hier kan je een review vinden. Eventueel de link in Chrome openen en laten vertalen.

Voor Office en fotobewerking zou hij voldoen.

 

Inderdaad, voor het inbouwen van een zware grafische kaart is de voeding te zwak (slechts 250 W) en heeft ook geen extra stroomaansluiting. Er is wél een slot voor een videokaart voorzien.

 

Bedankt v/d info nokiaprox.

 


***Voor mij mag er slotje op, weet genoeg***

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is maar de vraag of je voor fotobewerking een zware grafische kaart nodig hebt....

verreweg het meeste werk wordt in dit verband gedaan door de processor, in combi met voldoende geheugen.

om het resultaat te laten zien (het enige waarvoor de videokaart in dit verband wordt gebruikt): mijn ervaring (na heel foto's onder handen te hebben gehad) is al sinds windows xp dat een eenvoudige videokaart je alle  details biedt... 

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.