Ga naar inhoud

Gecumuleerde updates voor windows 10 Version 1909 voor x64 gebasserde systemen


Buffalodiehard

Aanbevolen berichten

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

p38cyq,

 

Ik heb windows repair van tweaking gedoawnload en de Windows update repair laten lopen.

Na twee en een half uur was het procede afgelopen en heb ik de windows update terug uitgevoerd .

Mijn melding toets liet weten dat vele aps weer op standaard staan en dat windows update niet bijgewerkt is.

2020-03-25 (1).png

2020-03-25.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer,

 

Ik heb de scan in de powershell nog eens doorlopen na de windows repair all in van tweaking.com aanbevolen door p38cyq

 

Er is vooruitgang !!

 

de eerste stap DISM werd nu wel 100% volledig afgewerkt

100 %

De restore operation completed succesfully

THE OPERATION COMPLETED SUCCESFULLY

bij scf scan now werd de opmerking in bijlage bekomen

 

Ik heb nog de logjes van C:\Windows\Logs\CBS toegevoegd

Kunt U uit de logjes iets besluiten ?

2020-03-26.png

FilterList.log CbsPersist_20200325111811.log CBS.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé ja: klopt p38cyq!  (had ik aan moeten denken :( )

 

maareuh... er is al een DISM en scannow gedaan, 'k denk niet dat chkdsk iets zal helpen in dit geval.

 

Wat wel goed zou zijn: een schijfscan laten doen met HDtune om te zien of de schijf nog wel goed is

(Buffalodiehard: 'k zou dat zeker ook eens doen - en plaats dan een screenshotje ervan?)

En een Christaldiskinfo (standaardversie) toont ook al wel wat

 

(beide freeware)

Link naar reactie
Delen op andere sites

p38cyq , ik heb uw opdracht uitgevoerd in powershell.

Die gaf geen resultaat bij keuze Y

Er is een fixed(C) scan aangevat die 3 uur geduurd heeft.

Na het heropstarten werkten nu programma's die ik voorheen niet aan de klap kreeg oa MS Teams .

 

Passer, ik hoop dat U iets bent met de ingesloten scans (cristaldiskinfo )?

je zegt het maar....

HDTune_Info.gif

HDTune_Health.gif

HDTune_ErrorScan.gif

HDTune_Benchmark.gif

CDM_20200326173539.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buffalodiehard: alarmfase 1: je harde schijf is het serieus aan het begeven (en dat zal al die ellende wel veroorzaken): zie je al die rode vierkantjes in je derde plaatje? dat zijn dus beschadigde/versleten sectoren van je harde schijf.

 

( Mogelijk nog niet aan de orde - zie mijn volgend stukje tekst) Dus: EERSTE TAAK: àl wat je nog op die schijf staan hebt zo spoedig mogelijk op een ander medium in veiligheid brengen (usb, dvd, de cloud, een externe schijf of waar dan ook)  (of je moest dit allemaal al elders veilig staan hebben)

Denk ook aan backups van bestanden: je mailadressen, instellingen van weet ik welk programma, je favorieten/bladwijzers van je browser, enfin: van waar je ook maar aan denkt.

Want die schijf kan het plots begeven en dan kan je er niet meer aan. Het kan natuurlijk ook dat je zo nog enkele maanden voort kan blijven sukkelen en nog aan het meeste aan kan, maar het kan ook zo maar gedaan zijn.

 

Maar nu begin ik even te twijfelen: je hebt blijkbaar plaatjes gemaakt van 3 verschillende schijven: van een Western Digital schijf van 37 Gig  (1ste plaatje), van een Maxtorschijf van 163 Gig en van een Conner Peripherals - van maar een halve gig - en het is die laatste die mankementen vertoont.

Als ik dat zo allemaal eens naast mekaar leg, vermoed ik dat je Windows op die 163-gig-schijf staat?

Hoe dan ook: maak van je schijf waar je windows op staat zo eens een plaatje als het derde plaatje?

(als je hier >>> image.png.a1c71d5d214eff5342cd7e47113ee6fa.png op het v-tje klikt, krijg jij je schijven te zien, selecteer daar dan eens je Windowsschijf/partitie en laat die eens nakijken?

 

Enne, wat de vraag van p38cyq betreft: doe het eens opnieuw en antwoord hier eens Y image.png.e300fc6e4f487e1dedd583b8d916e125.png

 

en herstart dan je computer even? (dan gaat het wel lukken)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.