Ga naar inhoud

Paswoord hergebruik


ada9836

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, ada9836 zei:

Hoelang wordt een paswoord bijgehouden door Microsoft alvorens een oud wachtwoord hergebruikt kan worden? 

Je bedoelt het wachtwoord van een Microsoft account?

 

Als het goed is heb je die zelf samen gesteld volgens de voorwaarden van Microsoft, lengte, aantal l,eters, hoofdletters enz.

Die is dus uniek en ken je alleen zelf, als je hem veranderd blijft het oude wachtwoord niet ergens opgeslagen en is weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ada9836 zei:

Na hoeveel nieuwe wachtwoorden kan een vroeger gebruikt wachtwoord ,hergebruikt worden.

Gaat het om, een zelf gemaakt wachtwoord?

 

Ook dan geld dit antwoord, gebruik nooit meer een gebruikt wachtwoord dat is altijd beter voor de veiligheid.

Maar zie ook mijn eerder antwoord a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ada9836 zei:

Hoelang wordt een paswoord bijgehouden door Microsoft alvorens een oud wachtwoord hergebruikt kan worden? 

 

Vriendelijke groeten.

Albert

5 maal. Dwz. dat je 5x een gewijzigd paswoord moet aanmaken; de 6e maal kan je je oude paswoord opnieuw installeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nu begrijp ik hem, dit kan per pc verschillend zijn bij mij staat 0.

 

Je kan het bij jou nakijken via de volgende stappen:

 

Klik op je vergroot glas, type Lokaal beveiligingsbeleid
Klik op Accountbeleid > klik op Wachtwoordbeleid > achter Uniekheid van wachtwoorden forceren... staat een cijfer voor wachtwoorden onthouden
Dubbel klik erop en je kan het aanpassen of de  info er over lezen.

 

5e80825085c4e-wachtwoord.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, abbs zei:

Je kan het bij jou nakijken via de volgende stappen:

 

Klik op je vergroot glas, type Lokaal beveiligingsbeleid

Dat kan Albert (ada9836) alleen doen, wanneer hij Windows 10 Pro gebruikt.

In een ouder topic van hem zag ik dat hij Windows 10 Home gebruikt.

In Windows 10 Home is die module niet beschikbaar. Zie hier: https://pcmweb.nl/artikelen/windows-10/beheer-windows-gebruikers-met-gpeditmsc/

 

Ik gebruik zelf Windows 10 Home. Als ik in het zoekvak Lokaal beveiligingsbeleid typ, dan wordt er niets gevonden. Ik typte daarna in het zoekvak secpol.msc en koos 'Als administrator uitvoeren'.

Helaas, pindakaas. In Windows 10 Home krijg je dan onderstaand venster met foutmelding:

image.png.0578da00876079d54d71178fcf1e684a.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.