Ga naar inhoud

Microfoon


YvanAG

Aanbevolen berichten

Ik ga het zo laten. Mijn PC werkt nu goed, dank zij jullie tussenkomsten in een recent verleden (was toen nog geen "lid").

Ik heb nog nooit een "herstelpunt" aangemaakt en zou niet weten hoe.

Bij mijn PC heet "notepad" blijkbaar "kladblok".

In tijden van coronacrisis  wou ik op Messenger eens videochatten. Dat werkte deels: ik zag en hoorde mijn correspondent, hij/zij zag me enkel. Had er nu geen coronacrisis geweest, ik zou nooit aan videochatten toe geweest zijn.

Bovendien heb ik een tablet waarmee videochatten op Messenger geen probleem is. Met die tablet kan ik zonder problemen foto's en video's maken. Met een PC zou dat toch niet te doen zijn.

Ik dacht dat het probleem in een handomdraai (één of meer instellingen wijzigen) op te lossen was. Het blijkt nu wat ingewikkelder te zijn en de schrik dat het zou mislukken en dat ik terug problemen zou krijgen met de PC, is te groot.

Mijn PC is trouwens ook niet meer van de jongste (LENOVO G50).

Ik dank jullie om voor een oplossing te zorgen en wie weet heb ik jullie nog eens nodig .....

Mvg,

Yvan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een opmerking:

Wanneer ik de microfoon test, beweegt het gekleurde balkje van links naar rechts maar die uitwijking is, gezien de totale lengte van de balk, nogal klein.

Kan het zijn dat die micro wel werkt maar dat die zodanig gedempt wordt dat de persoon, waarmee ik chat, mij niet hoort ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, YvanAG zei:

Ik heb nog nooit een "herstelpunt" aangemaakt en zou niet weten hoe.

eigenlijk is dat iets heel simpels - het staat helemaal beschreven in dit topic van Clarkie

maar 't is iets van niks dus. Eigenlijk zou je 't eens moeten doen: je kan er makkelijk je Windows mee terug gaan herstellen moest je iets fout gedaan hebben.

In dat geval kan jij zo'n herstelpunt 'terugzetten' en heb jij je computer weer zoals op het ogenblik dat je dat bepaalde herstelpunt maakte.

 

Wat je laatste opmerking betreft: ja, dat kan natuurlijk: als jij je opname te stil afstelt. Zelf gebruik ik nooit een microfoon maar ergens moet toch een volumeregelaar daarvoor zijn zou ik denken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd dit hele topic te doorlopen en één zaak heb ik hier niet gezien (of ik keek erover):

 

Hoe staat de microfoon ingesteld in het 'Configuratiescherm Geluid' ?

 

Stel de microfoon eens in als 'Standaardapparaat' (mocht dat niet het geval zijn), NIET als 'Standaardcommunicatieapparaat' (Klik microfoon aan en kies onderaan met het pijltje Standaardapparaat)

Ashampoo_Snap_2020_04.09_15h50m33s_001_.png.57dbca3c19f1ccd34458dc9950952169.png

 

4 uren geleden, YvanAG zei:

Wanneer ik de microfoon test, beweegt het gekleurde balkje van links naar rechts maar die uitwijking is, gezien de totale lengte van de balk, nogal klein.

In de eigenschappen van de microfoon kan je in het tabblad Niveaus het niveau op 100 zetten en de Microfoonversterking zo hoog mogelijk (die staan nu op 80 en +12.0 dB, kan blijkbaar niet hoger bij jou)

558831860_Ashampoo_Snap_2020_04.09_15h53m52s_002_EigenschappenvanMicrophone.png.f56d41f963e6f06c988109b7c0a32792.png

Ik kan zelf niets uittesten, want op mijn desktop heb ik geen microfoon aangesloten. (Om Windows te misleiden heb ik op de microfoonaansluiting oortjes aangesloten. Werkt uiteraard niet, maar Windows denkt dat er een microfoon is ;)  )

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de eigenschappen van de microfoon aangepast. Bij het testen wijkt het gekleurde balkje nu verder uit, maar daar blijft het bij. Dus ... de PC herkent de micro en deze reageert ... alleen ... het opgenomen geluid gaat  verloren.

Niveua_1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.