Ga naar inhoud

Microfoon


YvanAG

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, YvanAG zei:

Meer informatie kan ik niet geven. Waarom werkt de micro niet ??? Dank bij voorbaat voor uw oplossing.

Alle instellingen lijken normaal ingesteld te staan. Geen idee wat verder nog de oorzaak kan zijn van uw probleem. Jammer 😒

Link naar reactie
Delen op andere sites

re klikken op je geluidsicoontje > problemen met geluid oplossen: al geprobeerd (al denk ik zelf niet dat het je de oplossing gaat brengen, maar nooit geschoten = altijd mis :) )

 

Al eens een herinstallatie van Windows overwogen?  (trouwens: is je Windows bijgewerkt met de laatste updates?)

En een stemmetje in mijn achterhoofd fluistert: zou het geen probleem met spy-malware zijn??  << denk je dat je daar safe bent?

 

nog iets om te proberen (valt ook onder: baat het niet, dan schaadt het niet)

Ga naar configuratiescherm
Kies daar ” energiebeheer ”
Kies hier aan de linkerkant ” het gedrag van de aan /uitknoppen bepalen ”
Klik nu op de blauwe regel ” instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn”
Haal nu het vinkje weg bij ” snel opstarten inschakelen aanbevolen
Dan wijzigingen opslaan en je systeem (helemaal!) herstarten  (dus NIET in slaapstand of zo, maar helemaal uitschakelen)

 

nog een mogelijkheid: in apparaatbeheer je geluid verwijderen (dus niet kiezen voor uitschakelen, maar voor verwijderen), dan terug opstarten en windows gaat de goede drivers ervoor opnieuw installeren.

Mogelijk helpt dit??

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste oplossing haalt niets uit, enkel eventuele problemen met de luidsprekers komen aan bod.

Tweede oplossing: onlangs nog Windows geherinstalleerd op jullie advies en met jullie hulp. Dagelijks controleert de PC zelf op updates.

Derde oplossing: scannen met Malwarebytes levert niets op.

Zou het kunnen dat het aan de drivers ligt? Ik had eerst Windows 8.1 op mijn PC staan en ben dan overgeschakeld op Windows 10. Voor de drivers, zie bijlagen.

Drivers_4.JPG

Drivers_2.JPG

Drivers_3.JPG

drivers_1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben geen hardwarekenner, dus je plaatjes zeggen me niets (iemand anders wel?)

 

21 minuten geleden, Passer zei:

nog een mogelijkheid: in apparaatbeheer je geluid verwijderen (dus niet kiezen voor uitschakelen, maar voor verwijderen), dan terug opstarten en windows gaat de goede drivers ervoor opnieuw installeren.

en dit wat je moet doen om je drivers te vernieuwen

en is dus een antwoord op je vraag:

4 minuten geleden, YvanAG zei:

Zou het kunnen dat het aan de drivers ligt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik dit open:  afbeelding.png.bad4035a4a18441945c72919a687c105.png

 

 

Klik dan rechts op de dingen-met-luidsprekertje  (bij jou zijn het er mogelijk andere die er staan dan hier bij mij)  en dan kan je telkens kiezen voor Verwijderen.  Kies daarvoor tot ze weg zijn en reboot je computer.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles gedaan zoals je me aanraadde (bij mij stond er maar 1 micro vermeld - Conexant SmrtAdio HD). De PC volledig uitgeschakeld en na enkele minuten terug ingeschakeld. Resultaat: kan microfoon wel testen (balkje beweegt) zoals voorheen maar wanneer ik een video wil maken, heb ik wel beeld maar geen geluid (zoals voorheen). De micro registreert dus geen geluid (zoals voorheen).

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.