Ga naar inhoud

Vragen bij mogelijke aankoop


Aanbevolen berichten

1) Het is niet vast, maar ik denk soms aan de aankoop van een betere computer.

Het moeilijke is, dat ik veel zou willen en weinig kan betalen

Nu las ik hier al eens iets over refurbished (?) en vind dat ook terug bij bol.com enz.

wat mij opvalt is dat de prijs laag begint, voor het beginmodel, maar bij bijvoeging van ongeveer alles, toch tamelijk prijzig wordt

heeft er iemand ondervinding in die zaken, en wat zijn de beste adressen.

 

2) door mogelijk een minder valide toestand in de nabije toekomst, denk ik aan een laptop ipv mijn desktop

maar ook daar zijn wat extra vragen

de meeste laptops hebben weinig USB poorten, en ik gebruik er een achttal, dus zou ik met verloopblokken (kattekoppen?) moeten werken. heeft dat een nadelige invloed op de werking?

 

3) totaal bijkomend. ALS ik tot die aankoop zou (kunnen) overgaan, zou ik graag op de huidige desktop, XP installeren. kan dat op een SSD en een 64 systeem?

 

AUB geen vragen over WAAROM, maar enkel, liefst begrijpelijke, antwoorden op mijn vraag.

Mijn ondervinding is dat als we over waarom beginnen, we spoedig ver van het onderwerp zijn, en er een onbehaaglijke discussie komt.

Met dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Theo,

 

1) Je moet je eerst afvragen wat je wil uitgeven en wat je doel is om met de pc te gaan doen.

2) Ik had jaren een desktop en ben overgeschakeld naar een laptop nu mijn 3de al maar eerlijk zal ik terug naar naar desktop gaan. Omdat zoals je zelf ook al aangeeft veel usb-poorten nodig heb en nu moet ik met een hub werken gaat ook wel. voordelen zijn van laptop zijn je kan die overal meenemen. Nadelen zijn van laptop zijn als je er aan moet werken, is toch al iets meer werk dan bij een desktop. Is wat je ermee wil doen natuurlijk.

3) Ja normaal zou dit moeten werken.

 

Hopend hierbij u van dienst te kunnen zijn.

aangepast door Broere69
Link naar reactie
Delen op andere sites

Broere69 hartelijk bedankt voor uw reactie.

Spijtig dat niemand ondervinding blijkt te hebben met refurbished, wat ik al vermoedde, want de meeste op zo'n forum, hebben ieder jaar het laatste nieuw blijkbaar.

dit mag voor mij dicht, zodat ik mijn vraag, zonder op iemand zijn tenen te trappen, op een ander forum kan zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

 want de meeste op zo'n forum, hebben ieder jaar het laatste nieuw blijkbaar.

Denk jij dat echt?

Nee, hoor.

Wel wacht ik altijd tot ik voldoende geld heb om een nieuwe degelijke materiaal te kopen.

Ofwel zie ik een product en wacht ik tot de prijzen flink zakken.

Soms moet je geduld hebben.

Refurbished of occasie laptop of pc zou ik nooit kopen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Theo2602 zei:

want de meeste op zo'n forum, hebben ieder jaar het laatste nieuw blijkbaar.

Hier moet ik je toch tegenspreken.

Dat geldt misschien voor sommigen maar zeker niet voor allemaal.

Mijn pc is al bijna 10 jaar oud en ik gebruik nog steeds win7.

Zo lang de pc doet wat hij moet doen voor mij, blijf ik hem gebruiken.

 

18 minuten geleden, Theo2602 zei:

Spijtig dat niemand ondervinding blijkt te hebben met refurbished

Refurbished is een 2de hands die is nagekeken en dan weer te koop wordt aangeboden.

De prijzen zijn beduidend lager dan voor een nieuw toestel maar je krijgt uiteindelijk toch maar een toestel dat iemand anders niet meer moest hebben om welke reden dan ook..

Het toestel mag dan nagekeken zijn en goed werken, het blijft "oude" hardware met een vergroot risico op mankementen.

Voor huis- tuin en keuken gebruik zal het nog wel voldoen maar als je iets meer wil, ben je toch beter af met een nieuw toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk bedankt, je bevestigd wat ik al dacht, zoals met elke occasie kan je geluk hebben, maar ook tegenslag.

Overigens vallen de prijzen ook niet echt mee, want ze geven een startprijs, maar als je het oestel wat moet 'moderniseren' komen er kosten bij.

Ik zal dus met mijn oud ding verder sukkelen. voor mij mag dit dicht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.