Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De pc gaat de laatste 2 week raar doen, krijg melding van whatsapp en mail dat er geen internet is, ga ik kijken in het netwerk staat verbonden.

ga ik probleem oplossen internet verbinding vind niks.

En even later is er weer internet.

Dit is 3 x gebeurd zo.

Vandaag zag ik dat me virusscanner Avast een rood kruis had, wezen kijken stond me firewall uit, aan zetten wou niet, pc maar weer op gestart en en taakbeheer aan gezet kijken wat er aan de hand is chrome was energie verbruik zeer hoog ook zag ik "LocalServiceNoNetworkFirewall (2)"
Heb free malwarebytes laten scannen niks gevonden, ook volledige scan van Avast ook niks gevonden, maar blijft traag en ik snap er niks meer van wat ik er aan kan doen?

 

Zou iemand er misschien kunnen helpen?
Mvg

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Henk,

ik kan er helemaal naast zitten, maar ik denk toch sterk in de richting van malware en van die dingen.

Ik zou voorstellen van toch eens dit topic te lezen en dan je logjes te plaatsen en ze te laten ontleden.

Moest het toch op een ander terrein liggen, dan kunnen mal- en spyware toch al uitsluiten en eventueel in een nieuw topic met een nieuwe lei beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, henk253 zei:

kreeg ik een melding is gevaarlijk

de ontleders kunnen je daar zinniger dingen over zeggen dan ik - maar ik verwittig hen. Even geduld tot een van hen op het forum komt.

 

1 uur terug, henk253 zei:

ook zie ik steeds op jullie site groene rondjes constant draaien net als of iets bezich is.

We hebben de laatste tijd serieuze problemen met het forum (de ene dag niet, de andere veel) : dingen die niet geopend kunnen worden,...

(zie: https://www.pc-helpforum.be/topic/74413-origin-error/

Er wordt aan gewerkt, maar het zou hem bij de 'host' zitten, niet bij het forum-zelf  ( de 'host' = een grote server waar het forum plaats van huurt om op te kunnen draaien)

('k heb je post verplaatst naar Malware omdat het nu die richting toch uit gaat)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb je de betaal versie van avast?

 

 

Stap 1.

63-20180328-003bd2.png
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

 

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie RunAsAdmin.jpgAls administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

 

Stap 2.

Download 51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware. MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MBSetup.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Die is hier na te lezen Handleiding
  • Klik vervolgens op de knop Scannen om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.


Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
5dd136f347bee-log_mbam.png
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest je hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Abbs,

Bedankt voor je reactie

Ja, ik heb betaalde avast programma`s pasword, virusscan, antitrack en avastcleaner de laatste 2 bevallen me niet en als jaar voorbij is verleng ik ze niet.

heb stap 1 uitgevoerd en de fixlog op bureaublad neer gezet en op fixen gedrukt, pc opnieuw op gestart.

-----------

stap 2

Mbam gedownload en op bureaublad gezet, gescand en niks gevonden.

Tijdens de scan zag ik een rode kruis door de virusscanner stond en whatsapp een ! geen verbinding.

ik heb wel een histori maar staat 0 detecties in

Na weer opstarten was het rode kruis weg bij virusscanner avast.

 

histori.txt

 

 

 

ScreenHunter 1219.jpg

aangepast door henk253
Link naar reactie
Delen op andere sites

Broere69,

dit topic staat onder Bestrijding Malware en Virussen - er wordt gevraagd (zie huisregels) van hier de ontleders hun werk te laten doen

en een behandeling niet te gaan doorkruisen met andere vragen en/of voorstellen.

Ik heb je tussenkomst hier dan ook gewist.

Dank voor je begrip!

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zou je het logje uit Stap 1. (fixlog,txt)  ook willen plaatsen.

 

 

Ik ben ook bang dat avast ook je pc van slag maakt.

Verwijder alles eens van avast, herstart je pc en Defender zou de bescherming overnemen.

Test het dan zo eens uit zonder avast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.