Ga naar inhoud

trage opstart.


Aanbevolen berichten

Ik heb je toch Windows Beveiliging (Defender) aanbevolen, en die is op iedere Windows 10 systeem gratis aanwezig!!! Het is dus absoluut overbodig om er nog een extern antivirus programma aan toe te voegen.

En nu sluit ik mijn computer af tot vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik op kunnen antwoorden maar omdat kweezie wabbit nog om een HD Tune scan heeft verzocht laat hem "de eer" om je daar op te antwoorden.

 

Eerder stond mijn besluit al vast.

Op 7/5/2020 om 10:02, droske zei:

In de Speccy log heb ik een belangrijk probleem over het hoofd gezien. Een collega heeft me namelijk getipt dat er een sterke schijf-foutdreiging is ten gevolge van een vrij sterke overschrijding van de drempelwaarde van in herstelling zijnde sectoren. Met andere woorden " De harde schijf is stervende".

Dat zie ik ook bevestigd in de Addition log (Beschadigd blok).

Een tijdelijk lapmiddel zou kunnen zijn... Een secure erase van die schijf uitvoeren, maar dat raad ik niet aan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Erwin De Groot zei:

laatste vraag voor aankoop ssd-schijf.Vermits er maar 1 blokje rood is en beschadigd is, is toch 99 procent bruikbaar op mijn HD.Of ben ik verkeerd ?

Dat klopt in principe maar je weet niet hoe lang de rest van de schijf nog goed blijft.

Het is net als een epidemie; het begint bij een blokje maar voor je het weet is de ganse schijf eraan.

 

Volg dus het advies van Droske en haal zo snel mogelijk een nieuwe schijf.

 

In afwachting kan je het volgensde proberen.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.