Ga naar inhoud

HELLUP!!!! FOTOMAPPEN WEG


Cil

Aanbevolen berichten

Ik kan wel janken. Ik ben al een aantal dagen bezig voor m'n dochter haar fotoschijf te reorganiseren. Eerst had ik alles op mijn eigen externe gezet. en haar kleine 2.0 usb schijfje geformatteerd.
Moest dit al mapje voor mapje doen, omdat die steeds eruit klapte, maar oke, het was gelukt. mappen klaar.
Ik denk oke dan ga ik de georganiseerde terugzetten.
Na een aantal minuten weer de melding dat Usb niet werd herkend.
Ik kijk in die mappen (wel gele mappen met jaartallen, maar geen foto's
Kijk ik op mijn eigen schijf, zie ik ook mappen maar ook geen foto's, WAAR ZIJN ZE GEBLEVEN?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je in de prullenbak niets meer terugvindt ga dan aan de slag met het gratis programma Recuva.

Download en installeer Recuva:

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/recuva-fotos-bestanden-terugvinden-bestandsherstel

 

Opgelet: Sla het gevondene niet op dezelfde partitie op dan waar het heeft gestaan want dan overschrijf  je mogelijk het gevondene en kun je het niet recupereren.

Dus eerst elders opslaan en na afloop van de procedure kun je de gevonden bestanden terug zetten waar je ze hebben wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een aantal komen terug deze op een andere partitie gezet.(deze zijn van mijn eigen externe.
Sluit ik vervolgens de andere usb 2.0 aan, komen er ook wat terug, maar kan deze niet openen (staat wel JPG achter) maar geen bestands ondersteuning, Sluit ik vervolgens de usb weer aan, komt er een popup met de volgende melding?

usb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de foto's wilde terug plaatsen, heb je die verplaats of gekopieerd?

Indien je die verplaatste terwijl plots de usb storing kwam vrees ik dat die weg zijn.

 

Als je kopie neemt van bestanden of terug zetten van bestanden altijd kopiëren en nooit verplaatsen.

Nadat ze zijn gekopieerd kan je alsnog de bronmap  dan wissen.

En best altijd een kopie op de cloud zetten ik kan het niet genoeg aan mensen vertellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Broere69 zei:

En best altijd een kopie op de cloud zetten ik kan het niet genoeg aan mensen vertellen.

Ik denk dat ze daar mee bezig was. Zie screenshot van Dropbox.

 

Ik zou die usb stick (door TS "schijf" genoemd) al zeker afkoppelen maar wel pas nadat de computer is afgesloten.

Start dan de computer eens op en kijk eens wat er te vinden is op de plaats waar je die foto's had willen zien staan, op je externe harde schijf bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, droske zei:

Ik denk dat ze daar mee bezig was. Zie screenshot van Dropbox.

 

Ik zou die usb stick (door TS "schijf" genoemd) al zeker afkoppelen maar wel pas nadat de computer is afgesloten.

Start dan de computer eens op en kijk eens wat er te vinden is op de plaats waar je die foto's had willen zien staan, op je externe harde schijf bv.

Ja inderdaad, dan zal ze toch een deel nog hebben? hoop ik toch.
Ik heb het ooit heel lang geleden ook voorgehad en dan heb ik ook alles uit de kast gehaald en nooit 100% alles kunnen terug halen.

Daarom dat ik zei alles op de cloud, maar ze was daar dus mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar ben ik weer, Usb afgekoppeld, PC opnieuw gestart. Maar in mijn eigen externe, zijn nog veel mappen leeg. Ik heb mappen gemaat met b.v. 2002 en daarin 12 submappen voor iedere maand een.
Zo tot 2020.
Ik doe met dingen verzetten "Altijd kopieëren "Nooit verplaatsen" 

2002 zijn alle mappen leeg op 2 na (2002-05 en 2002-06) maar dat zijn weer submappen. (die zie ik dan weer wel.

Het lijkt erop, dat ik map 2002 dus zo goed als kwijt ben.
Net natuurlijk de map waarin mijn kleindochter is geboren.

 

mappen.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK.

 

Installeer het programma Recuva eens. Zie mijn eerder bericht.

Koppel nu die "verdomde" usb stick aan je computer en ga in de verkenner na of die toegankelijk is.

Zo ja, ga met Recuva op zoek naar Afbeeldingen. Als specifieke locatie selecteer je dan via "Bladeren" die usb-stick.

 

Zeer belangrijk: Laat de te recupereren bestanden NOOIT op hetzelfde medium opslaan dan datgene waarop je op zoek bent gegaan naar verwijderde bestanden!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.