Ga naar inhoud

Standaardbrowser niet in te stellen


Liesbeth*

Aanbevolen berichten

Ik had Chrome altijd als standaard browser.

Sins vandaag lukt me dat niet meer kan het bij apps aanpassen maar klik ik op ''opnieuw instellen''.

Springt het weer terug naar Edge hoe kan ik dit op Chrome krijgen??

Had er nog niet eerder last van gehad maar nu wel sinds vandaag.

En heb vorige week de pc naar 2004 geupdated.

aangepast door Passer
Even je titel wat duidelijker gemaakt voor latere zoekers
Link naar reactie
Delen op andere sites

In je laatste post staan twee afbeeldingen. In de bovenste afbeelding is Chrome al ingesteld als standaardbrowser. Als je dat ziet, dan ben je klaar. Daarna niets meer doen!

Je mag daarna dus absoluut NIET klikken op de knop Opnieuw instellen. Want als je dat wel doet, dan zal Edge weer ingesteld worden als standaardbrowser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat was dus mijn fout dat deed ik dus wel.

Vreemde was dat ik de pc afsloot even naar de stad.

Thuis gekomen pc aanzetten en Chrome was plots mijn standaard browser niet meer.

 

Dus daarom klikte ik telkens op opnieuw instellen wat dus niet lukte   :blush:  :withstupid:

 

Dan nog 1 vraagje hoe zet je de burobladiconen vast?

heb er 1 die telkens verspringt als ik de pc aanzet, dat is sinds de grote update zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal blijven pictogrammen die je op het bureaublad hebt gezet, op dezelfde plek staan.

Deze pictogrammen kunnen wel verspringen van plaats wanneer je een keer de pc opstart in veilige modus. In veilige modus wordt namelijk een zeer lage beeldschermresolutie gebruikt, waardoor er veel minder pictogrammen in de breedte en de hoogte van je monitor passen.

En wanneer je daarna de pc weer in normale modus opstart, dan zul je alle pictogrammen weer opnieuw moeten ordenen.

Bij jou is het slechts 1 pictogram dat van plaats verspringt. Staat dat pictogram normaal helemaal onderaan op je scherm?

Kies je wel voor Normale pictogrammen en voor Pictogrammen uitlijnen op raster? Hier meer uitleg daarover: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/tem-je-bureaublad-hou-snelkoppelingen-en-meer-in-het-gareel/

 

Je schrijft dat dit gebeurt sinds je de nieuwste versie van Windows 10 hebt geïnstalleerd. Jammer dat je dat al hebt gedaan. Het is beter om nieuwe versies van Windows 10 niet direct te installeren, maar eerst een paar maanden te wachten, totdat de meeste bugs verholpen zijn. Momenteel wordt het downloaden van versie 2004 door Microsoft zelfs op vrij veel computers geblokkeerd, omdat die computers nog niet geschikt zijn voor die nieuwe versie. Bij die computers konden toch wel ernstige problemen ontstaan. En daarbij vallen de kleine probleempjes die jij tot nu toe bent tegengekomen, in het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ingesteld zoals het er stond nu dus even afwachten.

 

Ik dacht dus dat de bugs eral uitwaren op 28 mei want de aankondiging was er al in maart dacht ik dat die kwam.

Nee het stond altijd in het midden was de icoon van ''deze pc'' en met opstarten staat het dan links boven 2de rij terwijl ik er meer 1 heb.

 

Maar goed heb het nu zo gezet zal wel goed komen dan, Bedankt maar weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.