Ga naar inhoud

vreemd probleem (linux)


Gast

Aanbevolen berichten

Beste malware bestrijders,

Heb iets heel raar voor,laptop binnen gekregen met probleem touchpad muis cursor die vliegt alle kanten uit.

Laptop is al eens binnen geweest met Win 8 voor reparatie (winkel) naar paar dagen probleem trug!Is Medion Akoya normaal met Win 8.

Dacht aan hardware fout ergers .gisteren starte op met Live USB Manjaro  zonder internet om eens te kijken ...tja echt hopeloos zonder ergers te klikken gingen er maar vensters open en toe echt een klucht!

Dan maar eens met Mint en ja is me gelukt om installatie tedoen wel met accu eruit.Eerste wat ik doe is bij instellingen touchpad uitschakelen en op laptop zelf ook !

Alles werkt normaal .Vandaag ja trug bijna niet  te geloven

Als dit openstaat zonder internet zonder myuis en touchpad  zie die schuifjes veranderen en soms trekt de cursor ook nog wat vierkantjes lol.

Ja dit  lijkt me echt niet normaal?Zodus begin te denken aan BIOS virus of nog iets op de HDD?

Mijn vraag is is er tooltje waar ik BIOS mee kan scannen?Liefst in Linux desnoods kan ik wel proberen om Win 8 op te zetten.

Is ook niet echt dringend!

Mvg

RG

Schermafdruk van 2020-06-05 11-07-29.png

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Abbs

Ja hoor geen muis touchpad ook geen internet .

Toch gebeuren er dingen zo als in afbeelding worden die schiufjes verschoven.

Met muis alleen ook problemen!

Mvg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee internet werkt wel.

Heb gisterenavond nog eens Linux mint installatie gedaan zonder internet .Om te testen of er soms een virus of...zou geactiveerd worden.Laptop is nog altijd niet op het net geweest nu.Maar de cursor blijft eigen leven lijden zit ook geen vast patroon in.Ook eerst format van HDD gedaan met gparted.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog eens op gestart >>>naar instellingen muis /touchpad uit  geschakeld  ook op laptop zelf .

Zo er hangt helemaal niks aan de laptop ook geen internet .

Enkel venster van die intellingen staat open en ja er gebeurd van alles veranderd alles  wel zonder cursor .

Maar die begint soms wat vierkantjes te tekenen en wat springen ook soms!Je kunt zo wat vergelijken met  teamvieuwer dat iemand laptop zou overnemen.

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.