Ga naar inhoud

Stationletters wijzigen


james48

Aanbevolen berichten

Geacht forum, hier een lastig probleem vrees ik, ik wilde de stationletters op volgorde nummeren maar dit ging niet goed, zie bijlage, bijvoorbeeld de (H:) schijf die ik in Schijfbeheer als (D:) wilde veranderen heet nu (D:) (H:)

Hopelijk kan hier één letter verwijderd worden (F:) (F:) en (G:) (G:)

De CD Drive (D:) die in de Explorer vermeld word, maar daar niet zit, er zijn wel 2 CD drives die (M:) en (N:) benoemd zijn.

Hopelijk kunt U advies geven om alles weer netjes te maken svp?

 

James48

Station letters.png

Schijfbeheer.png

Devices and Drives.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit je 'naam' en 'stationsletter' van de schijf te verwarren / verwisselen:

 

afbeelding.png.e3a82db2641fd70bedf8f286921aa6be.png

 

wat in het kadertje staat is de NAAM  - wat telkens achteraan staat (voorbeeld  (G:) dat is de stationsletter

 

DUS: je bovenste schijf is wel degelijk je G-schijf  (achteraan staat (G:)  - je onderste schijf is de K-schijf.

 

Veranderen van de NAAM : in verkenner: rechtsklikken op de schijf en daar kiezen voor Naam Wijzigen.

   Je kan daar best nièt voor de 'stationsletter'-omschrijving kiezen (anders zit je zoals hier bij je G

 

Veranderen van je Stationsletter: dit moet via Schijfbeheer gaan, het kan niet vanuit Verkenner

    Je kan een bepaalde letter maar éénmaal gebruiken.

 

(en de rest is voor straks of zo - vertel over dit al eerst je bedenkingen/bemerkingen maar eens)

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede aanduiding kan je niet verwijderen - je kan ze alleen een andere naam (stationsletter) geven.

Zelf heb ik mijn externe een stationsletter van het eind van het alfabet gegeven - vind ik voor mezelf makkelijk.

 

Maar ik denk dat ik begrijp wat je wil: je wil gewoon alleen maar zien staan:  (voorbeeld)   (F:)

 

Goed: hoe doe je dit?  Klik in verkenner links op de eerste vermelding, klik er dan nog eens links op en je krijgt nu een vakje zoals je krijgt als je de naam van een bestand in verkenner wil wijzigen:  afbeelding.png.a4546046e63945463c56fe8700e61a0b.png

druk dan éénmaal op je spatiebaar en het vakje wordt leeg

Klik dan op een lége plaats in je verkenner weer links en je krijgt een schermpje met : je hebt administratorrechten enz..

Klik dan op Doorgaan en je houdt één (F:) over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer, goede raad, bedankt, nu zijn de 2e letters verdwenen, super goed.

 

Droske, ik heb de 2 Externe USB stekkers verwijderd en de computer herstart.

 

Nu blijft alleen de (H:) schijf nog over, die zou ik graag als (D:) willen benoemen.

Maar in de Windows Explorer zie ik staan CD Drive (D:) en omdat (D:) niet in Schijfbeheer staat kan ik niets veranderen?

 

James48

Windows Explorer.png

Verbeterd Schijfbeheer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet schijfbeheer even en doe eens wat nokiaprox zegt.

 

Je pc beschikt toch over een CD-drive hé??? Zo ja, Plaats eens een CD in die drive en ga dan pas naar schijfbeheer. Staat die CD-driver er nu wel, wijzig dan de letter van die drive zodat de letter D beschikbaar komt voor een andere schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.