Ga naar inhoud

Foto bewerken


aussie

Aanbevolen berichten

Juist door het kleurverloop in de afbeeldingen is het niet makkelijk om personen of tekst weg te halen, waarbij de blauwe achtergrond vloeiend door blijft lopen. Een Photoshop Expert zal daar geen moeite mee hebben, maar op het gebied van fotobewerking beschouw ik mijzelf nog als een absolute beginner. Ik ga daar dus maar niet aan beginnen...

 

3 uren geleden, aussie zei:

Mss toch beter om eigen achtergrond te nemen en zo Power Points en affiches te maken. De organisatie gebruikt blauw als achtergrond, nu met de sociale verkiezingen een gespikkeld blauw. Blauwe vlakken heb ik snel gevonden, in de buurt van het originele. Power Points zouden volgende week klaar moeten zijn, zal de opbouw ander maken.

Dat zal zeker sneller gaan dan moeizaam personages en tekst verwijderen, waarbij de blauwe achtergrond toch intact blijft.

 

Waar Passer de gespikkelde blauwe vakken vindt, weet ik niet, want hij zegt zelf geen Photoshop (Elements) te gebruiken.

Jij gebruikt PSE 10. Die heb ik niet, wel PSE 11. Versie 11 zal niet veel verschillen van versie 10. In Photoshop Elements 10 kun je een deel van of de gehele afbeelding selecteren en die dan vullen met een patroon. Je kunt zelf patronen maken, maar je kunt ook gebruik maken van een aantal patronen die standaard aanwezig zijn:

Selecteer het gebied dat je wilt vullen met een patroon

Klik in de menubalk van PSE op Bewerken > Opvullen

Kies Patroon.

Klik op het pijltje achter Aangepast patroon

Daarna kun je kiezen voor diverse patronen, waaronder gekleurd papier.

Met een afbeelding erbij:

5f8ae243d3b3c-Ashampoo_Snap_2020.10.17_1

 

Jouw digitale affiche heb ik opgevuld met een lichtblauw patroon:

5f8ae2de33fd1-digitaleaffiche-lichtblauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat in photoshop zit (zal wel vermoed ik), dan heeft hij misschien ook deze keuzes:   afbeelding.png.f412d6403019725fffbd5029c8626ed1.png

 

en dan kan hij best Radiaal gebruiken (waarbij je het centrum e.d. nog kan verplaatsen) - de 'termen' zijn bij photoshop mogelijk anders dan in dit plaatje.

Alleen: dan ga je van egaal blauw/rood/zwart naar egaal zwart/rood/groen/... en dan heb je natuurlijk het patroon niet meer.

(maar wellicht is daar ook weer een mouw aan te passen in PP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al wat geoefend. Opvullen patroon lukt al een beetje. Niet dezelfde kleur maar toch proper. 
Funcite conisch kan ik niet vinden, vermoedelijk niet beschikbaar.
Met die blanco banner kan ik ook al een aantal PowerPoints maken. Post spoedig  enkele resultaten.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Graag wil ik jullie allemaal bedanken. heb aardig wat geleerd in deze topics. 
Intussen zijn de sociale verkiezingen voorbij (19/11) en deze hebben illustraties  bijgedragen aan een goede campagne en een zeer goed resultaat.
Heb presentaties gemaakt met "Icecream Slideshow Maker pro".  Leuke tool.

Deze hier mag dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.