Ga naar inhoud

Smartphone Samsung A5 - Apps-app verdwenen

Aanbevolen berichten

Info toestel: Samsung Galaxy A5 (2016)   SM-A510F
Besturingssysteem Android 7.0

Beste,

Bij deze smartphone is de algemene app die dient om alle apps op te roepen verdwenen.  Dus alle onderliggende apps zijn ook verdwenen.  Ik zie ze nog staan bij de instellingen, maar ik kan ze vandaar niet opstarten.
In bijlage een foto van een andere Samsung A5 met rechtsonder die bewuste app.
Hoe kan ik die algemene app terugzetten zonder naar fabrieksinstellingen te moeten gaan ?

Dank bij voorbaat,

Dirk

Apps app.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

5 minuten geleden, falstring zei:

zoiets verdwijnt niet zomaar...

swipe eens naar de andere menuschermen, de kans is groot dat je daar die negen puntjes terugvindt.

Er staan nog een paar iconen op op een tweede pagina, maar de  de bewuste app met "alle" iconen is weg.  We hebben alle instellingen overlopen en niets dat kan helpen, helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een Samsung J5 (2016) , Android 7.1.1
Dit toestel is even oud, dus ik veronderstel dat de werkwijze (ongeveer) hetzelfde zal zijn.

Ga naar het startscherm en houd je vinger enkele seconden op een lege plaats. Je krijgt dan de mogelijkheid de schermen aan te passen:

Screenshot_20201025-135834.jpg.c8aaf0c3198d70f44104225e6db032a6.jpg
Tik rechtsonder op 'Instellingen startscherm'
Tik in het volgend scherm op 'Apps-knop'
Kies dan 'Apps-knop weergeven'
Dan rechts bovenaan 'Toepassen'

Opm: Ook zonder die knop kan je alle apps bereiken door over het scherm naar boven te swipen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, nokiaprox zei:

Ik heb een Samsung J5 (2016) , Android 7.1.1
Dit toestel is even oud, dus ik veronderstel dat de werkwijze (ongeveer) hetzelfde zal zijn.

Ga naar het startscherm en houd je vinger enkele seconden op een lege plaats. Je krijgt dan de mogelijkheid de schermen aan te passen:

Screenshot_20201025-135834.jpg.c8aaf0c3198d70f44104225e6db032a6.jpg
Tik rechtsonder op 'Instellingen startscherm'
Tik in het volgend scherm op 'Apps-knop'
Kies dan 'Apps-knop weergeven'
Dan rechts bovenaan 'Toepassen'

Opm: Ook zonder die knop kan je alle apps bereiken door over het scherm naar boven te swipen.

Schitterend zeg; door te swipen naar boven hebben we alle apps teruggevonden.  Hartelijk dank voor jouw oplossing.   

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.844
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    deadlygamer728
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door druppeltje
      Ik heb een Samsung kleuren all in one laserprinter model CLX 3175.
      Deze is niet meer leverbaar.
      Vlak voordat de print de printer verlaat, blijft het papier hangen.
      Het even openen en sluiten van de achterklep is voldoende om de print door te laten, maar deze is dan al niet meer te gebruiken ( dwarsstreep met alle kleuren van de toners erop en licht gevouwen op 3 plekken.
      Omdat ik als mogelijke oorzaak dacht aan een oververhitte en daardoor kapotte exit fotocel heb ik deze vervangen, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
      Heeft iemand een idee ?
    • Door Buffalodiehard
      Moderator,

Bij het drukken op de Window toets onderaan de werkbald klapt het windows menu scherm niet meer uit, bij het drukken op de melding toets flapt het meldingscherm niet meer uit. Meerdere aps zoals Foto's , skype werken niet meer als je ze oproept. Het updaten van Windows sofware mislukt vaak en wordt keer op keer herhaald en mislukt; kortom de app functioning is grondig mis. Onlangs Skype nog herinstalleerd, bij drukken op de app , flipt kort het groene app venster kort op om vervolgens weer te sluiten.... Hoe kan ik dit verhelpen ? Graag uw advies . Dank U Buffalodiehard.
    • Door DeeWee
      Hallo,

Ik heb een smartphone Samsung Galaxy A5 (gekocht in jan 2016, maar model 2015).  Ik gebruik altijd de WiFi (Telenet) om op internet te gaan.  Dat werkt thuis perfect en ook via de Wi-Free of bij andere mensen via hun inlogcodes.
      Maar als ik bvb op hotel of restaurant, of brasserie ben, slaagt mijn smartphone er niet in om daar in te loggen.  De browser Chrome opent met www.google.com en het balkje op het scherm blijft staan op ongeveer 20% tot hij een server-out aangeeft na een tijdje.  Bij mijn echtgenote (ook Samsung A5) lukt het wel en bij vrienden ook. 
      Waarom kan mijn smartphone niet inloggen ?  Ergens een instelling aanpassen ????

Wie kan mij hier verder helpen ?

mvrgr,

Dirk

• Door magical00
      Hoi iedereen,

Sinds gisteren valt het me op dat mijn Samsung Galaxy Tab 4 (SM-T533) Android enorm traag oplaadt. Voorheen ging dit best snel, ook het opladen tijdens gebruik ging probleemloos. Ik gebruikt mijn tablet eigenlijk alleen voor YouTube en Netflix (af en toe Instagram/Internet). Ik speel geen games, ik heb er weinig app's op geïnstalleerd en ik gebruik gewoon de originele/bijgeleverde oplader van Samsung.

Vandaag heb ik mijn tablet volledig leeg laten lopen. Het helemaal opladen heeft vervolgens 6,5 uur geduurd. Ik lees/hoor dat meerdere mensen hier last van hebben (zelfs met veel langere oplaad tijd), maar dit is niet wat ik er van gewend ben. Normaal gesproken ben ik geneigd om mijn tablet aan de oplader te hangen als hij op +/- 50% staat, het duurt dan ongeveer 1 uurtje voordat het weer 100% is. 

Kan iemand mij misschien verder helpen??
    • Door MarleenHe
      Beste,

Ik heb een nieuwe samsung galaxy j5. Op mijn oude samsung galaxy gio kreeg ik, wanneer ik tekst ingaf, de mogelijkheid woorden toe te voegen aan een eigen persoonlijk woordenboek, dat de gsm daarna gebruikte in zijn tekstvoorspelling. 

1) Heeft de samsung galaxy j5 (android 5.1.1) ook zo'n persoonlijk woordenboek (screenshot in bijlage)? Hoe vind ik dat, hoe kan ik woorden toevoegen aan dat persoonlijk woordenboek??

2) Kan ik het persoonlijk woordenboek van mijn oude samsung overzetten naar de nieuwe samsung gsm? Hoe doe ik dat? 

Bedankt voor je tips!
      Marleen

• Nieuwe aanmaken...