Ga naar inhoud

identiteit foto


Stefanie De Roose

Aanbevolen berichten

Hallo ,

 

Ik vroeg me af , als je van iemand foto's hebt gekregen , kan je van deze persoon dan de identiteit achterhalen of locatie , link , facebook maar iets dat je kan verder helpen ?
Ik heb al eens geprobeerd met PimEyes en daar komen dan nieuwe foto's van die persoon maar de websites waar ze opstaan zijn gemarkeerd en je moet betalen om deze te zien .

Kan iemand helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ok, 'k begrijp je vraag nu.

Wat Stegisoft zei: in die link kan je vinden hoe je 'zijdelingse' info van een foto zou kunnen vinden: wanneer genomen, met welke camera, welke fotoinstellingen en van die dingen.

Echter niet direct de locatie, de identeit,... van die foto/persoon.

Alleen dus maar 'technische' gegevens: de foto werd dàn genomen, met die camera, met die belichtingsinstellingen, met die sluitertijd enz.

 

Je spreekt van Pimeyes en die kan je dan vertellen op welke sites een bepaalde foto staat.

Maar wat dan, als je dat al weet?

Ik begrijp je probleem (en frustratie), maar ik vrees dat - als je al kan vinden op welke sites een bepaalde foto staat - dat het dan niet simpel zal zijn om die er a. vanaf te krijgen  en b. mogelijk moet je dan nog via politie en gerecht gaan werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is hoe je die foto's hebt ontvangen.

Als je die foto's hebt ontvangen als bijlage bij een e-mail, dan kunnen de foto's nog metadata bevatten.

Foto's die gemaakt zijn met een smartphone, tablet of digitale camera slaan o.a. de volgende gegevens over de foto (metadata)  op:

  • De datum waarop de foto gemaakt is
  • De grootte van de  foto in pixels en in  KB/MB
  • Merk en type van de gebruikte camera
  • De locatie waar de foto is genomen. Dit laatste alleen wanneer de digitale camera over GPS beschikt.

Iedere smartphone beschikt over GPS, maar iedereen kan op zijn smartphone de locatievoorziening voor de camera uitschakelen. Dan is nooit meer te zien waar een foto is genomen.

In de header van de e-mail (de bron van het bericht) kan het IP-adres van de afzender staan. Met dat IP-adres kun jij zelf weinig beginnen, maar de politie kan een verzoek bij de internetprovider van die afzender indienen om de adresgegevens van die afzender op te vragen. De politie doet dat niet zo maar. Jij zult eerst aangifte moeten doen bij de politie.

Maar als het een beetje slimme oplichter is, dan heeft hij een VPN gebruikt, waardoor zijn eigen IP-adres niet zichtbaar is. Dan kom je daar niet verder mee.

 

Als jij die foto's hebt ontvangen via WhatsApp, dan bevatten die foto's vrijwel geen metadata meer. Die worden namelijk door WhatsApp verwijderd. Je zult dan geen informatie meer kunnen vinden over merk en type van de gebruikte camera. Ook de geolocatie wordt verwijderd door WhatsApp.

 

Het is mij ook niet duidelijk wat voor foto's jij ontvangen hebt. Je zegt opgelicht te zijn. Waren het foto's waarop de oplichter zelf stond afgebeeld? Was het een knappe kerel? Dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat dat geen foto's van hemzelf zijn. Die foto's zijn van iemand anders. De oplichter heeft die foto's gewoon van internet geplukt. De persoon die op die foto's staat afgebeeld, weet nergens van. Hij heeft niets met de oplichting te maken.

Iedereen kan immers foto's van andere mensen van het internet kopiëren.

 

Als je contact opneemt met de politie, kan die je vertellen wat je mogelijkheden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Belangrijk is hoe je die foto's hebt ontvangen.

Als je die foto's hebt ontvangen als bijlage bij een e-mail, dan kunnen de foto's nog metadata bevatten.

Foto's die gemaakt zijn met een smartphone, tablet of digitale camera slaan o.a. de volgende gegevens over de foto (metadata)  op:

  • De datum waarop de foto gemaakt is
  • De grootte van de  foto in pixels en in  KB/MB
  • Merk en type van de gebruikte camera
  • De locatie waar de foto is genomen. Dit laatste alleen wanneer de digitale camera over GPS beschikt.

Iedere smartphone beschikt over GPS, maar iedereen kan op zijn smartphone de locatievoorziening voor de camera uitschakelen. Dan is nooit meer te zien waar een foto is genomen.

In de header van de e-mail (de bron van het bericht) kan het IP-adres van de afzender staan. Met dat IP-adres kun jij zelf weinig beginnen, maar de politie kan een verzoek bij de internetprovider van die afzender indienen om de adresgegevens van die afzender op te vragen. De politie doet dat niet zo maar. Jij zult eerst aangifte moeten doen bij de politie.

Maar als het een beetje slimme oplichter is, dan heeft hij een VPN gebruikt, waardoor zijn eigen IP-adres niet zichtbaar is. Dan kom je daar niet verder mee.

 

Als jij die foto's hebt ontvangen via WhatsApp, dan bevatten die foto's vrijwel geen metadata meer. Die worden namelijk door WhatsApp verwijderd. Je zult dan geen informatie meer kunnen vinden over merk en type van de gebruikte camera. Ook de geolocatie wordt verwijderd door WhatsApp.

 

Het is mij ook niet duidelijk wat voor foto's jij ontvangen hebt. Je zegt opgelicht te zijn. Waren het foto's waarop de oplichter zelf stond afgebeeld? Was het een knappe kerel? Dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat dat geen foto's van hemzelf zijn. Die foto's zijn van iemand anders. De oplichter heeft die foto's gewoon van internet geplukt. De persoon die op die foto's staat afgebeeld, weet nergens van. Hij heeft niets met de oplichting te maken.

Iedereen kan immers foto's van andere mensen van het internet kopiëren.

 

Als je contact opneemt met de politie, kan die je vertellen wat je mogelijkheden zijn.

Ik heb die foto's gekregen van de oplichter via what's app .
Ik weet ondertussen ook wel dat de persoon op de foto niet de persoon is met wie ik chat .
Ik heb nog steeds contact met de oplichter .
De politie is op de hoogte maar ik vind dat ze niet echt in actie schieten , ik zou graag de persoon van de foto's op de hoogte brengen van de oplichting .

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.