Ga naar inhoud

identiteit foto


Stefanie De Roose

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat klopt. De persoon die op de foto staat hoeft die foto niet zelf op die website(s) gezet te hebben.

Alleen wanneer je die foto ook tegenkomt op een Facebookprofiel of in een krantenartikel over die persoon, dan zou het dezelfde persoon kunnen zijn.

 

Je kunt het nog proberen met Google Afbeeldingen: https://www.google.nl/imghp?hl=nl

Sleep de foto dan in het zoekvak en wacht af of die persoon herkend wordt door Google. Natuurlijk gebeurt dat alleen met personen die in het nieuws zijn geweest. Zo werd Bill Gates direct door Google Afbeeldingen herkend toen ik een foto van hem in het zoekvak sleepte.

Maar ook met minder bekende afbeeldingen kun je succes hebben. Zo sleepte ik mijn avatar (dat mannetje dat verschrikt en nagelbijtend naar zijn beeldscherm kijkt) in het zoekvak. Even later kreeg ik hits naar diverse websites waar diezelfde afbeelding werd gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, porrelaar zei:

Dat klopt. De persoon die op de foto staat hoeft die foto niet zelf op die website(s) gezet te hebben.

Alleen wanneer je die foto ook tegenkomt op een Facebookprofiel of in een krantenartikel over die persoon, dan zou het dezelfde persoon kunnen zijn.

 

Je kunt het nog proberen met Google Afbeeldingen: https://www.google.nl/imghp?hl=nl

Sleep de foto dan in het zoekvak en wacht af of die persoon herkend wordt door Google. Natuurlijk gebeurt dat alleen met personen die in het nieuws zijn geweest. Zo werd Bill Gates direct door Google Afbeeldingen herkend toen ik een foto van hem in het zoekvak sleepte.

Maar ook met minder bekende afbeeldingen kun je succes hebben. Zo sleepte ik mijn avatar (dat mannetje dat verschrikt en nagelbijtend naar zijn beeldscherm kijkt) in het zoekvak. Even later kreeg ik hits naar diverse websites waar diezelfde afbeelding werd gebruikt.

Dat had ik al geprobeerd zonder resultaat , nochthans zou het gaan om een acteur , model voor datingsites ofzo maar zelfs op facebook vind ik hem niet . Op 1 foto draagt hij een naamkaartje maar de tekst kan ik niet goed lezen .
Ik zou hem echt graag bereiken om te laten weten dat zijn foto's misbruikt worden maar mss ook voor mezelf , het zou me troost en rust geven 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tv films zie je vaak dat ze, door wat draaien aan een knopje, een onscherpe foto zo scherp maken dat je daarna de poriën in iemands gezicht kan tellen. In werkelijkheid is dat onmogelijk. Informatie die er niet is kun je niet tevoorschijn toveren.

Je zou het kunnen proberen met de functie Verscherpen, die in de meeste fotobewerkingsprogramma’s zit, maar ik zou daar maar niet te veel van verwachten.

Maak eerst een kopie van de foto. Voer eventuele bewerkingen dan uit op die kopie, zodat het origineel onaangetast blijft.

 

O ja, nog een verzoek: klik niet op de knop Quote. Als je wilt reageren op iets dat ik of iemand anders heeft geschreven, dan klik je onderaan in het vak waarin staat ‘Reageer op dit topic’. Dus net zoals je de laatste keer hebt gedaan. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is bij jou hetzelfde gebeurd als bij Stan Van Samang met Eveline is gebeurd.

Nu was het iemand van België en dan kan de politie snel te weten komen.

Maar in uw geval is dat USA en dan ben je nog niet zeker.

 

Wat je nog kan doen is uitlokken om een mail te ontvangen van die persoon.

Op basis van IP adres kan met veel te weten komen op voorwaarde dat hij geen ip adres van iemand gebruikt want dat kan ook heel simpel.

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een heel klein kansje: die persoon draagt op een bepaalde foto een naamkaartje - misschien (herhaal: misschien) kan je de foto vergroten en wat meer zien (of deed je dat al?)

Ik bedoel maar: soms staan foto's op sites in 'klein formaat' omdat een site die verkleint - als je dan die foto bekijkt in een apart venster zou het kunnen dat je hem beter kan zien als je hem gaat vergroten.  (misschien, heel misschien, maar nooit geschoten is altijd is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft 

 

In het verleden zijn er emails verstuurd via gmail maar opeens zijn die stopgezet . 

@ passer 

 

Ik heb die foto in het groot maar is redelijk wazig . De persoon gaf wel een naam op wss dezelfde naam als de persoon op de foto van wie de foto's gestolen zijn . Ik wil gerust eens doorsturen ofzo .

 

Ik wil jullie ook bedanken voor de reacties. Betekent veel voor mij omdat ik dit wil opgelost krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.