Ga naar inhoud

zoekfunctie in Outlook 2016 verdwenen


mercury2001

Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ctrl+F roept bij mij in Outlook 2066 niet het tabblad Zoeken op. Ctrl+F = doorsturen in Outlook. (de F staat voor Forward)

Ctrl+E roept wél het tabblad Zoeken op. En met functietoets F3 kun je ook zoeken in Outlook. Stegisoft bedoelde waarschijnlijk functietoets F3.

 

Normaal staat in Outlook 2016 het zoekvak permanent bovenaan, zoals in onderstaande afbeelding te zien is:

5fa15ce2d03d7-Ashampoo_Snap_2020.11.03_1

Pas nadat je in het zoekvak hebt geklikt, zal het tabblad Zoeken verschijnen:

5fa15d1b590a3-Ashampoo_Snap_2020.11.03_1

En het tabblad Zoeken zal weer verdwijnen nadat je hebt geklikt op de knop Zoekactie sluiten.

 

Alain, wat gebeurt er wanneer jij, terwijl Outlook 2016 geopend is, op Ctrl+E of op functietoets F3 drukt? Verschijnt het zoekvak (samen met het tabblad Zoeken) dan wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, stegisoft zei:

Hopelijk leeft je dan nog outlook 2066😂

Nou, dat hoop ik zelf niet. Zo oud hoef ik niet te worden.

(Ik zag die typfout (2066 i.p.v. 2016) te laat om hem nog te kunnen corrigeren)

 

@mercury2001 Ik heb even verder gezocht naar jouw probleem. Dat het zoekvak zomaar verdwijnt blijkt een bug te zijn in Outlook 2016 en 2019 waar lang niet iedereen, maar toch wel veel mensen last van hebben. Als je een tijdje niets te doen hebt, kun je dit topic doornemen: https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/outlook-2019-missing-search-bar/5fa23c91-90f3-4a18-986d-fae1d6673335?page=1

Dat topic telt intussen 27 pagina's. Het topic startte in augustus 2019 en die bug is nog steeds niet opgelost.

Er zijn veel mensen die Office 2016 verwijderd hebben en daarna opnieuw geïnstalleerd hebben. Dat loste voor hun het probleem op, maar dat was soms maar tijdelijk, want dan kon de bug zich na verloop van tijd toch weer voordoen. Erg vervelend .Je zou verwachten dat Microsoft intussen een definitieve fix voor deze bug zou hebben uitgebracht, maar dat lijkt nog niet het geval.

 

Tot die tijd zou je, wanneer je wilt zoeken in Outlook, gebruik kunnen maken van de toetsencombinatie Ctrl+Shift+F. Die roept namelijk het onderstaande uitgebreide zoekvenster op:

5fa169f0e8bfa-Ashampoo_Snap_2020.11.03_1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel zorgen dat het venster van Outlook actief is. Dat doe je door ergens in dat venster van Outlook te klikken.

Daarna druk je op functietoets F3.

Gebeurt er niets wanneer je op functietoets F3 drukt? Gebruik dan de toetsencombinatie Ctrl+Shift+F in Outlook. Wat zie je wanneer je dat doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, PC gecrasht na systeemherstel.... ik krijg nu enkel mijn bureaublad te zien, geen reacties meer van muis of toetsen, al mijn iconen op het bureaublad zijn verdwenen, ook de daar aanwezige documenten, een paar keer opgestart zonder resultaat; onderaan de werkbalk enkele iconen zichtbaar, mvg, Alain

IMG_1215.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zien een mooi slootje met knotwilgen, maar jij vindt het minder fraai, omdat alle iconen op het bureaublad zijn verdwenen en de pc niet meer te bedienen is...

 

Had je een herstelpunt van een paar dagen geleden uitgezocht en dat terug laten zetten? Zelf heb ik niet zo veel vertrouwen in herstelpunten. Ik maak liever af en toe een image dat ik bij grote problemen terug kan zetten.

Als jij onlangs een systeemback-up hebt gemaakt én beschikt over een herstelmedium dat je met datzelfde back-upprogramma hebt gemaakt, dan kun je de pc opstarten van dat herstelmedium en de eerder gemaakte back-up terugzetten.

 

Als je niet beschikt over een systeemback-up, dan zou je het volgende nog kunnen proberen:

  • Zet de pc uit
  • Haal de stroom er af door de stekker uit de pc te trekken
  • Druk minstens 10 seconden op de powerknop om reststroom weg te laten vloeien
  • Sluit de pc weer aan op het stroomnet en start de pc op.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.