Ga naar inhoud

Kerstkaartje verzenden met tekst


bernard

Aanbevolen berichten

De foutmelding die je eerder liet zien ging over PowerDVD.exe. Dat is een programma van CyberLink dat normaal circa €70 kost. Je kunt er o.a. blu-ray dvd's mee afspelen. Dat kan met andere gratis players niet. Zo'n programma moet je niet zomaar weggooien.

 

Maar later kwamen we er achter dat het in werkelijkheid ging om CyberLink Media Player. Dat is een doorsnee player, vergelijkbaar met VLC media player of Windows Media Player. Niet echt een bijzonder waardevol programma. Je kunt het best missen.

Hier staat wat je met CyberLink Media Player kunt doen: "Power Media Player is de multimediaspeler voor alle soorten digitale media-inhoud, inclusief commerciële filmtitels, video's, foto's en muziek van uw lokale pc. Power Media Player brengt het beste media-entertainment in zijn klasse naar uw pc."

 

Tja, dat kan allemaal ook met VLC media player.

 

Je moet nu enkel nog even controleren of Power Media Player verdwenen is uit het contextmenu.

Ga naar de map Afbeeldingen en open een map met foto's. Klik in de Verkenner met de rechter muisknop op een van die foto's. Het contextmenu opent dan. Power Media Player hoor je nu niet meer te zien in dat contextmenu. Klopt dat?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad jammer, want zolang Afspelen met Cyberlink Power Media Player 14 nog in het contextmenu staat, kun je daar per ongeluk op klikken, en dan krijg je weer een foutmelding. Dat willen we niet.

 

Had jij na het verwijderen de computer al opnieuw opgestart? Opnieuw opstarten is wat anders dan de computer uitzetten en even later weer aanzetten. Dan maakt Windows namelijk geen schone start.

Opnieuw opstarten doe je zo:

  1. Klik op Start
  2. Klik op de knop Aan/uit
  3. Klik op de knop Opnieuw opstarten

image.png.eba264da2d414b1b771fab0dcbb0c5eb.png

Als je dat gedaan hebt, controleer je nogmaals of Cyberlink Power Media Player 14 nog in het contextmenu staat.

Laat dat even weten.

 

Wanneer dat programma nog steeds in het contextmenu staat, dan gaan we het daar verwijderen met behulp van CCleaner. Ik heb al gezien dat jij CCleaner op je pc hebt staan. Indien nodig geef ik je daar instructies voor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we nu CCleaner gebruiken:

Open CCleaner.

  1. Wanneer CCleaner geopend is, klik je in de linker kolom op Extra
  2. Klik daarna in de middelste kolom op Opstarten
  3. Klik daarna in het grote paneel op het tabblad Contextmenu

image.thumb.png.1c71836d763b8f9539dd4c451571d905.png

Je ziet dan een lijst met alle items staan die je in het contextmenu tegenkomt. Welke items je ziet is natuurlijk afhankelijk van welke programma's er op jouw pc staan.

Sommige items komen twee keer voor in de lijst. Jij moet zelf controleren of Cyberlink Power Media Player 14 bij jou daar twee keer voorkomt; eenmaal achter Directory en eenmaal achter File.

 

Als voorbeeld laat ik zien hoe ik FormatFactory verwijder uit mijn contextmenu.

  1. Ik klik op de eerste vermelding van FormatFactory, zodat die geselecteerd wordt en de achtergrond blauw wordt.
  2. Daarna klik ik in de rechter kolom op de knop Uitschakelen.
  3. Dan klik ik op de tweede vermelding van Formatfactory om die te selecteren.
  4. Ik klik weer op de knop Uitschakelen.

image.thumb.png.145bb9b5a8f31980febb3cdc96d96cda.png

Daarmee is FormatFactory verwijderd uit het contextmenu.

Jij moet dus dezelfde handelingen verrichten voor Cyberlink Power Media Player 14.

Laat maar weten of dat gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kijkt in CCleaner op de verkeerde plek!

Zo te zien gebruik jij een zeer oude versie van CCleaner.


Open CCleaner

Klik in de meest linkse kolom op Gereedschap

Klik daarna in de kolom die rechts daarvan staat op Opstarten (dus niet op Programma’s deinstalleren!)

Klik daarna in het grote paneel op het tabblad Contextmenu.

Volg dan verder de aanwijzingen in mijn vorige bericht.

 

P.S. Jij maakt steeds foto’s met je smartphone. Het is beter om print screens te maken. Printscreens zijn altijd veel duidelijker dan foto’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.