Ga naar inhoud

Kerstkaartje verzenden met tekst


bernard

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet om een foto met tekst te verzenden .

Eerder deed ik dit altijd met Picasa , en dat ging heel gemakkelijk , maar dit werky niet meer  bij mij .

Dus probeer ik het nu zo :

 

Kilk op een foto

R. boven  : Bewerken en maken 

kies tekst en animatie toevoegen 
R. kolom : Rustig ( tekst )

Type tekst boven in 
R. onder  : Een kopie opslaan 
Video voltooien ( En ik wil graag een foto )
  > exporteren

Bestandsnaam geven 

Exporteren 

En dan staat het bij mij in :  Documenten 

Maar het is een video, met de takst , maar eind van de video is de tekst weer verdwenen 

 

Hoe doen we dit ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard, je kunt gewoon Picasa blijven gebruiken om tekst op een foto te zetten. Dat werkt nog steeds.

Je weet immers hoe dat moet. Alleen het verzenden van de bewerkte foto doe je niet meer vanuit Picasa.

 

Bewerk de foto in Picasa. Zet de tekst op de foto. Dat gaat in Picasa veel eenvoudiger dan met IrfanView.

Als je klaar bent met het bewerken van de foto, dan klik je in de menubalk van Picasa op Bestand, en dan op Opslaan als..

In het venster Opslaan als kies je:

1. een andere opslaglocatie voor de bewerkte. Ik stel voor je Bureaublad

2. een andere naam voor de  foto. Ik gok dat je een  kerstkaart aan het maken bent, dus stel ik als naam voor: Kerstkaart 2020

3. Klik daarna op de knop Opslaan

image.png.b40259702efdf8201103cd83b906c697.png

Je mag Picasa nu afsluiten.

Volgens mij gebruik jij altijd Gmail via je browser om je mail te lezen, op te stellen en te versturen.

Dus open daarna je browser > Open Gmail in je browser

Klik op de grote knop Opstellen

Vul achter Aan de geadresseerde in. Wil je de foto naar meer mensen versturen, klik dan op de knop BCC. En vul dan alle geadresseerden in achter BCC

Typ je tekst

Klik op de paperclip (staat onderaan in dat venster) om bestanden toe te voegen. Een venster van de Verkenner zal openen. Blader naar je Bureaublad en zoek je kerstkaart; klik op de Kerstkaart om die te selecteren en klik dan op Openen.

De foto wordt dan als bijlage toegevoegd aan de e-mail.

 

Probeer dat eens. Als test kun je zo'n bewerkte foto eerst naar jezelf sturen.

 

Ik heb dat zelf ook even gedaan. De tekst op mijn 'Kerstkaart' heb ik er met Picasa opgezet:

image.png.2b03a93c31c577c0a11a5624ae07f9a5.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga graag met Porrelaar mee , want dat vind ik een gebruiksvriendelijk programma , en dat weet hij .

Maar dan loop ik tegen een ander probleem aan , en dat is : Ik had in ,,mijn afbeeldingen,, een nieuwe map gemaaktt met foto,s die ik kon gebruiken voor kerst en nieuwjaar 

Maar deze foto,s worden niet gescand door Picasa 

Nu weet ik nog van ,, eerder ,, dat ik dan in :  Extra > mappenbeheer  kon kijke of de map op : Altijd scannen stond 

En dat is wel het geval , maar toch komt de map niet in Picasa 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dotchiejack  Ik gebruik Picasa nog maar zelden. Vroeger logde je in Picasa in met je Google account. Daardoor kon je ook afbeeldingen vanuit Picasa verzenden via Google Mail. Dat kan niet meer. Inloggen met je Google account is niet meer mogelijk in Picasa. Google heeft de verbinding tussen Picasa en je Google account onmogelijk gemaakt.

 

Wanneer je van mening bent dat alle programma's die je op je computer geïnstalleerd hebt, volledig up-to-date moeten zijn en nog steeds ondersteund moeten worden door de makers van die programma's, dan moet je Picasa inderdaad verwijderen van je pc.

Dan zou ik echter wel meer antieke programma's moeten verwijderen...

Ik zorg ervoor dat de meest gebruikte programma's, zoals browsers en e-mailprogramma volledig bijgewerkt zijn. Maar dat een fotobewerkingsprogramma dat ik incidenteel gebruik, niet weer wordt bijgewerkt, daar zit ik zelf niet mee.

Ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

 

@bernard Ik heb je laatste reactie gelezen, maar zal er later op reageren. Heb net visite gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer krijg je die foutmelding? Wat deed je vlak voordat je die melding kreeg? Maak er eventueel een screenshot van. Streep alle persoonlijke informatie in dat screenshot door, voordat je het hier post.

 

Let op: wanneer je Picasa geopend hebt, mag je niet klikken op Inloggen met Google account. Dat werkt immers niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de volgende knoppen mag je niet klikken in Picasa:

image.png.4885718f7f487f574bee20659d5db5a3.png

Doe je dat toch, dan kun je foutmeldingen krijgen.

 

Normaal kun je mappen toevoegen in Mappenbeheer van Picasa. Maar als dat niet lukt dan is er nog geen man overboord.

Zoek gewoon met de Verkenner de foto op die je wilt gaan bewerken in Picasa.

Dubbelklik op die foto. Hij zal geopend worden in je standaard fotoviewer. Ik meen dat dat bij jou de app Foto's is.

Wanneer die foto geopend is in de app Foto's, dan klik je op de knop met de drie puntjes (staat helemaal rechts bovenaan in de app Foto's).  Kies dan Openen met...

In de  lijst met programma's kies je dan Picasa-fotoviewer. Ik moest een stuk omlaag scrollen in mijn lange lijst met geschikte programma's, voordat die bij mij zichtbaar werd:

image.thumb.png.1ee50ab55d4c1e3d2e774ef24fbe4bc4.png

Wanneer de foto geopend is in Picasa-fotoviewer, zie je helemaal onderaan staan: Bewerken in Picasa

image.png.a131f2f1d30d9282e41fd475c7e09b4b.png

Klik op Bewerken in Picasa en de foto zal geopend worden in Picasa, waar je hem kunt gaan bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat doe ik. Ik schreef het al eerder. Windows 10 zelf en alle programma's die verbinding met internet maken, dienen up-to-date te zijn.

Picasa kan geen verbinding met internet meer maken. Die mogelijkheid is geblokkeerd door Google. Probeer je dat toch (zie de eerste afbeelding in mijn vorige bericht), dan krijg je ofwel een foutmelding of er gebeurt helemaal niets.

 

Ik heb verschillende verouderde programma's op mijn pc. Dat zijn vooral fotobewerkingsprogramma's die iets bijzonders bieden. Verouderde programma's zal ik nooit instellen als standaardprogramma (voor geen enkel bestandstype).

Ik zie zelf geen enkel probleem wanneer ik een afbeelding die op mijn pc staat, open met zo'n verouderd programma, dat niet eens verbinding met internet meer kan maken.

Je moet al malware binnen hebben gekregen die het specifiek gemunt heeft op Picasa, wil er iets naars gebeuren. En dan is je virusscanner al tekort geschoten.

 

En als je echt wilt griezelen, Picasa is lang niet mijn oudste beeldbewerkingsprogramma. Dat is misschien Ulead GIF Animator 5.05

image.png.0c626fd4eb47ee6a3e13dc4405a79d33.png

Animated gifs worden na een dubbelklik automatisch geopend door de app Foto's, de app waarvan Microsoft graag wil dat iedereen die gebruikt... Die app is volledig bijgewerkt.

Maar als ik zelf zo'n gifje wil bewerken, dan doe ik dat met het 18 jaar oude Ulead GIF Animator. Werkt nog steeds perfect onder Windows 10.

De firma Ulead bestaat allang niet meer. Ik vertik het om voor het bewerken van een animated gif een ander programma aan te schaffen, zolang Ulead GIF Animator precies doet wat ik ervan verwacht.

 

Voor meer uitgebreide fotobewerking gebruik ik zelf Adobe Photoshop 2018. Ook wel om tekst op een foto te zetten. Maar is dat programma dan wel veilig? Iedere versie van Photoshop Elements heeft maar 1 jaar recht op support, want dan brengt Adobe weer een nieuwe versie op de markt. Om volledig beschermd te blijven zou ik dan zeker ieder jaar een nieuwe versie van Photoshop Elements ad € 100,- moeten aanschaffen? Nee, dat ga ik echt niet doen. Bovendien zijn updates voor PSE uiterst zeldzaam. Vaak krijg je er maar maar 1 per jaar, en daarna is de ondersteuningsperiode voorbij. Is mijn versie van PSE daardoor opeens onveilig geworden? Daar geloof ik niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar eerst eens lekker gaan eten , en alles lekker laten bezinken .

En .....het helpt hoor , ik heb de het allemaal uitgeprobeerd , om dus via de omweg toch foto,s met picasa te kunnen bewerken

En dat gaat helemaal goed 

Nee , ik ga daar geen €100,00 tegen aan gooien , want ik vind 1 x per jaar een paar kaartjes versturen prima , zoals ik het nu weer voor elkaar heb.

 

Dus beste mensen , ik ben weer een stuk wijzer geworden en was weer blij met jullie bijstand 

Bij deze wens ik jullie hele fijne kerstdagen , en een corona vrij gezond 2021 toe 

Het slotje mag er weer op 🥂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.