Ga naar inhoud

Kerstkaartje verzenden met tekst

bernard
 Delen

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet om een foto met tekst te verzenden .

Eerder deed ik dit altijd met Picasa , en dat ging heel gemakkelijk , maar dit werky niet meer  bij mij .

Dus probeer ik het nu zo :

Kilk op een foto

R. boven  : Bewerken en maken 

kies tekst en animatie toevoegen 
R. kolom : Rustig ( tekst )

Type tekst boven in 
R. onder  : Een kopie opslaan 
Video voltooien ( En ik wil graag een foto )
  > exporteren

Bestandsnaam geven 

Exporteren 

En dan staat het bij mij in :  Documenten 

Maar het is een video, met de takst , maar eind van de video is de tekst weer verdwenen 

Hoe doen we dit ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tweede link die ik heb gepost kan je het Nederlands taalpakket downloaden.

Maar om het voor jou gemakkerlijker te maken, in bijlage het Nederlandse taalpakket. (downloaden en installeren).

Nadien ga je in InfanView naar Options -> Change Language,(2de bovenaan) kies daar voor Nederlands en druk op OK.

Om tekst toe te voegen,selecteer eerst de plaats waar je de tekst wilt hebben.

Dan ga je naar Bewerken-> Tekst toevoegen.

Daar krijg je een venster waar je het lettertype, kleur en zo kan aanpassen.

irfanview_lang_nederlands.exe

aangepast door dotchiejack
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard, je kunt gewoon Picasa blijven gebruiken om tekst op een foto te zetten. Dat werkt nog steeds.

Je weet immers hoe dat moet. Alleen het verzenden van de bewerkte foto doe je niet meer vanuit Picasa.

Bewerk de foto in Picasa. Zet de tekst op de foto. Dat gaat in Picasa veel eenvoudiger dan met IrfanView.

Als je klaar bent met het bewerken van de foto, dan klik je in de menubalk van Picasa op Bestand, en dan op Opslaan als..

In het venster Opslaan als kies je:

1. een andere opslaglocatie voor de bewerkte. Ik stel voor je Bureaublad

2. een andere naam voor de  foto. Ik gok dat je een  kerstkaart aan het maken bent, dus stel ik als naam voor: Kerstkaart 2020

3. Klik daarna op de knop Opslaan

image.png.b40259702efdf8201103cd83b906c697.png

Je mag Picasa nu afsluiten.

Volgens mij gebruik jij altijd Gmail via je browser om je mail te lezen, op te stellen en te versturen.

Dus open daarna je browser > Open Gmail in je browser

Klik op de grote knop Opstellen

Vul achter Aan de geadresseerde in. Wil je de foto naar meer mensen versturen, klik dan op de knop BCC. En vul dan alle geadresseerden in achter BCC

Typ je tekst

Klik op de paperclip (staat onderaan in dat venster) om bestanden toe te voegen. Een venster van de Verkenner zal openen. Blader naar je Bureaublad en zoek je kerstkaart; klik op de Kerstkaart om die te selecteren en klik dan op Openen.

De foto wordt dan als bijlage toegevoegd aan de e-mail.

Probeer dat eens. Als test kun je zo'n bewerkte foto eerst naar jezelf sturen.

Ik heb dat zelf ook even gedaan. De tekst op mijn 'Kerstkaart' heb ik er met Picasa opgezet:

image.png.2b03a93c31c577c0a11a5624ae07f9a5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar

Ik ken picassa helemaal niet, ik beperk zoveel mogelijk alles wat Google betreft.

Maar dit kon ik erover vinden.

Sinds Google in 2016 is gestopt met Picasa, is het programma niet meer te downloaden. Gebruikt u het nog? Overstappen is verstandig.

Bestaande gebruikers lopen in de toekomst wellicht veiligheidsrisico's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga graag met Porrelaar mee , want dat vind ik een gebruiksvriendelijk programma , en dat weet hij .

Maar dan loop ik tegen een ander probleem aan , en dat is : Ik had in ,,mijn afbeeldingen,, een nieuwe map gemaaktt met foto,s die ik kon gebruiken voor kerst en nieuwjaar 

Maar deze foto,s worden niet gescand door Picasa 

Nu weet ik nog van ,, eerder ,, dat ik dan in :  Extra > mappenbeheer  kon kijke of de map op : Altijd scannen stond 

En dat is wel het geval , maar toch komt de map niet in Picasa 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dotchiejack  Ik gebruik Picasa nog maar zelden. Vroeger logde je in Picasa in met je Google account. Daardoor kon je ook afbeeldingen vanuit Picasa verzenden via Google Mail. Dat kan niet meer. Inloggen met je Google account is niet meer mogelijk in Picasa. Google heeft de verbinding tussen Picasa en je Google account onmogelijk gemaakt.

Wanneer je van mening bent dat alle programma's die je op je computer geïnstalleerd hebt, volledig up-to-date moeten zijn en nog steeds ondersteund moeten worden door de makers van die programma's, dan moet je Picasa inderdaad verwijderen van je pc.

Dan zou ik echter wel meer antieke programma's moeten verwijderen...

Ik zorg ervoor dat de meest gebruikte programma's, zoals browsers en e-mailprogramma volledig bijgewerkt zijn. Maar dat een fotobewerkingsprogramma dat ik incidenteel gebruik, niet weer wordt bijgewerkt, daar zit ik zelf niet mee.

Ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

@bernard Ik heb je laatste reactie gelezen, maar zal er later op reageren. Heb net visite gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...