Ga naar inhoud

Thunderbird: lettertype en lettergrootte


nildes

Aanbevolen berichten

dit was je vraag: "Ik wil in Thunderbird het lettertype en de lettergrootte van mijn e-mailberichten wijzigen."

daar gaat het dus niet over koppen enzo....

maar goed, dat zij je vergeven.

 

je zou het moeten kunnen oplossen met een extensie, lees ik ergens in de gauwigheid.

dat zou deze 'theme font and size changer' moeten kunnen oplossen: https://addons.thunderbird.net/nl/thunderbird/extensions/appearance/?sort=popular

Link naar reactie
Delen op andere sites

De add-on Theme Font & Size Changer lijkt niet meer te werken in de huidige versie van Thunderbird:

image.png.2a7373309d0d7e792acdff629481a4a8.png

De meest recente versie van Thunderbird is 78.6.0.

 

====================

@nildes Als je moeite hebt met het lezen van afzenders en onderwerpen in Thunderbird, dan zul je ook moeite hebben met het lezen van de namen van de mappen enz.

Heb je ook moeite met het lezen in andere programma's, zoals je browser? Dan kun je ervoor kiezen om de grootte van tekst in alle programma's in één keer te wijzigen.

Klik met de rechter muisknop op een lege plek op je bureaublad.

In het contextmenu dat verschijnt, klik je dan op Beeldscherminstellingen. Onder Schaal en lay-out kun je de schaal wijzigen.

Als die nu op 100% staat, kun je kiezen voor 125%.

image.png.09cef73b93dfcf87e92cd55333a8fb15.png

Probeer dat eens uit om te zien hoe dat bevalt.

Voor een slechtziende collega heb ik de schaal op 150% moeten zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de voorgestelde add-on is niet geschikt voor Thunderbird versie 78. Het voorstel om de schaal en lay-out van het Beeldscherm te wijzigen is al een verbetering maar ook niet ideaal. Sommige teksten zijn minder scherp, afhankelijk in welk programma men vertoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.