Ga naar inhoud

Geen Internet op XP


Theo2602

Aanbevolen berichten

bedankt voor uw hulp, ik ben het ISO aan het opslzaan, om het daarna op DVD te branden. Maar je zegt ALS er al een W10 opstond, maar hoe krijg je dan W10 op een nieuwe schijf? Vorige keren heb ik een copy (clown) van de oorspronkelijke schijf met Mini Tool op SSD gezet, maar dan krijg je weer geen 'clean' installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij schrijft wel: zorg dta het op een stick of dvd terecht komt en start daarmee die pc op.

En om op een DVD te zetten moet je blijkbaar een ISO maken.

Ondertussen heb ik het op USB gezet, en hij is nu aan het installeren.

Wat nog geen antwoord geeft op, hoe moet dat gebeuren bij een nieuwe lege schijf.

Nu was blijkbaar de vereiste dat er een W10 had opgestaan. Overigens vraagt hij een key, maar als je zegt dat je die niet hebt, laad hij gewoon verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de installatiesoftwaere op dvd op stick te zetten had je het op de aangegeven link genoemde hulpprogramma kunnen gebruiken.

kennelijk ben je nu al onderweg met install en dat is een goed teken.

bij elke schijf (dus nieuw of bestaand) vraagt de install waar je w10 wilt installeren.

zijn er partities dan gooi je die weg en maak je een nieuwe aan, zijn er geen partities dan volstaat het aanmaken van een nieuwe partitie.

'als er al w10 op stond' : dat houdt in dat je zelf geen key hoeft in te geven. microsoft herkent de hardware.

stond er nog geen w10 op dan ontkom je terstond of later niet aan het (kopen en) ingeven van een key.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat ik met dezelfde USB stick ook W10 op een lege schijf kan zetten? Ik overweeg namelijk om er een SSD schijf in te steken.
 

Nu een vraag apart: Mijn monitor heeft niet de gewone verhouding van een modern scherm, dus meer vierkant. Nu past het beeld zich volledig aan, en dat maakt dat ik eiren krijg als er een cirkel moet staan. Kent iemand de oplossing daarvoor, of moet ik dat in een nieuw topic zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Theo2602 zei:

Bedoel je dat ik met dezelfde USB stick ook W10 op een lege schijf kan zetten? Ik overweeg namelijk om er een SSD schijf in te steken.

Ja, dat kan.

 

2 uren geleden, falstring zei:

zijn er partities dan gooi je die weg en maak je een nieuwe aan, zijn er geen partities dan volstaat het aanmaken van een nieuwe partitie.

Bijna goed. Je gooit inderdaad alle aanwezige partities weg (ook die hele kleintjes), zodat je een aangesloten niet-toegewezen ruimte overhoudt. Je hoeft daarna geen nieuwe partitie aan te maken. Windows zal zelf de nodige partities aanmaken.

 

1 uur geleden, Theo2602 zei:

Mijn monitor heeft niet de gewone verhouding van een modern scherm, dus meer vierkant.

Momenteel is niet de juiste resolutie ingesteld, want een cirkel ziet eruit als een ei.

Hoe heb jij de monitor aangesloten op de pc? Via DVI, HDMI, VGA?

Als je de monitor via een ouderwetse VGA-aansluiting (ook wel D-sub genoemd) hebt aangesloten, dan moet je terwijl pc en monitor aan staan, één keer drukken op de AUTO knop die op je monitor zit. Vaak is daarna het beeld in een keer goed.

Hieronder een afbeelding van een VGA (D-sub) kabel:

image.jpeg.3777f53c274cc77c22fd0b3e1698f670.jpeg

En anders kies je de juiste resolutie via een rechtsklik op een lege plek op je bureaublad.

In het contextmenu klik je dan op Beeldscherminstellingen.

Kies daarna de juiste schermresolutie:

image.png.ff9d17200f973cf3a99f13b0007b0939.png

Als je niet weet wat voor jouw monitor de juiste resolutie is, dan moet je merk en volledige typeaanduiding van de monitor doorgeven in een volgende reactie.

Gaat het om een oude bijna vierkante 17 of 19 inch monitor, dan zou de juiste resolutie wel eens 1280 x 1024 kunnen zijn.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.