Ga naar inhoud

Installatie XP blijft hangen


Theo2602

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je Windows XP gaat installeren is een van de vensters de vraag naar de taal en locatie. Heb je toen zonder te lezen geklikt op Next ... Next ... Next?

Daar lijkt het namelijk een beetje op.

Maar jij werkt volgens mij al sinds de prehistorie met computers. Misschien wel 20 of 25 jaar langer dan ik. In die tijd zul je toch wel eens eerder Windows XP (opnieuw) geïnstalleerd hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wijzigen van de taal in Windows XP, nadat je de installatie al hebt voltooid, is een heel gedoe. Lees maar hier: https://nl.wikihow.com/Een-andere-taal-gebruiken-in-Windows-XP

Ik denk daarom dat je beter XP opnieuw gaat installeren. Nu is het wel even de vraag wat voor versie van Windows XP jij gebruikt. Als dat een Amerikaans-Engelse versie is, dan moet er verbinding met internet zijn, om -na de klik op Customize en het kiezen van de juiste taal- die taal ook te kunnen downloaden. En je hebt geen verbinding met internet vanwege ontbrekende drivers voor je netwerkkaart. Probleem!

 

De tijd van Windows XP ligt voor mij alweer een eind achter mij. Maar ik dacht dat er ook meertalige versies waren, waardoor je tijdens de installatie van XP de juiste taal kon kiezen. Die meertalige versies zouden dan wat groter (in aantal MB) moeten zijn, omdat het installatiemedium al flink wat talen bevatte.

Ik heb zelf wel eens Windows XP (opnieuw) geïnstalleerd, maar dan gebruikte ik een Nederlandstalige versie van Windows XP. De installatie verliep dan in het Nederlands.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Theo2602 zei:

kan het er iets mee te maken hebben dat mijn computer 64 bits is, en het programma voor 32 bits was???

Nee, daar heeft het niets mee te maken.

Op een computer met 64 bit processor kun je ook een 32-bit besturingssysteem installeren.

Het omgekeerde kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.