Ga naar inhoud

Installatie XP blijft hangen


Theo2602

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Theo2602 zei:

Wat je vraagt begrijp ik niet,

Wie vroeg er wat? Ik weet nu niet op wie jij reageert. O,wacht even, je zult reageren op de vraag  van ZJB700 naar je CPU (=processor) en RAM (=werkgeheugen)

 

Ik vermoed dat jij mijn vorige reactie gemist hebt. Daarin schreef ik:

"Op een computer met 64 bit processor kun je ook een 32-bit besturingssysteem installeren.

Het omgekeerde kan niet."

 

Je hoeft dus echt niet de 64 bits versie van Windows XP te installeren.

 

Ik heb geen cijfers, maar ik vermoed dat meer dan 90% van de XP installaties 32-bit waren.. De 64 bit versie was toen behoorlijk zeldzaam.

Van Windows 95, 98 en 2000 bestond zelfs alleen maar een 32 bit versie.

Tegenwoordig worden 32 bit besturingssystemen uitgefaseerd. Dat wil zeggen dat ze gaan verdwijnen. Er zijn al verschillende Linux distributies die alleen nog maar in 64 bit worden geleverd.

Maar samengevat: jij moet gewoon de 32 bit versie van Windows XP installeren op jouw computer.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kan goed zijn, maar er kwam een foutmelding. Ik heb de ISO opnieuw gebrand, maar ipv gewoon met rechtsklikken met Express burn. Hij is nu bestanden aan het overzetten, maar dat deed hij daarstraks ook. Maar eerst vroeg hij twee keer naar de schijf, hoewel ze er in zat. Ik zal foto's nemen als er weer iets fout loopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja deze gaat over XP die is geinstalleerd, het toetsenbord staat juist. Nu nog internet, maar daar wil ik een dagje mee wachten.

Ik ben op diezelfde computer nu W10 aan het instellen. Ik had dat eerst omgekeerd gedaan, maar dan bleek dubbele boot niet te werken.

Wat Internet betreft, denk ik aan jouw opmerking dat er op XP eigenlijk geen internet nodig is, maar sommige programma's die ik er wil installeren krijg ik niet klaar zonder Internet. Ik heb bv de Download voor Windows Movie Maker, maar ik probeerde die te installeren, en toen kwam er dat er delen langs het internet moesten geladen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer eerst even of er nu al een versie van Movie Maker in Windows XP zit.

Versie 2.1 van Windows Movie Maker zat namelijk in Service Pack 2 voor Windows XP. Jij hebt nu een versie van Windows XP met Service Pack 3 geïnstalleerd. Dat zou betekenen dat jij die oude versie van Movie Maker al hebt.

 

59 minuten geleden, Theo2602 zei:

Ik heb bv de Download voor Windows Movie Maker

Welke download heb jij? Movie Maker zat ook in het pakket Windows (Live) Essentials. En Windows Essentials 2012 kun je gewoon nog downloaden op een andere pc. Het bestand is 132 MB groot. Heb jij datzelfde installatiebestand? Controleer de grootte:

image.png.bef1a545414ca9bd748550b544e462b3.png

Dat installatiebestand (met de naam wlsetup-all.exe) zet je op een USB stick en kun je dan zo gebruiken/installeren in Windows XP.

Je kiest voor de Geavanceerde installatie en installeert dan alleen Photo Gallery en Movie Maker (die twee horen bij elkaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.