Ga naar inhoud

Kan niks meer verwijderen of schrijven op SandiskUltra64GB


Aanbevolen berichten

20 uren geleden, Passer zei:

zit hem volgens mij in het feit dat hij in ex-fat geformateerd is

 

Op 2/6/2021 om 17:13, ictknechter zei:

n krijg bij allebei de besturingssystemen het zelfde: 'formatteren gaat niet'

 

Vooraleer we andere methoden gaan proberen: HOE probeerde je hem te formateren? Vanuit verkenner of vanuit schijfbeheer?

(vertel het even in stappen)

en anders gaan we proberen je stick in een andere indeling te krijgen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag eerst hierop een antwoord:

 

20 minuten geleden, Passer zei:

Vooraleer we andere methoden gaan proberen: HOE probeerde je hem te formateren? Vanuit verkenner of vanuit schijfbeheer?

(vertel het even in stappen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, blijkbaar op de gewone manier.

 

Er staan geen noodzakelijke gegevens meer op je stick, dus kunnen we gaan proberen om die van ex-fat naar fat32 te krijgen.

 

Op deze pagina (< klik!) staan drie verschillende manieren om het te doen.

Ik zou zeggen probeer de eerste of de tweede manier (degene die jij het makkelijkst vindt, 'k weet niet in hoever je thuis bent in die dingen,

deze eerste twee vereisen geen ander progje.

De derde methode verwijst ook naar dat progje dat ik je eerst wilde laten binnenhalen, da's dus ook een goede manier, maar daarvoor is dat programmaatje vereist.

 

Probeer dus even één of twee ( of allebei) en controleer er na of Windows je stick gewoon terug herkent en of je er dingen op kan plaatsen.

Lukken deze twee niet, dan kunnen we eventueel met MPT (dat progje) gaan werken, maar daar is een iets duidelijker handleiding bij dan op deze pagina staat.

Vertel het dan eerst even.

 

En moest de eerste of tweede methode ook nog wat ingewikkeld voor je zijn, vertel het dan ook, dan plaats ik nog wel wegwijzertjes :)

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schrijfbeveiligd zegt hij - je bent toch zéker dat dat knopje op de zijkant nièt op schrijfbeveiligd staat hé?

('k zou bijna zeggen: schakel het eens om en probeer het opnieuw)

 

Maar goed, vooraleer toch met dat MPT te gaan werken is werken met Diskpart in die gevallen ook een aangewezen middel

en daarvoor moet je ook niets apart gaan binnenhalen.

Voer dit nog eens uit en anders gaan we over naar MPT

 

Werken met diskpart:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm... dit wijst soms op beschadigde drivers 

>  kan je de stick in een ander usv-slot of in een ander systeem steken en proberen? (als het aan jouw foute drivers ligt, zal het vb op een andere laptop of PC wèl goed gaan)

    of: heb je een àndere stick: steek die dan eens in dat slot: wordt die nog wel herkend?

 

soms wijst het op "De schijf-I/O-fout verschijnt wanneer er fysieke slechte sectoren zijn (zoals een beschadigde kop), logische slechte sectoren of een beschadigde partitietabel."

> Je hebt toevallig je stick toch na gebruik niet zonder meer uit je systeem getrokken? ?

> het kan dus ook zijn dat je stick gewoon beschadigde sectoren heeft (en dan is er niet veel meer aan te doen)

> een beschadigde partitietabel: dan is er nog wel hoop.

 

Goed:

(toch nog een kleine àndere poging): ga naar schijfbeheer, naar je stick en klik er rechts op en kies voor Volume verwijderen - zou hij dàt doen??)

 

Lukt ook dat niet: download en install dan MPT en dan geleid ik je verder.

(en normaal kan dàt progje het aan en anders zal het wellicht wat meer licht werpen op de oorzaak - wellicht dus...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.