Ga naar inhoud

Kan niks meer verwijderen of schrijven op SandiskUltra64GB


Aanbevolen berichten

Dag allemaal

 

Sinds kort kan ik niks meer schrijven of verwijderen van mijn usb stick: hij geeft de melding 'tegen schrijven beveiligd'.

Enkele specificaties:

 

  • Sandisk Ultra 64GB
  • ik gebruik de usb op windows en Ubuntulinux en krijg bij allebei de besturingssystemen het zelfde: 'formatteren gaat niet'
  • Een register editor gaat ook niet  (wat bedoel je ermee? trouwens: wat zou je nu al in het register moeten duiken? Passer)
  • en met cmd gaat het ook niet (zelfde vraag: wat zou je nu al in cmd gaan doen? Aan welk commando had je gedacht dan? )
  • en controleren op kapotte sectoren kan ik niet want daar moet ik voor kunnen schrijven
  • dus ik ben ten einde raad.

 

groetjes

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ictknechter,

 

als je hoofdletters en zintekens plaats, is het nog eens zo makkelijk om te lezen en te begrijpen... (nu moest ik je vraag 3x gaan lezen...  :( )

Wacht ff, 'k breng even je tekst op orde...

 

Misschien hebben anderen ook nog (directere?) ideeën, maar download Minitool Partition Wizard eens (er is een freewareversie) eens

(doe er nog niets anders mee dan wat nu gezegd wordt, ga dus niet experimenteren !)

Installeer het, steek je stick er in, en open het.

(trek eventueel je rechterbeeldmarges naar buiten zodat we àlle informatie zien)

Maak daar eens een screenshotje van?

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja natuurlijk (waarom dacht ik er niet aan?)  - en àls dit de oorzaak zou zijn, dan hoeft Ictknechter natuurlijk dat programmaatje niet binnen te halen.

(al is het wel een handig ding voor schijfbeheer)

Dank je Falstring voor dit idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat hij in ex-fat geformateerd is. (bewuste keuze of wist je daar niets van? < 't kan dus ook het gevolg van een of andere fout zijn)

 

We gaan eerst proberen te redden wat er nog op staat - en als we zo ver raken, kunnen we de stick-zelf in orde proberen te krijgen.

 

Je stick is er een van ong 60 Gig en is 13% gebruikt - dus er staat ruwweg gesproken voor ong 15 Gig aan data op.

Heb je nog een andere stick of externe die ofwel helemaal vrij is, of waar je minstens 20 Gig van kan vrij maken?

Zo ja: dan maak je daarop een 20 Gig terug tot unallocated space.

('k weet niet of je met dit laatste vertrouwd bent, indien niet vertel het dan even)

 

Wat je ook al eens kan doen: rechts op die stick klikken (in MPT (Mini Partition Tool) )  en kiezen voor Explore. Dan zie je nog wat dit tooltje nog herkent op je stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, maar als er geen belangrijke data meer op staat, kan de stick gewoon geformatteerd worden (als hij wil) en hoef je dat progje niet te gaan binnenhalen - hoeven we ook niet te gaan werken met allocated space.

 

Probeer even die cmd eens - en ander proberen we andere zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.