Ga naar inhoud

Kan niks meer verwijderen of schrijven op SandiskUltra64GB


Aanbevolen berichten

Je gaat toch niet vertellen dat die stick op een Mac is geformateerd ??

(als het op een andere Windowscomputer is, zou er geen probleem mogen zijn, was het een Mac, dan is het een ander paar mouwen )

 

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Kan het ook liggen aan het feit dat dit niet de computer is waar die voor de laatste keer is op geformateerd?

Dat heeft volgens mij geen belang, Windows kan daarmee overweg.

 

Ik zie in je laatste screenshot dat je na de selectie van het kaartje onmiddellijk gaat proberen formatteren.

Als je het doet volgens die website (zie mijn vorige post), moet je eerst nog een paar andere stappen ondernemen :

 

clean (om alle data te verwijderen, inclusief systeembestanden)
create partition primary (om een nieuwe primaire partitie te maken)
select partition 1 (om verder te werken op die partitie)
active (om die nieuwe partitie actief te maken)

 

Daarna pas (proberen) formatteren.

 

https://www.diskpart.com/diskpart/diskpart-has-encountered-an-error-the-media-is-write-protected.html

 

Deze website geeft een overzicht van alle mogelijke oplossingen, die je allemaal al probeerde. Die AOMEI Partition Assistant Standard waarvan sprake in het laatste punt is een tegenhanger van Minitool. Dit leverde ook geen resultaat, dus waarschijnlijk kan die AOMEI ook niets méér doen. Maar niets belet je om het toch te proberen.

 

En anders toch een nieuw SD-kaartje :(

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, nokiaprox zei:

En anders toch een nieuw SD-kaartje

 

heb ik iets gemist?

want

Op 2/6/2021 om 17:13, ictknechter zei:

kan ik niks meer schrijven of verwijderen van mijn usb stick:

 

(al wijst het regeltje daarop: Sandisk 64 Gig, wel degelijk op een sd-kaartje)

 

Maar ls het idd om een sd-kaartje gaat, kan het helemaal anders liggen: als het bv gekreukt geweest is (zelf eens meegemaakt), dan kunnen binnenin verbindingen beschadigd zijn en dan kan je proberen wat je wil natuurlijk. (en dan is die Aldi-tip natuurlijk ook naast de kwestie)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij toont Read-only : No aan dat de stick niet softwarematig beschermd is tegen schrijven. Current Read-only State : Yes wijst dan op een beveiliging tegen overschrijven door de hardware zelf om dataverlies te voorkomen . Dit kan door een evt. schakelaar (maar die is er niet), of door de controller van de USB-stick die dit regelt omwille van een mechanisch (intern ?) probleem.


Dit zal je dus met geen enkel programma kunnen herstellen, die USB-stick is fysiek beschadigd. Er zit niets anders op dan hem te vervangen. Jammer.

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.