Ga naar inhoud

Kan niks meer verwijderen of schrijven op SandiskUltra64GB


Aanbevolen berichten

Dag passer,

 

Ik let altijd op tijdens het verwijderen van mijn usb stick en wacht op de melding hardware kan veilig worden verwijderd dus daar kan het niet aan liggen. Schijfbeheer geeft volume verwijderen in het grijs aan dus daar kan ik niet op klikken dus nee. Ik weet ook niet aan wat het kan liggen maar hoop ook beschadigd partitie label

 

Groetjes ictknechter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, goed - maar hier komen allerlei mensen raad vragen en 'k heb al gevallen tegengekomen die steeds (geluk hebben !!) hun stick na gebruik gewoon uit het systeem trokken  :(  ...

(en voor alle veiligheid vroeg ik het je dus ook maar eens)

 

Installeer dan Minitool Partition Wizard

 

Ga dan naar deze pagina

 

Je zal zien dat daar nog meer 'middeltjes' staan, waarvan we er ook al enkele probeerden. Wil je - als jij jezelf zeker voelt - er nog andere van uitproberen: ga je gang zou  ik zeggen.

Maar waar je misschien best mee begint, is halfweg die pagina: daar gaat het over een stick van exfat naar fat32 formateren.

Begin dus hier:

afbeelding.png.9842cee1ef9b6f2556dea8defb349c1c.png

 

 

Minitool PW is wat krachtiger dan de gewone huismiddeltjes van Windows-zelf. Indien het nog kan, dan kan die het normaal wel aan.

Moest je toch nog foutmeldingen krijgen, zeg dan welke melding of maak dan een screenshotje ervan. Dit kan ons nog op een spoor zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier even inbreken?


In de eerste afbeelding van Minitool (geplaatst donderdag om 16:58), wordt een virtuele schijf van 8 Gb weergegeven :

2048971480_virtschijf.png.6c0643cb46ef136084290afd46671b23.png

Zou het kunnen dat die USB gebruikt is/werd op een systeem waar Windows sandbox ingeschakeld is? Misschien is dat de oorzaak dat die USB Read Only geworden is.

 

Probeer met Diskpart die schrijfbescherming te verwijderen:

Selecteer in Diskpart die schijf, zoals je eerder deed:

 

list disk

select disk #   (met # het nummer van de USB)

Geef daarna het commando attributes disk clear readonly

 

Met een beetje geluk kan de USB opnieuw beschreven worden. Als er niets belangrijks opstaat kan je hem dan best herformatteren in NTFS.

 

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met twee zie je dus nog altijd méér dan alleen :xd:

 

Probeer dus eerst ook eens wat Nokiaprox vertelt.

Lukt het: opgelost

Lukt het niet: ik merkte net bij mij dat - als je re klikt op zo'n stick in MPW, dat er een optie is Check File System

Als die beschikbaar is: laar je File Systeem dan eens checken?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://computertotaal.nl/artikelen/pc/zo-kun-je-de-schrijfbeveiliging-van-flashdrives-verwijderen/

 

 

Hier staat als eerst optie: een registersleutel wijzigen - maar 'k weet niet of je in het register thuis bent.

maar dat punt eindigt met:

quote:

Start de computer opnieuw op.

Probeer vervolgens opnieuw de inhoud van de usb-drive of sd-kaart te wissen. Lukt het nog steeds niet? Ga dan verder met de volgende stap.

 

En die tweede stap is... werken met diskpart (wat je al deed),

en wat staat daar dan op het einde: "Werkt deze oplossing ook niet? Dan is de kans groot dat er iets mis is met je usb-drive of sd-kaart"

 

Maar wat ik daarstraks plots dacht: het gaat hem om een (mogelijk defecte) usb-stick?

maar wat zat ik in de aanbiedingen van de aldi van volgende week zaterdag ? (Belgische aldi):

afbeelding.png.e6785ff9e48fa95085b19bfdc7066a59.png  - 't is geen oplossing voor jou stick, maar als je er niets van moet afhalen, is dit misschien toch een optie?  :)

 

 

enne: wil je toch nog wat proberen: hier tips van... Diskpart-site zelf:  https://www.diskpart.com/articles/fix-exfat-being-write-protected-4125.html

(en als dàt nog niet helpt, mag je serieus beginnen denken aan fouten op je stick...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je tussendoor de computer ook eens herstart, via Aan/uit -> opnieuw opstarten ( niet gewoon afsluiten) ?

 

Wat je nu nog kan proberen is de stick formatteren met diskpart.


Volg daartoe de stappen in punt 4 van deze site (<klik)

 

Opm. ipv van format fs=fat32 quick kan je ook kiezen voor format fs=ntfs quick

 

Indien ook dit niet helpt is de laatste optie in het register duiken of een nieuwe stick, zoals Passer aangaf.

 

Ik denk sowieso aan een hardwarefout, aangezien alle commando's die je al uitvoerde geen foutmelding gaven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diskpard lukt niet krijg weer onderstaande melding. 

En heb juist register nog eens aangepast en ga nu herstarten ik ben benieuwd.

Nee het werkt niet kan het wel aanpassen in register maar het veranderd helemaal niks aan de usb stick.

image.thumb.png.3eee4998e1855aa7decc8aa7c0d90003.png

aangepast door ictknechter
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.