Ga naar inhoud

Geen Windows-updates meer.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachte passer,

Mijn Windows update Assistent gedownload, en dit duurde inderdaad een paar uren.

Na de voltooiing, eens mijn updates van mijn Windows Defender gecheckt, doch deze staan

nog altijd ongewijzigd, ttz. de laatste update is van 02-06-21, zoals mijn afbeelding in een bericht

hierboven.

 

Misschien komt morgen alles in orde !!

Groetjes.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Mijn Windows update Assistent gedownload, en dit duurde inderdaad een paar uren.

Ik weet het niet precies meer maar ik denk dat het bij mij niet veel langer dan een kwartier geduurd heeft deze keer (versie 21H1).

 

5 uren geleden, Rolle Gmail zei:

Na de voltooiing, eens mijn updates van mijn Windows Defender gecheckt, doch deze staan

nog altijd ongewijzigd, ttz. de laatste update is van 02-06-21, zoals mijn afbeelding in een bericht

hierboven.

Dat was te verwachten. Definitie-updates van Windows Defender staan los van onderdelen updates en kwaliteitsupdates.

 

Dit even tussendoor als info voor TS en alle volgers van dit topic

 

Problemen met definitie-updates voor Windows Defender oplossen vergt een specifieke aanpak. Passer zal je er wel verder bij begeleiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Linksklik op je startknop, typ Updates - je krijgt dan rechts Naar Updates Zoeken.
  2. Klik dit open
  3. Klik op Geschiedenis van updates weergeven
  4. klik dan dit open:  afbeelding.png.028775190d473fb97b62ef23e2d8be42.png
  5. maak dan daar even een screenshotje van? (van de bovenste updates)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Passer zei:

Heb jij je systeem hélemaal uitgezet en terug opgestart?

Hallo Passer,

Het systeem van de download duurde +/- 2.5 uur, en tijdens de installatie wordt 

je PC meerdere malen automatisch terug  op gestart, tot de melding, dat de download

en installatie goed gelukt is, en een pagina met "Aan de slag" - hetgeen ik deze

morgen (1 dag na de installatie) nog eens ontving - om mijn installatie compleet te voltooien,

vergezeld van de mogelijkheden om je telefoon te koppelen aan je PC - en een abonnement

te nemen op Microsoft 365 aan 50% korting (49.9 €).

 

Van mijn systeem uit te zetten heb ik niets gehoord noch ontvangen !

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aangewezen van geregeld je systeem eens volledig af te sluiten en terug op te starten.

Bij een slaapstand worden een aantal bestanden gewoon 'on hold' gezet en die worden  bij het terug activeren gewoon terug aangesproken.

Bij een volledig nieuwe boot worden die terug 'nieuw' aangemaakt. Je start - op dit punt tenminste - dan a.h.w. met een 'nieuwe lei'.

Sluit je systeem dus eens volledig af en na een minuutje start je het opnieuw. Mogelijk maakt dit het verschil.

Indien niet: graag dat screenshotje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Passer zei:
  1. Linksklik op je startknop, typ Updates - je krijgt dan rechts Naar Updates Zoeken.
  2. Klik dit open
  3. Klik op Geschiedenis van updates weergeven
  4. klik dan dit open:  afbeelding.png.028775190d473fb97b62ef23e2d8be42.png
  5. maak dan daar even een screenshotje van? (van de bovenste updates)

Hallo Passer,

Hieronder uw gevraagde screenshot van de "Definitie-updates" een paar min. geleden.

Als toemaatje geef ik u een screenshot van de "Overige updates" - die dateren van gisteren

en vandaag (7 en 8 juni) - telkens met een "Opnieuw starten" na de installaties van deze updates.

 

1524596387_KnipselDefinitieupdates(50).thumb.JPG.63bb274f5d9f8524e9b7f30ba42c4cdb.JPG

1396255725_KnipselOverigeupdates..thumb.JPG.064aab5227f46ea8ace771e62957db91.JPG

 

Ik maak regelmatig, en vooral na een update een "Opnieuw opstarten" - ik weet dit van jullie dat dit een goede gewoonte is.

Doch wat loopt er nu verkeerd met het "à jour" zetten van mijn "Definitie-updates" ?

Roland.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rolle Gmail zei:

 

 

Ik maak regelmatig, en vooral na een update een "Opnieuw opstarten" - ik weet dit van jullie dat dit een goede gewoonte is.

Doch wat loopt er nu verkeerd met het "à jour" zetten van mijn "Definitie-updates" ?

Roland.

 

 

 

 

1 uur geleden, Rolle Gmail zei:

 

 

Ik maak regelmatig, en vooral na een update een "Opnieuw opstarten" - ik weet dit van jullie dat dit een goede gewoonte is.

Doch wat loopt er nu verkeerd met het "à jour" zetten van mijn "Definitie-updates" ?

Roland.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.