Ga naar inhoud

Geen Windows-updates meer.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Die defender staat dus blijkbaar uit (daarom vroeg ik je naar die drie dingen in mijn plaatje)

 

'k heb zo het idee dat die op 3 juli werd uitgeschakeld (niet bewust door jou), en daarom vroeg ik ook of je een andere

virusscanner gebruikte (Avast, Bitdefender, Kaspersky, AVG, Noton, ...)

want als je zelf een virusscanner installeert, dan gaat (normaal) Windows dit merken en zijn eigen Defender automatisch uitschakelen.

(geldt niet voor MalwareBites, gezien die vooral een antimalware is)

 

Schakel die Defender eens terug in - gaat het 'gewoon' of krijg je een (fout)melding of vraag?

Heel het gedoe kan natuurlijk ook (zie de laatste post van KweezieWabbit) met malware te maken hebben,

een of andere malware die het uitschakelde. Vandaar dat hij al in de richting van een malwarecontrole keek.

 

Maar goed: kan je Defender probleemloos terug inschakelen: schakel hem in, reboot je systeem en kijk eens wat Update zegt?

(eventueel - wat ik al zei - eens klikken op Updates zoeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defender is uitgeschakeld omdat Malwarebytes de actieve virusbescherming is.

Hoe lang heb je Malwarebytes al?

Is het de betaalde versie (premium) of de free versie die nog in de proefperiode is?

Tijdens de proefperiode van de gratis versie, werkt dezze als de promium versien en geeft dus realtime bescherming waardoor defender wordt uitgezet.

Je kan die proefperiode zelf stopzetten.

Start Malwarebytes op en ga naar de instellingen en dan account; daar kan je de proefperiode onmiddellijk stopzetten.

Sluit Malwarebytes af en herstart de pc,

Defender zal dan opnieuw actief worden en zal je de updates weer ontvangen.

 

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Defender is uitgeschakeld omdat Malwarebytes de actieve virusbescherming is

Ik heb ze ook allebei èn allebei actief (èn geen problemen - wat ik nog van anderen hoorde 'in de loop van de tijden' - de 'eeuwigdurende' versie)

Ik betwijfel dus of zijn MalwareBites dit zou uitgeschakeld hebben (tenzij de gratisversie dit tegenwoordig wèl zou veroorzaken ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

Defender is uitgeschakeld omdat Malwarebytes de actieve virusbescherming is.

Dat is inderdaad het probleem dat ik verwacht had en waarom je geen geen definitie-updates meer kreeg sinds 2 juni.  Je hebt de Premium versie van Malwarebytes staan of de Proefversie (TRIAL) daarvan. Wellicht deze laatste nadat je in de val getrapt bent bij de recente programma update van Malwarebytes.

  • Als je voor de Premium versie betaald hebt, ga dan in Malwarebytes naar Instellingen > Tabblad Beveiliging. Scrol naar Registreer Malwarebytes altijd in het Windows beveiligingscentrum en schakel dat uit. Zet nu de Realtime beveiliging van Windows Defender AAN als dat nu nog niet automatisch gebeurd is.
  • Als je echter de Proefversie (TRIAL) staan hebt en deze niet wenst te behouden, ga dan in Instellingen naar het tabblad Account en klik op Deactiveren (of iets in die aard) om al meteen terug te keren van de Free versie.

 

Herstart de computer. Nu ga je die 2 tips van mij kunnen uitvoeren en is je probleem opgelost. Zo simpel is dat Passer!

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Heren, Passer, Droske en Kweezie wabbit,

 

Het is me gelukt, doch vraag niet hoe - waarschijnlijk door mijn proefversie van Malwarebytes naar "Free"

te zetten, om mijn Windows Defender antivirus IN TE SCHAKELEN !!

Ik kan jullie moeilijk een screenshot laten zien, gezien mijn "Kies bestanden" - links onderaan de tekst - niet zijn ingeschakeld - spijtig -

en ik weet niet hoe men deze optie bekom.

 

Nu nog afwachten of mijn Windows updates voor deze Defender zullen werken.

Ik kan dit nu niet zeggen, want mijn Antivirusbeveiliging is bezig met een snelle scan uit te voeren, die toch

redelijk lang zal duren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes en een dikke mercie voor jullie inspanningen !!!

Roland.

PS./

Nu toch "kies bestanden" gevonden (2 uur na het opmaken van dit bericht !!

 

186265461_KnipselBeveiligingineenoogopslag_3.thumb.JPG.4dac27d70d56bd9e0583989be1fd7e72.JPG

 

 

1994571597_KnipselBebeiligingsproviders_4.thumb.JPG.f0f458d49a707fc7c1276807829e7ab9.JPG

 

1111861655_Knipselingeschakeldebeveiligingen_5.thumb.JPG.aad0d9604c1e1f276332f16f6e817ab3.JPG

 

Hopelijk is nu alles in orde.

Ik laat jullie weten of mijn Definitie-updates dagelijks aankomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat je er blijkbaar uit bent Rolle, hopelijk werken je virusdefinitiesupdates nu ook terug (kan je trouwens controleren door op Nu Updaten te klikken, dan moeten ze

normaal binnengehaald worden.

 

Enne Droske:  'zo simpel is dat' - natuurlijk!  :)  - al vraag ik me wel af waarom je dat dan vorige zondag in je eerste post niet vermeldde..  Dit doet me trouwens  aan mijn vader denken: toen ik eens mijn school-vulpen kwijt was en ze na drie dagen in het vakje van de auto terugvond, zei hij me: maar jongen toch, waarom heb je daar niet van de eerste keer gezocht? Dan had jij je al dat gezoek in kasten en schuiven gisteren en eergisteren wel kunnen besparen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte ALLE Moderatoren,

 

Het is met plezier dat ik jullie kan mededelen, dat ons werk niet voor niets was !!

 

De "Definitie-update" van vandaag 09-06-21 is uitgevoerd, en te zien in mijn

knipsel van dit gebeuren !!!

 

260829479_KnipselDefinities-updatesvan09-06-21.thumb.JPG.0b01b0352b7d49ff03ea1b0d0ae0a6d8.JPG

 

Nog eens bedankt.....samen sterk !!

 

Groetjes.

Rolle.

 

PS.:  DEZE TOPIC MAG WORDEN AFGESLOTEN !!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Passer zei:

Enne Droske:  'zo simpel is dat' - natuurlijk!  :)  - al vraag ik me wel af waarom je dat dan vorige zondag in je eerste post niet vermeldde.. 

Aanvankelijk had men het over browsers en een eventueel verband. Wat terecht door Kweezie Wabbit werd ontkracht.

 

Nadat Rolle op mijn eerste post had geantwoord kwam jij tussen. Toen dacht ik bij mezelf laat Passer het maar eens oplossen. Maar na verloop van tijd begon het pijn aan de ogen te doen en in het belang van TS heb ik dan toch maar over genomen ook al om u uit uw lijden te verlossen. Wat ga je bv toch in die Firewall zoeken en nog zoveel andere dingen die totaal geen verband hielden met het probleem.

 

aangepast door droske
typefoutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.