Ga naar inhoud

Geen Windows-updates meer.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

ik reageer even op 'Sluit je systeem dus eens volledig af en na een minuutje start je het opnieuw.'

doe je het zo, dan zal windows bij het weer aanzetten een geheugendump laden, en is de toestand van voor het aanzetten weer terug.

dat staat standaard zo om de pc sneller werkbaar te hebben.

wat passer terecht beoogt is het volledig leegmaken van het werkgeheugen en bij het weer aanzetten dat windows zichzelf weer 'maagdelijk' in het werkgeheugen installeert.

dat bereik je alléén aldus: ga start/afsluitmenu en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'

aangepast door falstring
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rolle Gmail zei:

doch u moest "VERGROTEN" inschakelen

sorry Roland, had ik dus niet in de gaten.

 

A propos: je hebt toch geen apart (externe) antivirus geïnstalleerd staan?

 

En typ in je Startmenu Defender, dan krijg je rechts Defender firewall met enz;

Klik dat eens even open - staan die drie dingen bij jou ook ingeschakeld? afbeelding.png.8359361bb805e5179a83825775f3a6f7.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat blijkbaar goed Roland,

maar toch graag hier ook antwoord op:

2 uren geleden, Passer zei:

je hebt toch geen apart (externe) antivirus geïnstalleerd staan?

 

 

EN ook graag het plaatje waarom ik je vroeg hierboven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die drie dingen in mijn laatste plaatje (zie 3 blauwe kaders): staan die bij jou ook allemaal 'ingeschakeld / actief'?

 

Enne: heb je bij je Updates al eens geklikt op Updates zoeken?

Zo nee: doe dat eerst eens

Zo ja: wat wordt er dan verteld eens de zoekactie gedaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rolle Gmail zei:

1879612141_KnipselDefenderFirewall.thumb.JPG.2f7ef4e9fa2eefc85ec4507ac503df51.JPG

 

Je bent aangemeld bij de openbare (publieke) hotspot van Proximus en dat is normaal enkel de bedoeling als u zich ergens buitenshuis bevindt. Bv ergens op een terras of als je "onderweg" bent.

Thuis hoor je aangemeld te zijn op je particulier netwerk.

Dit zou echter geen invloed mogen hebben op de definitie-updates.

 

Ik merk dat er behoorlijk wordt afgeweken van de kern van het probleem. Kijk al vast eerst eens of de Realtime beveiliging van Windows Defender is ingeschakeld en zoek manueel eens naar Definitie-updates?

Ga via Start naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows beveiliging > Virus- en bedreigingsbeveiliging

  1. Klik op de blauwe link Instellingen beheren. Staat Realtime beveiliging AAN?
  2. Klik ook eens op de blauwe link Controleren op updates. Wat is het resultaat?

 

Sorry voor mijn tussenkomst Passer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Droske,

Uw laatste alinea met punten 1) en 2) - vind ik niet terug in mijn "Virus en Bedrfeigingsbeveiliging" - sorry.

Ik maakte toch een paar screenshots van interessante (voor mij althans) items.

Zie hieronder:

595204172_KnipselVirus-enbedreigingsbeveiliging_1.thumb.JPG.a64e41bbbb3f2547635b1eb9d040a852.JPG

 

1101090828_KnipselBeveiligingsproviders_2.thumb.JPG.85de251c10c04fd3f7b15db28374a613.JPG

 

 

766268139_KnipselBeveiligingineenoogopslag_3.thumb.JPG.2c683ff9f578321f6ddbeb8c71b12b33.JPG

 

Graag een seintje op de 2 eerste afbeeldingen misschien.

 

Groetjes.

Roland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.