Ga naar inhoud

The network early alpha : (her)kent iemand dit?


Passer

Aanbevolen berichten

Kom ik plots dit tegen in mijn lijst programma's (Windows 10) en het net maakt me ook al niet wijzer:   afbeelding.png.f7d1fe5dacbf5c777026b24c0c92e804.png

 

het staat blijkbaar dus pas op mijn systeem...

Iemand die weet wàt, waarom... ? ?

(de enigste relatie die ik op het net vond, was naar een crypto market, maar 'k heb geen crypto's en mijn Defender en Malwarebites vertellen dat mijn systeem 'clean' is...)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij experimentele software voor huismussen, waardoor zij met elkaar kunnen communiceren (kwetteren) zonder dat zij in dezelfde heg moeten zitten... 😄

 

Maar nu even zonder gekheid... Zo te zien keek jij in Instellingen > Apps.

Bekijk je lijst met programma's eens via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Dan krijg je meer informatie, waaronder de uitgever van het programma. Misschien gaat jou dan een licht op.

 

En sorteer de lijst met programma's dan ook eens op datum door te klikken op het kopje Geïnstalleerd op. Misschien is het programma meegekomen bij de installatie van een ander programma op dezelfde datum.

53 minuten geleden, Passer zei:

het staat blijkbaar dus pas op mijn systeem...

Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Die installatiedatum is vaak helemaal niet de datum waarop een programma geïnstalleerd is. Het kan ook de datum zijn waarop dat programma voor het laatst is geüpdatet.

En het kan ook de datum zijn waarop jij de upgrade naar versie 20H2 hebt uitgevoerd. Ik deed dat op 13-11-2020. Daarom is bij mij de installatiedatum van heel veel programma's 13-11-2020, terwijl die programma's al jaren eerder geïnstalleerd zijn.

De upgrade naar versie 21H1 had bij  mij dat effect niet. Dat was namelijk niet een echt nieuwe versie te noemen. Die upgrade was in 2 minuten gebeurd. Veel sneller dan een gewone maandelijkse cumulatieve update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Porrelaar

't is dus een soort twitterprog voor mussen? mmm.. welke andere mus heeft met dit 'opgesolferd'? (Kennen je die uitdrukking?)

 

In het configscherm mocht het niet baten:  afbeelding.png.3d0a87a407c505f1644159ad8e3b3d23.png

re op klikken geeft alleen de gewone keuze: verwijderen of wijzigen (mmm.. zou ik Wijzigen eens niet proberen?)

Ook hier geen uitgever, dus ook geen 'opgaand lichtje'...  Blijft raar.

('k dacht daarstraks aan een cryptominer die op mijn systeem gezet zou zijn, vandaar dat ik dat van Defender en Malwarebites al maar vermeldde - tuurlijk: 't kan

altijd een zeroday zijn - al kan(mag) dàt na een drietal weken ook niet meer zijn)

 

en met die datum dacht ik ook even al aan de installatie van de 21H2... al blijk ik die al zeker op 20/05/2021 erop staan gehad te hebben..

en (even mijn updategeschiedenis bekeken: op(rond) 25/05 werden geen updates binnengehaald...

 

Heb je (iemand?) nog ideeën - anders deïnstalleer ik het eens in het weekend, 'k maak dan toch eerst een systeembackup...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Passer zei:

welke andere mus heeft met dit 'opgesolferd'?

Nee, die uitdrukking kende ik nog niet. In Nederland zouden we zeggen: "Welke andere mus heeft mij dit in de maag gesplitst?"

 

Jammer dat het configuratiescherm geen uitgever van dit programma vermeldt. Dat helpt ons dus ook niet verder.

En het pictogram is een standaard pictogram. Dat biedt dus ook geen aanwijzing.

Net als jij heb ik gegoogeld op 'The Network Early Alpha'. Niets gevonden.

Vreemd. Ben benieuwd of iemand anders een idee heeft wat dit zou kunnen zijn.

 

Je zou nog in de mappen Program Files en Program Files (x86) kunnen kijken of je het programma daar tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen is Abbs naar mal- en spyware aan het zoeken, maareuh... heb je een idee of het er 'nog op zit' ofwel dat ik het eigenlijk al buiten werking stelde?

(soms verwijder ik wel eens dingen die ik niet vertrouw / hernoem ik in-mijn-ogen-pups zodat ze onbruikbaar zijn - en dan kijkt deze mus de kat een paar dagen uit de boom...  :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf bleek dat het wellicht nog slechts om een 'vermelding' ging, dat het 'ding' (wat dan ook) niet meer actief was

Maar wat het nu ècht geweest is : toch een cryptominer of helemaal niet:  ? ? ?

 

enfin, 't is weg,  Zaak gesloten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.