Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

1 uur terug, p38cyq zei:

Volgens mij is dat een betalend programma en heb je dat niet nodig om die printer in het "Telenet" netwerk op te nemen.

Als het 10 jaar geleden is dat je die printer voor het eerst hebt geïnstalleerd dan is het leerzaam om de handleiding nog eens door te nemen. Daarin ga je de nodige info vinden over het koppelen van je printer aan een thuisnetwerk.

Ik geef je hier de link waar je alles (Software, drivers en handleiding ) kunt downloaden.

https://nl.canon.be/support/products/imagerunner/imagerunner-c1028if.html?type=drivers&language=&os=windows 10 (64-bit)

De handleiding is in een ZIP bestand ingepakt en moet je in een afzonderlijk mapje uitpakken. Ga dan naar  de inhoud van dat mapje en klik op het bestand Index.html.

Eigenlijk is het bij bijna iedere printer zo dat je op de printer naar instellingen moet gaan en van daaruit kun je de koppeling met je thuisnetwerk tot stand brengen. Die koppeling loopt ofwel via WiFi (indien de printer dat ondersteunt) ofwel via een UTP kabel die met de modem/router van Telenet verbonden is. Dat laatste kan bv onrechtstreek via een Switch.

Verder doe je er goed aan om op ieder toestel waarmee je eerder printopdrachten gegeven hebt je Canon printer te verwijderen en opnieuw in te stellen.

In Windows 10 ga je daarvoor via START naar Instellingen > Apparaten > Printers en scanners.

Daar zie je uw printer staan. Klik op die printer en vervolgens op de knop verwijderen.

Zodra dat gebeurd is klik je op dezelfde locatie helemaal bovenaan op Een printer of Scanner toevoegen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-printer-of-scanner-toevoegen-14d9a442-0bcb-e11c-7a6c-63f00efae79f

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ De bereidwillige helpers

 

Wees voorzichtig met jullie adviezen. TS poorten laten openen in de Firewall is hier totaal overbodig en ook niet zonder risico.

Laat J. Claes ook geen dingen doen die boven zijn (Haar) mogelijkheden reiken. Aan indruk makende "computer taal" zoals 'portforwarding' heeft een computerleek niets.

Gelieve hierover geen discussie op gang te brengen. Het zou dit topic zwaar beschadigen en TS niet verder helpen.

Dank u.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@droske

 

Als de Firewall de poort die hij of zij kiest dichtzet zal het niet werken ... als je klant bent bij Telenet heb je het kunnen nakijken maar ik kan dat niet, ben geen klant.

Hoe je port forwarding dan moet uitleggen zonder het bij naam te noemen en het voor TS dan wel duidelijk moet zijn ontsnapt mij - maar doe gerust : ik ben benieuwd hoe je dat aanpakt.

 

Dus beste TS : laat die firewall maar zo, @droske is ervan overtuigd dat de poort die je zal kiezen, maar die we nog niet kennen, toegankelijk zal zijn vanop het Internet.

maar je zal er zeker moeten voor zorgen dat data die binnenkomt en voor de printer bestemd is ook naar die printer wordt gestuurd en dat doe je op je modem van Telenet en zal staan onder de hoofding die ik niet meer mag noemen.

Voor verdere hulp kan je dus best bij Droske terecht denk ik ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@J. Claes

 

Ik ben al jaren Telenet klant en heb nooit eigenhandig een poort moeten openen in de Firewall. Desondanks heb ik altijd mijn printer voor al mijn computers kunnen gebruiken via mijn eigen (privé) netwerk.

Neem mijn antwoord van een uur geleden eens rustig door. Als er vragen zijn dan lees ik dat vanavond wel.  Ik ga nu terug in mijn tuin werken, daar is nu het weer geschikt voor.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuance zit erin dat TS de printer niet wil bereiken vanop zijn eigen (privé)-netwerk : dat heeft hij immers zelfs niet opgezet, volgens zijn eigen woorden.

 

5 uren geleden, J. Claes zei:

De printer zit niet in een netwerk. De printer is ook niet verbonden met pc’s. Bedoeling is dat (eenvoudig) geprint/gescand kan worden vanaf elke pc dewelke verbonden is met internet.

Hij wil dus printen, rechtstreeks over het modem, vanop PC's die zich elders bevinden, dus via het internet.   En dan komt die firewall tussen internet en je lokaal opgestelde printer volgens mij wél in het vizier.

aangepast door Digicafee
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.