Ga naar inhoud

Printer koppelen met Telenet-modem


J. Claes

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Digicafee zei:

Hij wil dus printen, rechtstreeks over het modem, vanop PC's die zich elders bevinden, dus via het internet.

 

We zullen dat eens aan J. Claes vragen hé.

 

@J. Claes

Is dat zo dat ja ook wenst te kunnen printen vanaf een andere locatie dan dan je eigendom?

 

En inderdaad, iedereen mag nuttige en veilige antwoorden geven in om het even welk topic. Uiteraard is het in het belang van TS dat het begrijpbaar is en dat de verschillende antwoorden elkaar niet doorkruisen. Het is perfect mogelijk dat helpers via PB overleggen om tot een plan te komen waarmee TS zo snel mogelijk en vooral goed geholpen wordt.

Einde discussie Mhr. Digicafee. Ik raad je aan je aan te passen aan de wellevendheid van dit forum. Het is je al eerder gevraagd en we gaan dat niet blijven herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen, vooreerst mijn welgemeende oprechte dank voor alle hulp. Echter het was geenszins mijn bedoeling om hier een oorlogje te ontketenen tussen de experts van pc-helpforum. 
 

Tot dusver ben ik eigenlijk nog nergens. 
 

om te antwoorden op de vraag dewelke me werd gesteld kan ik klaar en duidelijk zijn: het is geenszins mijn bedoeling om te printen op een andere locatie dan mijn eigendom. Met andere worden, ik wens niet over het internet te printen. Het enige wat ik wil is kunnen printen met mijn eigen pc’s met mijn eigen printer. 
 

Nogmaals bedankt voor alle hulp (misschien komt er nu eenduidigheid) en hoe dan ook nog een prettige avond! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

U bent zeker niet verantwoordelijk voor hetgeen hier niet is gelopen zoals we dat graag op dit forum zien.

Bedankt in ieder geval voor je zeer duidelijke antwoord betreffende de wijze waarop je de printer wil gebruiken. Dat maakt dat ik  je kan bevestigen dat het volgende antwoord dat ik je eerder gaf meer dan ooit van toepassing is.

5 uren geleden, droske zei:

Eigenlijk is het bij bijna iedere printer zo dat je op de printer naar instellingen moet gaan en van daaruit kun je de koppeling met je thuisnetwerk tot stand brengen. Die koppeling loopt ofwel via WiFi (indien de printer dat ondersteunt) ofwel via een UTP kabel die met de modem/router van Telenet verbonden is. Dat laatste kan bv onrechtstreek via een Switch.

Verder doe je er goed aan om op ieder toestel waarmee je eerder printopdrachten gegeven hebt je Canon printer te verwijderen en opnieuw in te stellen.

In Windows 10 ga je daarvoor via START naar Instellingen > Apparaten > Printers en scanners.

Daar zie je uw printer staan. Klik op die printer en vervolgens op de knop verwijderen.

Zodra dat gebeurd is klik je op dezelfde locatie helemaal bovenaan op Een printer of Scanner toevoegen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-printer-of-scanner-toevoegen-14d9a442-0bcb-e11c-7a6c-63f00efae79f

 

 

Inmiddels heb ik je 'update' opgemerkt.

Je moet eerst op je printer zelf via de display naar instellingen gaan en daar je printer een verbinding laten maken met je thuisnetwerk. Pas dan kan Windows je printer vinden wanneer je de printer wil toevoegen. Hoe dat precies verloop voor uw printer dat kan ik niet exact beschrijven want dat verschilt al eens maar meestal zit er wel heel wat logica achter en geraak je er wel uit.

Als je tijdens de procedure ergens niet goed weet welke keuze je moet maken, maak er dan een foto van en toon deze hier zodat we je verder kunnen helpen.

 

Ik zal ondertussen eens proberen een gerichte beschrijving van deze procedure vast te krijgen. Je mag daar ook op wachten hoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht welk ik graag heb gelezen. Zoals je reeds zal hebben gezien ben ik een leek op dit vlak. Bijgevolg heb ik er geen flauw idee van hoe ik de printer verbinding moet laten maken met het thuisnetwerk. Wellicht verloopt dat allemaal vrij eenvoudig, doch ik weet het niet. Misschien dat hier iemand een handje kan toesteken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je volledig hoor. Op dit ogenblik ben ik op zoek naar een voor u zo goed mogelijk begrijpbare instructie. Je Printer is niet meer van de jongsten en dat brengt met zich mee dat de instructies die ik tot heden gevonden heb gebaseerd zijn op Windows XP. Maar niet getreurd, ik zoek verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De info die ik specifiek over uw printer heb verzameld genoodzaakt me enige info over de specificaties van uw pc op te vragen om van een zo goed mogelijke basis te kunnen opbouwen.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is aangenaam om op die manier verder geholpen te worden. Ik begrijp dat iedereen hier aardig is voor mekaar en wanneer dit dan verstoord wordt door iemand, is dit inderdaad bedroevend en niet optimaal werkbaar. Jammer!

 

wat de machine betreft deze heeft enkele jaren op de teller, maar als ik me niet vergis rijkt de handleiding tot en met Windows 10. Maar je weet hoe dit gaat met dit handleidingen: wanneer je ze liet hebben vind je ze niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de handleidingen wel hoor maar ze zijn niet aangepast voor gebruik onder Windows 10. Drivers daarentegen zijn dat wel. De recentste dateert zelfs van 9 juni 2021 !

In functie van wat er morgen op mijn agenda staat is het nu helaas voor mij slaaptijd. Het spijt me. Maar geen nood, we werken z.s.m. verder.

U weet echter wel dat we niet fulltime hier actief kunnen zijn. Het is een gratis dienst die we invullen als we er de tijd voor hebben. Meer dan ooit laten we onze eigen taken links liggen ten behoeve van onze leden maar de resultaten maken dan meestal wel veel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.