Ga naar inhoud

Google account, tweetraps inlog


djdanvan

Aanbevolen berichten

Best PCH,

Sinds jaren hebben wij een Google account voor onze vereniging die zeer druk gebruikt wordt.

En waar iedereen van het bestuur kan op inloggen. (Agenda, e-mails, contactpersonen enz...)

Nu krijgen wij steeds een melding van Google dat ze volgende week een tweetraps inlog op ons account zullen toepassen.

Onze vereniging bestaat hoofdzakelijk uit Senioren die niet met een computer zijn opgegroeid.

Nu er nog een tweetraps inlog er zal bijkomen (samen met hun Smartphone) zullen er vele problemen daarmee hebben.

Vraag1: zal dit uitgezet kunnen worden om het verder zoals we gewoon zijn te kunnen blijven werken?

Vraag2: synchronisatie in de google browser aanzetten moet dit? waarvoor dient dit?

 

Alvast hartelijke groeten

djdanvan

Hopende op een antwoord.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op de volgende link: https://support.google.com/chrome/answer/185277?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DDesktop

 

Daar wordt uitgelegd wat synchroniseren van Chrome inhoudt. Als je meerdere apparaten hebt waarop je Chrome als browser gebruikt dan beschik je op al die apparaten over dezelfde bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden, instellingen enz. Die worden namelijk dan gesynchroniseerd. 
Lees het gehele artikel door. Bepaal daarna zelf of jij dit wilt. 
Op die pagina wordt ook uitgelegd hoe je synchronisatie inschakelt of uitschakelt. 
 

Synchronisatie van Chrome is niet verplicht. Ik heb het op mijn computers niet ingeschakeld, maar ik gebruik zelf Firefox als standaard browser. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u porrelaar,

Toch weer wat slimmer geworden.

Weet u soms ook, als ieder bestuurslid (12 pers.) die het Google account gebruikt men kan voorzien van een eigen wachtwoord?

Of ieder bestuurslid bepaalde beperkingen kan instellen.

Nu is het zo dat iedereen alles gewoon zomaar iets kan wijzigen met alle gevolgen vandoen.

alle info is van harte welkom.

gr. djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/11/2021 om 17:51, djdanvan zei:

Sinds jaren hebben wij een Google account voor onze vereniging die zeer druk gebruikt wordt.

En waar iedereen van het bestuur kan op inloggen. (Agenda, e-mails, contactpersonen enz...)

 

49 minuten geleden, djdanvan zei:

Weet u soms ook, als ieder bestuurslid (12 pers.) die het Google account gebruikt men kan voorzien van een eigen wachtwoord?

Of ieder bestuurslid bepaalde beperkingen kan instellen.

Nu is het zo dat iedereen alles gewoon zomaar iets kan wijzigen met alle gevolgen vandoen.

alle info is van harte welkom.

 

Met verbazing lees ik dat een Google account aangemaakt is waarop maar liefst 12 personen kunnen inloggen.

 

Welk soort account werd aangemaakt? eentje voor jezelf of voor bedrijven?

 

Dat je jouw google account kan voorzien van paswoorden voor 12 personen......helaas.

Dat ieder bestuurslid zelf beperkingen kan instellen....helaas.

 

Je hebt niet vermeld wat soort vereniging het is en wat er zomaar gewijzigd wordt in dat google account.

Moeten zij de e-mails en contactpersonen kunnen bekijken en aanpassen?

 

Indien je het google account enkel voor de persoon of personen beschikbaar stelt die e-mails, contactpersonen moeten bewerken toegankelijk maakt ben je al een heel stuk verder.

 

Bestanden, documenten,....,.... die in google drive staan kan je delen met alle leden zonder dat ze hoeven in te loggen in het account. Dit kan dus niet voor e-mails (gmail).

Je kan in google drive selecteren wat de leden mogen. Zoals enkel lezen of bewerken en dan een link versturen. Die link geeft hun toegang dat het bewuste bestand.

 

Maar momenteel is het dus de vraag wat er allemaal binnen dat account gebruikt wordt door die 12 leden.

 

 

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, clarkie zei:

Met verbazing lees ik dat een Google account aangemaakt is waarop maar liefst 12 personen kunnen inloggen

 

Met alle respect @clarkie, dat is een nogal courante procedure voor vzw's, waar meerdere bestuurders alle email verkeer kunnen opvolgen.

 

35 minuten geleden, clarkie zei:

Dat je jouw google account kan voorzien van paswoorden voor 12 personen......helaas.

Dat ieder bestuurslid zelf beperkingen kan instellen....helaas.

 

Geheel correct, maar dat is niet echt de bedoeling van een vzw waar alle bestuursleden inzicht krijgen in het email verkeer van de club met hun leden en vice versa. Een email-adres van de vzw is trouwens voorzien in de nieuwe Wet op de Vennootschappen/vzw's, en zorgt voor meer transparantie.

 

35 minuten geleden, clarkie zei:

Je hebt niet vermeld wat soort vereniging het is en wat er zomaar gewijzigd wordt in dat google account.

Moeten zij de e-mails en contactpersonen kunnen bekijken en aanpassen?

 

Ja, uiteraard als er intern overeengekomen wordt dat enkel de bestuursleden (die het paswoord kennen) toegang hebben tot de club gmail account - dat lijkt mij een gezond standpunt.

 

9 uren geleden, porrelaar zei:

Op die pagina wordt ook uitgelegd hoe je synchronisatie inschakelt of uitschakelt. 

 

Synchronisatie dient uiteraard uitgeschakeld te worden, bedankt @porrelaar. Ik heb dit met scha en schande moeten uitvinden.

 

35 minuten geleden, clarkie zei:

Indien je het google account enkel voor de persoon of personen beschikbaar stelt die e-mails, contactpersonen moeten bewerken toegankelijk maakt ben je al een heel stuk verder.

 

Volledig correct! En meestal is dit de volledige Raad van Bestuur.

 

 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar sta ik (wij) niet alleen met een zulk probleem?

Even alles op een rijtje.

Wij zijn een regionale VZW seniorenvereniging (+55) met meer dan 350 leden en 12 bestuursleden (vrijwilligers). Met boven ons een Vlaamse overkoepeling met 35.000 leden waarvan wij een onderdeel zijn.

1) Ik onderhoud ons Google account en veranderd om de 6 maanden het paswoord.
   Maar sommigen wijzigen iets aan de instellingen bewust of onbewust? dat weet je nooit maar dat is wel niet de bedoeling.

Houden ze hun paswoord voor hun zelf? Dat weet je ook niet. en daar wringt het juist. Zou iedere gebruiker kunnen inloggen met een eigen paswoord? moest dit kunnen is dit al een grote stap in de goede richting.

2) Wij lezen en gebruiken allemaal (bestuursleden) het e-mail verkeer die als enig contact gebruikt wordt om ons te contacteren en te communiceren. 

3) Alle bestuursleden en gebruiken onze Agenda.

4) Alle Bestuursleden contacteren (niet wijzigen) de Contactpersonen (leden). Dit wordt door mij alleen gedaan (afspraak) maar iedereen kan dit,       wat ik graag zou willen beperken 

5) Enkelen gebruiken ook de Drive

6) Enkelen ook Foto's

Dit allemaal met onderlinge afspraken, ook wetende dat een bestuur kan wisselen van persoon.

 

PCH, Alvast hartelijk dank op voorhand.

En hopende dat er ons wat meer duidelijkheid aangeboden wordt.

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.