Ga naar inhoud

Snel een Windows functie terug vinden aan de hand van de God Mode.


clarkie

Aanbevolen berichten

Zoek je een functie in Windows 10 of11 en is die moeilijk terug te vinden?

 

Activeer de God Mode. Er wordt een map aangemaakt op je bureaublad waarin de Windows functies in een handig overzicht getoond worden.

 

Om de God Mode te activeren klik je met de rechtermuisknop op je bureaublad en kies in het menu dat dan getoond wordt op Nieuw-> Map.

 

2021-11-13_19h02_02.png.a18335d09ac8d2493ad85fd8035f0cf0.png

 

Geef de map de volgende naam: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

De map die eerst er uit ziet als een gewone map verandert in een ander Icoon.

 

2021-11-13_19h06_43.png.d2b71d083be46913165d8d635f22da39.png

 

Als je nu de pas aangemaakte map opent tref je alle functies per thema aan.

 

2021-11-13_19h08_03.thumb.png.b18370020a791e1f691ce48827681c98.png

 

 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op de post van clarkie...

 

Onder het pictogram van God Mode / Godmodus staat geen naam. Dan maar rechtsklikken op dat pictogram > Naam wijzigen? Nee, dat gaat niet werken. Je krijgt er op die manier geen zichtbare naam onder.

Als je ook het het pictogram van het Configuratiescherm op je bureaublad hebt staan, dan kan dit soms voor verwarring zorgen, want Configuratiescherm en God Mode hebben exact hetzelfde pictogram:

 

6191064e2da3b-GodMode_en_configuratiesch

 

Er is wel een oplossing voor:

Plaats de map God Mode niet op het bureaublad, maar in een andere map.

Rechtsklik dan op God Mode en kies in het contextmenu voor Kopiëren naar > Bureaublad (snelkoppeling maken)

Ga dan naar je bureaublad; rechtsklik op de zojuist gemaakte snelkoppeling; kies in het contextmenu Naam wijzigen; geef hem de naam God Mode (of op zijn Nederlands Godmodus).

En dit is dan het resultaat:

6191079e92b4f-Godmodus_met_naam_eronder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(en niet de slimme uithangen zoals ik net: 'k dacht: mmm... moet toch ook anders gaan?

Ik dus re klikken op die map, naar eigenschappen en het bovenste veld ingevuld met 'God mode' en afgesloten.

Werkte dus niet

Had ik ondertussen gemerkt dat 'alleen lezen' aangevinkt stond en (nu komt het): ik dus de slimme proberen uit te hangen

en die Alleen Lezen àfgevinkt, terug 'God mode' ingevuld en op OK gedrukt.

Gevolg: heel het ding was gewoon ribbedebie :o  :xd:

 

Gelukkig werkte Ctrl-Z nog en was ze er terug. (waar ze ondertussen gebleven was: geen idee)

Moraal van het verhaal: enfin, je weet het zelf wel zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.