Ga naar inhoud

Windows 11 foutmelding 0xc0000142


james48

Aanbevolen berichten

Beste medewerkers, ik werk met Windows 11, als ik de computer uitschakel zie ik heel kort een Windows 11 waarschuwing staan, namelijk

RouterApplication.exe application Error

The application was unable to start correctly (0xc0000142)

Click OK to close the application.

Ik stuur wat afbeeldingen mee.

Ik ga niet zomaar op eigen houtje files downloaden en installeren, hopelijk kunt U mij advies geven om het probleem op te lossen, alstublieft?

 

Foutmelding 0xc0000142.png

Windows Features 24-12-2021.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel waarschijnlijk een virus

 

Download de http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft denkt aan een virus. Het is altijd een goed idee om je computer na te laten kijken door de malware experts. En dan begin je inderdaad met logjes plaatsen van FRST (Farbar Recovery Scan Tool).

 

Maar eerst zou je nog iets anders kunnen doen. Je hoeft er niets voor te downloaden.

De melding die jij ziet zou afkomstig kunnen zijn van een VPN. Gebruik jij nog steeds PIA (private internet access) als VPN?

Indien ja, doe dan eens als test het volgende:

  • Schakel je VPN uit of verwijder hem helemaal.
  • Zet daarna pas je computer uit.
  • Krijg je dan nog steeds tijdens het uitschakelen van de computer kort die waarschuwing te zien?
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, porrelaar zei:

Stegisoft denkt aan een virus. Het is altijd een goed idee om je computer na te laten kijken door de malware experts. En dan begin je inderdaad met logjes plaatsen van FRST (Farbar Recovery Scan Tool).

 

Maar eerst zou je nog iets anders kunnen doen. Je hoeft er niets voor te downloaden.

De melding die jij ziet zou afkomstig kunnen zijn van een VPN. Gebruik jij nog steeds PIA (private internet access) als VPN?

Indien ja, doe dan eens als test het volgende:

  • Schakel je VPN uit of verwijder hem helemaal.
  • Zet daarna pas je computer uit.
  • Krijg je dan nog steeds tijdens het uitschakelen van de computer kort die waarschuwing te zien?

 

Beste porrelaar/Stegisoft, ik heb Private Internet uitgeschakeld, maar de waarschuwing blijft tijdens het uitschakelen van de pc verschijnen.

Ik had eerst op het internet gekeken en daar zag ik een video van 100 seconden een oplossing staan, zoiets zelfstandig downloaden vinf d ik te gevaarlijk.

Windows fix program.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stegisoft zei:

Dat is heel waarschijnlijk een virus

 

Download de http://www.imgdumper.nl/uploads9/577bf0efbf349/577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

 

Farbar Recovery Scan Tool Link


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Beste, hier de 2 files, svp.

 

aangepast door abbs
TS wilde graag de info weg hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb je een upgrade gedaan van Windows 10 naar Windows 11?

 

Doe het volgende:

 

Download Afbeelding CKScanner by askey127 naar het bureaublad.

  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.