Ga naar inhoud

Harde schijf geeft geregeld dat ze niet geopend kan worden


Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

Die schijf ziet er gewoon slècht uit en is niet te herstellen.

Als je er nog data van beschikbaar wil hebben later, begin dan 'als de bliksem' al je data van die E op een andere schijf (nièt partitie!) veilig te stellen, nu je er nog wat aan kan.

(wijze raad van tante Kaat :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Passer voor de snelle reactie.

 

Kan ik gewoon een even grote schijf aankopen en die kopiëren naar de nieuwe?

Heb ik in het verleden ook al gedaan met een programma dat ik via jullie heb gedownload voor de C-schijf.

 

Voorstellen voor nieuwe goede schijven van 3T?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die E : is dat een schijf of een partitie?

is het een schijf, dan koop je gewoon een nieuwe, koppelt die aan en formatteert die en je kan ze gebruiken ipv de huidige E

  (of je E moest nog een HDD zijn: dàn moet je kijken of je nog een ssd-aansluiting beschikbaar hebt - of een leeg slot op je moederbord)

 

is het een partitie: dan ga je ook die andere partities (van de schijf waarvan je E een partitie is) moeten gaan verplaatsen naar je nieuw schijf. - en moest je C sàmen met de E op dezelfde schijf staan, dan moet je eerst je C backuppen (systeembackup) zodat jij je huidig systeem kan terugplaatsen.

 

Heb je nog een aansluiting (voeding + schijfaansluiting) vrij in je PC: dan sluit jij je nieuwe schijf gewoon aan, formatteert ze en brengt alles erop aan.

Daarna kan je de E gewoon afkoppelen.

 

MAAR: ik zou niet op je nieuwe schijf wachten om NU AL de nodige data van die E veilig te gaan stellen. (zeg niet dat ik je niet verwittigd heb :xd: )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjoeptjie zei:

Vanaf dat jullie zeggen welke schijf ik het beste kan kopen begin ik ermee

gho, da's een moeilijke...  (wat is bv een 'goede' wagen, een enz..)

 

maar goed: zelf koop ik altijd WD-schijven (Western Digital) en die  hebben me nog niet teleurgesteld. Maar er zijn nog goede merken daarnaast natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.