Ga naar inhoud

Harde schijf geeft geregeld dat ze niet geopend kan worden


Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, p38cyq zei:

Mogelijks is die stervende (in het ergste geval) of bevat zij defecte sectoren, die - tijdelijk - herstelbaar zijn.

Daaraan dacht ik deze voormiddag ook even, maar ik kon het niet rijmen met het feit dat zijn vrouw het wèl heeft, maar hijzelf nièt..

(Nu: dat 'slechte films/filmbestanden' het veroorzaken valt er op het eerste gezicht ook niet mee te rijmen, want dat verklaart dus

ook niet dat hij het niet heeft en zij wèl...

Maar iig: een schijfcontrole: daar verlies je niets mee uiteindelijk.

 

Daartoe:

1 Open https://www.hdtune.com/download.html

2 download het en installeer het

3. Open het

4. Klik op het tabblad Error Scan (1)

 

5. Klik dit v-tje (2) open en je krijgt al je schijven te zien 

     afbeelding.png.5814afdfadc866eee1f2318726fe224f.png

 

     (heb je maar één schijf, dan is het simpel: dan staat er maar één vermelding - die ànders is dan wat er bij mij staat)

     (staan er meerdere dingen vermeld, klik dan je schijf aan waar je E op staat - misschien niet eenvoudig om het te vinden, maar dan vertel je het maar)

5. Klik nu op 3 Start

 

HDtune gaat je schijf nu op fouten controleren en gaat het donkere blok vullen met groene en/of rode vierkantjes.

Hoop maar dat het allemaal groene blokjes worden - als er rode zouden tussen zitten is het een teken dat je schijf aan het overlijden is.

 

Enne: het kan een paar uur duren eer het rond is.

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...

Heren

 

Mijn oprechte excuses voor de late reactie, problemen zijn niet weg maar het is gewoon in de vergetelheid geraakt.

Ik heb het nu wel geprobeerd en mijn C-schijf is in orde, daar zijn geen beschadigde sectoren.

E-schijf wel, maar ik weet eigenlijk niet hoe ik die kan herstellen.

Foutcontrole E-schijf.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.