Ga naar inhoud

Websites openen traag


Henri Van De Slijke

Aanbevolen berichten

Met firefox ook geen problemen maar Edge laadt merkelijk trager de eerste keer.

Bij een tweede keer komt de pagina wel vlot.

Ik kom wel maar tot de inlogpagina want ik hebt geen account om verder te gaan.

 

Als deze site de enige is waarmee je dit probleem hebt, ligt het misschien toch aan de site en niet aan de browser of je systeem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/2/2022 om 10:46, kweezie wabbit zei:

Met firefox ook geen problemen maar Edge laadt merkelijk trager de eerste keer.

Bij een tweede keer komt de pagina wel vlot.

Ik kom wel maar tot de inlogpagina want ik hebt geen account om verder te gaan.

 

Als deze site de enige is waarmee je dit probleem hebt, ligt het misschien toch aan de site en niet aan de browser of je systeem.

 

Er is wel degelijk iets aan de hand met Edge...het duurt bijna een minuut om op "Mijnfluvius" te komen..;Met Google Chroom of met Firefox gaat dit onmiddellijk. Standaardbrowser is wel Edge en na het opstarten werken de snelkoppelingen op het bureaublad perfect maar na een paar uur blijken ze niet meer te werken en moet ik opnieuw opstarten. Enig idee wat ik nog zou kunnen aanpassen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die snelkoppelingen die niet meer werken, zijn dat snelkoppelingen naar websites, naar documenten of om apps of programma's te starten?

 

Ga naar start en typ powershell.exe in het zoekvak maar druk nog niet op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.
Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Als je dit bestandje niet krijgt of als het leeg is, ga dan naar de map C:\Windows\Logs\CBS en voeg het bestand CBS.log als bijlage toe aan een volgend bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Die snelkoppelingen die niet meer werken, zijn dat snelkoppelingen naar websites, naar documenten of om apps of programma's te starten?

 

Ga naar start en typ powershell.exe in het zoekvak maar druk nog niet op enter.

Klik met rechts op het gevonden resultaat en kies dan voor uitvoeren als administrator.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie dc/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.
Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Als je dit bestandje niet krijgt of als het leeg is, ga dan naar de map C:\Windows\Logs\CBS en voeg het bestand CBS.log als bijlage toe aan een volgend bericht

Heb alles zo goed mogelijk uitgevoerd maar misschien toch iets mis met Windows 10 want bureauaccessoires vind ik niet meer terug...wel een logje kunnen maken maar of dit het juiste is??? Kan het hier wel niet plaatsen omdat het 11,7, MB groot is. Zie dat dit log al in oktober werd aangemaakt maar vandaag toch gewijzigd werd. Dit misschien verwijderen en opnieuw beginnen? Log zal dan misschien kleiner zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Henri Van De Slijke zei:

Heb alles zo goed mogelijk uitgevoerd maar misschien toch iets mis met Windows 10 want bureauaccessoires vind ik niet meer terug...wel een logje kunnen maken maar of dit het juiste is??? Kan het hier wel niet plaatsen omdat het 11,7, MB groot is. Zie dat dit log al in oktober werd aangemaakt maar vandaag toch gewijzigd werd. Dit misschien verwijderen en opnieuw beginnen? Log zal dan misschien kleiner zijn?

 

Of misschien dan toch dit?

 

sfcdetails.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goed; dit is het juiste logje.

Er werd 1 bestand hersteld maar dat had niets te maken met Edge.

 

We gaan de tijdelijke bestanden in Edge opruimen.

Start Edge en klik rechtsboven op de 3 puntjes.

Klik onderaan de lijst op instellingen.

Klik dan op privacy, zoeken en services.

Scroll even naar onder tot aan de rubriek browsegegevens wissen.

Op de lijn Browsegegevens nu wissen klik je achteraan op kiezen wat u wilt wissen.

Bij tijdsbereik kies je voor gehele tijd.

De vinkjes laat je gewoon staan en klik dan op nu wissen.

Als de gegevens gewist zijn, herstart dan Edge en controleer of het probleem verdwenen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.