Ga naar inhoud

Windows 10 en alle programma's en bestanden backuppen


theplayer

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren is mijn computer weer voorzien van een verse Windows 10-versie, met een schoon register en met behoud van alle programma's en bestanden. Daar was in een lange zit van bijna een week dit geweldige PC Helpforum verantwoordelijk voor !  Nu is het zaak alles schoon en werkend te houden. Dus backuppen....!

 

Ik heb nu nog de volledig nieuwe versie van Win-10 op mijn bureaublad staan  En Ik heb een nieuwe externe HDD van 6 Tb. Daarop moet dus het gehele nieuwe WIN 10 met een schoon register veiliggesteld worden. En daar komen dan alles programma's en bestanden nog bij.

Wat is nu de beste manier om dit te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je falstring en Passer (!).  Is het bij beide opties ook nodig om mijn smetteloze WIN10 te backuppen of kan ik die in geval van nood te allen tijd weer MediaCreationTool gebruiken?

 

Oh, ja en dit nog...Ik had WIN 10 PRO (bij levering van de computer door Azerty) Nu heb ik WIN 10 (home??) Zitten daar grote verschillen tussen?

aangepast door theplayer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op het bericht van "falstring".

Ik heb ook goede ervaringen gehad met Aomei (wat het maken van back-ups betreft), heb echter nooit om het "even welke  back-up" moeten terugzetten.

Maar, ... via een goede vriend/kennis, met een grote ervaring wat computers betreft, heb ik vernomen dat Aomei al eens steken durft te laten vallen als je gebruik maakt van eerder gemaakte back-ups.

Heb er dus zelf geen ervaring mee!

 

En wat die vriend/kennis betreft lees dit dan maar eens:


Net omdat er slechte ervaringen kunnen voorkomen met Aomei ben ik nu echt een voorstander/gebruiker van MacriumReflect 8 Free:

https://www.macrium.com/reflectfree

Even naar beneden scrollen en kies (bij interesse) voor: Relect 8 Free.

 

 

En wat je Windows betreft, vrees ik dat er wat mis is gelopen met het maken van je opstartbare stick.

Omdat in je vorig topic sprake was van twee verschillende computers/laptops (en er wat verwarring was), heb ik een vermoeden dat je de stick hebt gemaakt op computer met een Windows 10 Home. Kan dit?

En heb je tijdens het maken van de stick op een bepaald schermpje niet gekozen voor " stick maken voor andere computer" maar koos je voor "deze computer". Kan het zo gegaan zijn?

 

 

 

aangepast door Calvus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Calvus, Ik heb jarenlang een prima werkende I7 computer (Intel I7-2600 CPU @ 3.40 GHz 4 cores...) met WIN 10 Home, met 2 Medion MD 20094 25½ beeldschermen gebruikt. Die functioneren al die jaren nog steeds uitstekend. De computer begon echter wat vol te raken en ik had maar een paar kleinere externe HDD's waarop ik bestanden veilig weg kon zetten om ruimte te maken.

 

Die computer werkt nog steeds goed, hoor, maar in 2019 vond ik het toch tijd worden om een nieuwe erbij te kopen: Een ASUS TUF Z390-PLUS GAMING (WIFI met Win 10 PRO 64 bit met een Intel(R) Core(TM) I7-9700KF CPU@ 3.660GHz 3600 MHZ, 8 cores

 

Daar zaten natuurlijk weer geen beeldschermen bij. Daarvoor zocht ik  weer 2 Medion MD 20094 25½-beeldschermen omdat die probleemloos  werkten (en nog!) op mijn andere computer. Die vond ik uiteindelijk op Marktplaats.nl., met dezelfde uitstekende beeldkwaliteit.

 

Ik heb dus (nog) geen laptop, hoewel die wel gemakklijk is om niet hele dag aan de pc gekluisterd te zitten. Ik heb er echter wel een in een (pre)bestelling staan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(aanvulling...)

Er is niets misgegaan met die opstartbare stick voor het binnenhalen van WIN 10. Ik heb gewoon een verkeerde site gebruikt voor die stick om dat binnen te halen met dat MediaCreation Tool. Toen ik daarop gewezen werd door de forumleden, zag ik dat pas.  Dat was dus pure onkunde van mij....!

De tweede keer ging het goed en kon ik op die andere oudere computer het hulpprogramma downloaden en vervolgens op de nieuwere computer uit 2019 uiteindelijk WIN10 binnenhalen...

En nogmaals...al die materie was totaal nieuw voor me ((en nog steeds veel...) Daarom die begrijpelijke irritaties van de forumleden die gelukkig toch het geduld konden opbrengen om me naar de eindstreeep te begeleiden.... (hè, Passer.... en de rest van de ploeg?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.