Ga naar inhoud

Toetsenbord laptop werkt niet meer


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een HP laptop Windows 8.1

Toen ik deze gisteren morgend startte werkte het toesenbord van de laptop niet meer. Geen enkele toets. Ik kon/kan dus zelfs niet in mijn computer inloggen.

Ondertussen heb ik wel gevonden dat ik het "schermtoetsenbord" kan activeren, en met dit hulpmiddel kan ik inloggen en noodzakelijke woorden typen.  Maar daar dat is onpraktisch om mails en dergelijke te schrijven hé.

Hoe kan ik het toetsenbord van de laptop weer activeren? Of is er plots iets stuk?

De computer uitzetten door de aan/uit toets 10 seconden indrukken lost het probleem niet op.

Ccleaner en Malware laten draaien lost het probleem ook niet op.

Ik heb een los klavier met usb aangesloten, maar dit werkt niet.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even een vraagje en ik weet dat dat je huidig probleempje niet oplost: waarom heb je je HP laptopje nog niet geupgrade naar Windows 10?

Heb je daar een bepaalde reden voor?

Desondanks werkt het "touchpad" nog?

 

Ik weet dat het niet steeds helpt maar ... je laptop eens "opnieuw opstarten " kan al eens helpen.

En dat is niet je laptop afsluiten zoals je normaal zou doen en dan terug opstarten.

Neen,  >> Ga naar Start , selecteer de aan /uit -knop en selecteer vervolgens "opnieuw starten" = dat is iets helemaal anders dan bovenstaande.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die computer wordt gebruikt door mijn vader. Er was nooit een directe behoefte om Windows te upgraden voor het gebruik van die computer. Ik ken ook niet veel van computers dus ik wist niet dat je zomaar kunt upgraden naar Windows 10...

 

Ik heb het "opnieuw opstarten" geprobeerd, maar dat helpt niet.

 

De touchpad werkt niet.

 

Ik dacht misschien deze te kunnen activeren via de Instellingen "muis en touchpad", maar

bij "Muis en touchpad" staat niets vermeld i.v.m. de touchpad. Geen schuifbalkje of of knopje. Dat is wel verdacht, neen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het nuttig is, maar nog dit:

 

Bij Apparaatbeheer staat bij Toetsenborden enkel Standaard PS/2-toetsenbord genoteerd, met links daarvan een geel driehoekje met uitroepingsteken. Dit is de enige item onder "toetsenborden".

 

Er staat ook zo'n geel driehoekje met uitroepingsteken bij "Synaptics SMBus TouchPad" onder "Muizen en andere aanwijsapparaten".

 

Als ik op deze items klik en stuurprogramma bijwerk dan meden deze dat er geen betere stuurprogramma beschikbaar is.

 

 

 

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dan nog wel eens wil helpen:

dat ze in apparaatbeheer genoemd worden wil zeggen dat windows ze nog wel ziet.

rechtsklik in apparaatbeheer op je toetsenbord en kies installatie ongedaan maken (of misschien staat er verwijderen). doe dat ook voor het touchpad.

je zult nu met 10 sec drukken op de aan/uitknop de pc moeten herstarten.

direct na de herstart zal windows de beide apparaten zien als 'nieuw' en ze maagdelijk installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.