Ga naar inhoud

Medion aankoop


Aanbevolen berichten

Toen je de nieuwe Medion laptop voor het eerst in gebruik nam, werd jou gevraagd om in te loggen met het e-mailadres en wachtwoord van je Microsoft account.

Had je op dat moment al een Microsoft account (waarvan het e-mailadres meestal eindigt op @outlook.com) of heb je er toen pas een aangemaakt?

 

1 uur terug, bernard zei:

Wat dan misschien nog een optie is om het wachtwoord wat ik nu moet invoeren te wijzigen ?

Je kunt het wachtwoord niet wijzigen, zolang je Microsoft account vergrendeld is.

 

Werd er ook een reden genoemd waarom jouw account nu vergrendeld is? Het zou kunnen zijn dat er te vaak een verkeerd wachtwoord is ingevoerd. Maar misschien is er ook een andere oorzaak.

 

Wat jij nu moet gaan doen is je account ontgrendelen. Ga daarvoor naar deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/account-is-vergrendeld-805e8b0d-4141-29b2-7b65-df6ff6c9ce27

Lees eerst door wat daar staat. Lees dus ook alles door wat er op die website staat onder Meer informatie.

Klik daarna pas op de knop Aanmelden op die website en volg dan de aanwijzingen.

 

Ik duim voor je dat het zo gaat lukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bovenstaande afbeeldingen even bijgesneden, verkleind en rechtop gezet, want de meeste mensen hebben moeite om tekst te lezen die op zijn kop staat.

 

6234cfa895130-bernard_afb_1.png

 

6234cfeca72f9-bernard_afb_2.png

 

Wat wil je met die eerste afbeelding? Die is niet van de website van Microsoft waar ik je naar verwees. Het is een foto van de website PC TIPS van Stefan: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/wachtwoord-wijzigen-windows-11/. Prima website met vaak zeer goede adviezen, maar je hebt nu niets aan de tips die je op die website gevonden hebt. Je moet er eerst voor zorgen dat je account ontgrendeld wordt. Heb je mijn vorige bericht gelezen? En heb je ook gedaan wat ik daar schreef? Hoe verliep een en ander?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat jij met zo,n lange  staat van dienst daar geen moeite mee had  ha ha 

Sorry!!!

Ik was bij het punt dat ik een telefoon nummer moest geven voor het ontvangen van een code om te ontgrendelen 

Tja , ik heb alleen een 06 nummer en dat ging niet goed 

toen heb ik nog geprobeerd met +31 6 ..... , maar ook dat ging niet goed 

En gelijk de boodschap dat ik vandaag niet meer mee mocht doen

 

ik  vind het zo jammer dat we niet met teamvieuwer kunnen/mogen werken , want dan was dit allang vergeten geweest ( hoe gezellig het ook gaat )

Maar ook teamvieuwer had ik op mijn oude lappie , maar ik weet dan weer niet welke ik moet downloaden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2022 om 19:15, bernard zei:

Ja , snap ik 

Maar die vingertjes gingen zo snel , dus dat kan ik echt niet uitleggen

 

Wel, ik snap het niet. Voor 20 Eur een pc naar een andere pc overzetten is natuurlijk mogelijk, maar "die vingertjes gingen zo snel" lijkt mij geen uitleg; die vingertjes moeten alleszins beide pc's op een bepaald moment "gevingerd" hebben?

 

Alleszins moet je toch weten hoe eea. tot stand kwam? Werd hier een ander medium (schijf) of je netwerk gebruikt? Een transfer kabel? Een programma? Je was er bij, dus dat weet je toch? 

 

Dit is niet onbelangrijk voor de helpers hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat jullie dit niet snappen .

Maar de man die ik had , is een mannetje die er echt wel verstand van heeft 

En daardoor kan ik dan niet volgen wat hij allemaal doet .

Om de simpele reden dat ik er geen idee van heb hoe een computer werkt .

Vandaar , dan ook , dat ik regelmatig bij jullie om raad vraag 

En meestal lukt dit ook , en daar ben ik erg dankbaar voor .

Maar deze is wel erg pittig voor mij hoor  En misschien is het verstandig om hier mee te stoppen , want ik ben natuurlijk niet de enige die advies wil 

Dus dan maar met de instelling van Porrelaar  gaan van de dag is lang genoeg , en dan maken die paar seconden van inloggen ook niet meer uit 

En daar heeft hij gelijk in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bernard Laten we eerst even controleren of Windows 11 op jouw nieuwe laptop geactiveerd is.

Doe daarvoor het volgende:

Klik op de Windows-knop in de taakbalk (je mag in plaats daarvan ook drukken op de Windows-toets op je toetsenbord)

Het startmenu van Windows 11 wordt dan geopend.

Klik op Instellingen (= het tandwiel). Het venster Instellingen wordt dan geopend.

Klik, indien nodig, in de linker kolom op Systeem.

In het rechter paneel klik je dan op Activering

In het volgende scherm klik je op Activeringsstatus.

Ik zie op mijn Windows 11 pc dan het volgende:

  • Activeringsstatus actief
  • Windows is geactiveerd met een digitale licentie

Zoals in de afbeelding hieronder dus:

 

6235beb314770-2022-03-19_12_15_07-Window

 

Wat krijg jij daar te zien? Hetzelfde of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, bernard zei:

Windows is geactiveerd met een digitale licentie  die is gekoppeld aan uw Microsoft-account

Dat is prima, Bernard! 👍

Mijn gebruikersaccount in Windows 11 is niet gekoppeld aan mijn Microsoft-account, maar Microsoft wil graag dat je dat wél doet. Het wordt je tegenwoordig zelfs erg moeilijk gemaakt om een lokaal gebruikersaccount aan te maken in Windows 11.

Het is dus in orde wat jij te zien kreeg.

 

Ik zie nu 3 opties voor jou. Nou, er zijn wel meer dan 3 opties, maar ik wou het bij 3 opties laten.

 

Optie 1: je laat het zoals het is. Je blijft dus inloggen op je nieuwe Medion laptop,  zoals je tot nu toe deed. Je neemt het intypen van je wachtwoord voor lief. Dan ben je klaar.

 

Optie 2: je bent niet tevreden en je wilt liever inloggen met een pincode. Als je dat wilt, dan moet je er toch eerst voor zorgen dat je vergrendelde Microsoft-account ontgrendeld wordt.

Je moet dan dus opnieuw naar deze website: https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/account-is-vergrendeld-805e8b0d-4141-29b2-7b65-df6ff6c9ce27

En dan weer je telefoonnummer invoeren, en hopen dat je dan wel een sms met code krijgt.

Als het opnieuw niet lukt, dan komen we bij optie 3:

 

Optie 3: Je neemt contact op met Microsoft.

Het telefoonnummer van Microsoft Nederland is 020-500 1500

Je kunt dat nummer volgens mij alleen bellen tijdens kantooruren: maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur.

Als je dan een medewerker aan de lijn krijgt, dan vertel je het volgende:

  • Ik heb een nieuwe Medion laptop gekocht met Windows 11 Home erop.
  • Tijdens het in gebruik nemen van de laptop heb ik fouten gemaakt, Zo had ik eerst een verkeerde taal gekozen en kon ik mijn e-mailadres niet invoeren.
  • Mijn Microsoft-account is nu vergrendeld en daarom kan ik geen pincode instellen, wat ik wel graag wil.
  • Windows 11 is wel geactiveerd met een digitale licentie  die is gekoppeld aan mijn Microsoft-account.
  • Kunt u mij helpen met het ontgrendelen van mijn Microsoft-account? Het lukt mij namelijk niet door mijn telefoonnummer in te typen.

 

Als de medewerker van Microsoft jou vraagt of hij jouw laptop op afstand mag bedienen/overnemen (zoals jou bekend is van TeamViewer), dan sta je dat toe.

 

Aan jou de keus, Bernard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er stil van zoveel werk je voor mij doet .

Maar na alles 3 x gelezen te hebben , ga ik gewoon voor optie 1 .

Zoals je al eerder memoreerde , we hebben tijd genoeg om deze opstartprocedure te volgen toch?                                                            En ik denk dat je het helemaal met me eens bent .

M.a.w. we gaan deze discussie mooi afsluiten .

 

Er zullen best nog wel weer wat vraagjes tevoorschijn komen , maar dan meld ik me wel weer .

 

Nogmaals hardstikke bedankt voor de hulp , en geniet maar weer extra van je uitzicht op de tulpies  enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.