Ga naar inhoud

Medion aankoop


Aanbevolen berichten

Ik heb nog eens opnieuw opgestart 

 

Ik druk op  AAN

Ik zie standaard medion scherm

gevraagd , :  aanmelden met mailadres

gevraagd : aanmelden microsoft > wachtwoord > aanmelden 

gevraagd wordt pincode  ( heb ik niet )

dus volgende 

Ik zie scherm :  iets fout gegaan 

Ik klik naast het schermpje , en krijg mijn bureaublad 

 

Misschien kunnen jullie hier wat mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, bernard zei:

gevraagd , :  aanmelden met mailadres

gevraagd : aanmelden microsoft > wachtwoord > aanmelden 

Maar heb jij dat ook daadwerkelijk gedaan? Heb jij, wanneer dat gevraagd wordt, je mailadres ingegeven plus het bijbehorende wachtwoord? Dat is me namelijk niet helemaal duidelijk.

 

20 minuten geleden, bernard zei:

gevraagd wordt pincode  ( heb ik niet )

Een pincode gebruiken is niet verplicht.

 

Wanneer jij je tot nu toe aanmeldde met het het e-mailadres en wachtwoord  dat behoort bij je Microsoft account, dan kun je daar van af komen. Het is mogelijk om automatisch in te loggen. En dat is toch wat jij wilt?

Lees daarvoor dit artikel van Menno Schoone: https://www.schoonepc.nl/windows11/aanmeldscherm.html#aanmeldscherm_overslaan

Lees het eerst een paar keer door. Wat voor jou van toepassing is begint met het kopje Het aanmeldscherm overslaan bij het opstarten van Windows.

Werkt je oude laptop nog? Indien ja, zet dan beide laptops naast elkaar. Open het artikel van Menno Schoone op je oude laptop en voer de instructies dan uit op de nieuwe laptop.

--------------------------------------------------

Ik vind het niet erg om mijn wachtwoord in te voeren, nadat ik de pc heb aangezet. Ja, daardoor duurt het opstarten misschien 4 seconden langer, maar daar lig ik niet van wakker. Meestal zet ik de pc maar 1 keer per dag aan. Die 4 seconden, daar kan ik me niet druk over maken.

Maar ja, ik ben al jaren met pensioen. En jij bent natuurlijk nog in de bloei van je leven, druk met van alles en nog wat. Dan kun je die 4 seconden per dag niet missen... 😉

(Bovendien vind ik het geen prettig idee, dat iedereen die mijn huis binnenkomt, mijn pc aan zou kunnen zetten en dan automatisch wordt ingelogd.)

 

Denk er wel aan dat je het wachtwoord van je gebruikersaccount niet mag vergeten. In voorkomende gevallen zul je het toch weer nodig hebben. Dus schrijf het op, als je dat nog niet gedaan hebt.

=============================

Wat de waarschuwing van Gmail bij mails van PCH betreft, daarvan is Karel op de hoogte. Hij is op zoek naar een oplossing, maar die kan nog even op zich laten wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, porrelaar zei:

Wat de waarschuwing van Gmail bij mails van PCH betreft, daarvan is Karel op de hoogte. Hij is op zoek naar een oplossing, maar die kan nog even op zich laten wachten.

En het is lang niet zeker dat Karel er iets kan aan doen want dit is een waarschuwing van GMail zelf.

Een ander lid had ook dit probleem en nadat hij zijn email adres had veranderd, was ook het probleem verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Google is strenger dan andere e-mailproviders wat de beveiliging van e-mails betreft. 
Ik zie dezelfde waarschuwing als Bernard wanneer ik de notificatie mails van PCH in de browser bekijk. En ik ga daarvoor toch echt mijn e-mailadres niet wijzigen, want ik krijg die waarschuwingen alleen bij mails van PCH. (Overigens niet bij alle mails van PCH.) Omdat ik PCH vertrouw negeer ik die waarschuwingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer nu even op het bericht van Porrelaar .

Misschien heb je wel gelijk , om toch maar in te loggen met een wachtwoord of code 

Op mijn oude laptop had ik dit ook , maar dat had een kortere weg .

Hier startte ik de laptop , en moest nog een keertje klikken om het schermpje te krijgen waar mijn code ingetoetst moest worden 

Dus dat ging veel sneller , en als ik dit op de nieuwe ook zo zou kunnen krijgen , lijkt mij dat een goed plan .

Ik heb van de opstart procedure van van de nieuwe laptop een videootje gemaakt .

Ik weet alleen niet of ik deze mee kan zenden 

Niet dus , het was te groot 

Maar ik heb inmiddels al wel een kortere slag gevonden 

 

Nadat ik het scherm gehad heb om mijn wachtwoord in te toetsen , klik ik op volgende en dan klik ik op het rode kruisje rechtsboven 

en dan is het ook klaar 

En ik had in de oude laptop een code van 4 cijfertjes , en nu een uitgebreide code ,en misschien kan dat veranderen

 

En zo vroeg in de morgen al zo,n uitgebreide tekst ( en dat voor een bejaarde 🤣 )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel voor dat je dan voortaan in gaat loggen op je nieuwe laptop met een pincode. Die pincode mag je zelf verzinnen. Hij moet uit minimaal 4 cijfers bestaan. Kies niet voor 1234, want dat ligt wel erg voor de hand. Kies wel een pincode die je makkelijk kunt onthouden, bijvoorbeeld het jaar waarin je getrouwd bent.

 

Uitleg over het instellen van een pincode in Windows 11 vind je o.a. op deze website: https://www.pc-tips.info/tips/windows-tips/inloggen-met-pin-code-in-windows-11/

Lees de instructies eerst op je gemak door. Er staan duidelijke afbeeldingen bij.

 

Zelf maak ik geen gebruik van een pincode op mijn Windows computers. Op mijn Windows computers log ik niet in met een Microsoft account, maar met een lokaal account, waarvoor ik zelf een gebruikersnaam en wachtwoord heb verzonnen.

In Windows 11 is het nogal moeilijk gemaakt om in te loggen met een lokaal account. Microsoft heeft graag dat je inlogt met een Microsoft account, zoals jij nu doet.

 

Als je vragen hierover hebt, stel ze dan. Ik heb zelf geen ervaring met het instellen van een pincode op Windows computers, maar gelukkig ben ik hier niet de enige helper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe maar wat de laatste afbeelding toont. Open een nieuw tabblad in je browser. Dat doe je door op het plusteken te klikken:

623477dbba04f-Ashampoo_Snap_2022.03.18_1

 

Typ in de adresbalk van het nieuwe tabblad account.live.com en druk dan op de Enter-toets.

Ik word dan automatisch aangemeld op mijn Microsoft account, maar dat komt doordat ik een wachtwoordmanager gebruik, die al mijn wachtwoorden voor mij onthoudt.

Jij zult je e-mailadres en wachtwoord van Microsoft zelf moeten intypen.

 

Ik krijg dan het volgende te zien:

623479d0091b7-Ashampoo_Snap_2022.03.18_1

Krijg jij ook zoiets te zien of krijg jij ook daar een foutmelding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt hem niet ,

Ik zie heel andere dingen als op het berichtje wat ik kreeg van je 

Mijn account is vergrendelt , en hele andere dingen wat er dan nog bij komt .

M.a.w. dit durf ik niet .

Wat dan misschien nog een optie is om het wachtwoord wat ik nu moet invoeren te wijzigen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.