Ga naar inhoud

Medion aankoop


Aanbevolen berichten

@bernard,

 

Wat betreft je vraag, een Medion is qua prijs/kwaliteit zeker een goede keuze!

 

Nu, die Medion laptop heeft zoals eerder reeds opgemerkt een SSD 512GB en een traditionele HDD van 1TB.

De SSD, die wel de schijfletter "C" zal hebben, is voldoende groot voor je Windows 11 en de nodige programma's en eventuele persoonlijk data (hangt er wel vanaf hoeveel ruimte je nodig hebt voor die data?)

 

Het zou best aangewezen zijn om al je "persoonlijke mappen (normaal gezien 13) op de reguliere manier te "verplaatsen" naar die traditionele HDD, die de schijfletter "D" zal dragen.

Deze procedure voer je liefst uit zo vlug mogelijk nadat je de laptop in gebruik  hebt genomen.

*** De Map "One Drive" kan niet worden verplaats of je moet een Microsoft account hebben. ***

 

Dit heeft als voordeel dat bij een eventueel noodzakelijke herinstallatie van Windows/terugzetten van een systeemback-up van je Windows, je persoonlijke data niet in de weg zitten en ongemoeid worden gelaten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bernard zei:

Hoe krijg ik  ,,Andere Bookmarks ,, op mijn nieuwe laptop ?

Volgens mij gebruik jij Google Chrome als browser. Als dat niet klopt, dan moet je dat zeggen...

Op de oude laptop ga je alle bookmarks (= bladwijzers oftewel favorieten) exporteren.

Dat doe je zo:

  1. Open Chrome op je oude laptop.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Meer.
  3. Selecteer Bladwijzers en dan Bladwijzerbeheer.
  4. Klik bovenaan op Meer Meer en dan Bladwijzers exporteren.

622f395a867f9-Ashampoo_Snap_2022.03.14_1

Chrome exporteert je bladwijzers als html-bestand. Gebruik dit bestand om je bladwijzers in een andere browser (of op een andere computer) te importeren.

Dat html-bestand zet je op een USB stick of op een externe harde schijf.

Daarna sluit je die USB stick (of externe harde schijf) aan op je nieuwe laptop.

  1. Open Chrome op je nieuwe laptop.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Meer.
  3. Selecteer Bladwijzers en dan Bladwijzerbeheer.
  4. Klik bovenaan op Meer Meer en dan Bladwijzers importeren.

622f3977b5926-Ashampoo_Snap_2022.03.14_1

Blader dan naar het html-bestand dat je op de stick of externe harde schijf had gezet en bevestig je keuze. Daarna heb je alle bookmarks/bladwijzers/favorieten die op de oude laptop stonden, ook op de nieuwe laptop in Chrome staan.

Dit is de manier die ik gebruik. Er is ook een andere manier: "synchronisatie in Chrome inschakelen". Lees daar meer over in dit artikel: https://support.google.com/chrome/answer/96816?hl=nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga jullie  verlossen van een lastig  uit te leggen probleem .

Ik heb ooit eens een keer een computerhulpje gehad .

Deze man heb ik gebeld  , en uitgelegd wat het probleem was 

Hij is geweest , en voor €20,00 heb ik mijn vertrouwd scherm weer terug op mijn nieuwe laptop.

Ik had dit niet voor elkaar gekregen , want hij zat ook al met wachtwoord van microsoft 

Maar hij kreeg het voor elkaar 

Dus ik ben er erg blij mee zoals het nu is .

Ik wil alle meedenkers nogmaals bedanken, en tot een volgend probleem(pje)

 

En nog een tussendoortje ,

Waarom zie ik bij het toevoegen van een bericht een rechthoekig schermpje waar staat : ik ben geen robot 

Moet ik daar op klikken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je nieuwe Medion laptop werkt nu prima? Geen problemen meer met inloggen, nadat je die laptop hebt aangezet? De taal, toetsenbordindeling en andere zaken zijn nu in orde?

Dat is fantastisch! 👍

Houd dat computerhulpje maar in ere. 20 euro is geen geld voor iemand die bereid is bij jou thuis te komen om een computerprobleem op te lossen.

 

47 minuten geleden, bernard zei:

Waarom zie ik bij het toevoegen van een bericht een rechthoekig schermpje waar staat : ik ben geen robot 

Zie je dat op dit forum of op een andere website? Op PC Helpforum ben ik dat schermpje nog niet tegengekomen. Wel op andere websites. En ja, dan moet ik een vinkje zetten voor 'Ik ben geen robot'.

Lees hier meer over waarom je dat schermpje soms te zien krijgt: https://www.seniorweb.nl/tip/bewijzen-dat-ik-geen-robot-ben

 

Als jij dit op PCH bent tegengekomen, wil je dan de volgende keer dat het gebeurt, daar een screenshot van maken en dat hier plaatsen? Als een screenshot jou niet lukt, dan mag een foto ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker ben ik blij met dat mannetje , maar ik wil jullie ook niet graag missen hoor .

Want ik heb het nu wel in orde , maar ik heb echt nog wel wat vraagjes  hoor.

 

Wat betreft de gele band waarschuwing die komt als ik jullie mail open 

En vraag 2 , als ik mijn laptop opstart , vraagt deze om wachtwoord in te toetsen 

En de bedoeling was om het zo te hebben dat ik op kan starten , zonder gedoe van wachtwoorden en pin code s 

Dus je ziet het wel he , ik kan niet zonder jullie 

20220317_165203.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bernard zei:

Hij is geweest , en voor €20,00 heb ik mijn vertrouwd scherm weer terug op mijn nieuwe laptop.

 

En weet je ook hoe hij dit voor mekaar gekregen heeft? Wat heeft hij precies gedaan? Ik vermoed dat de helpers hier dat ook graag zouden willen weten.

7 uren geleden, bernard zei:

Ik had dit niet voor elkaar gekregen , want hij zat ook al met wachtwoord van microsoft 

Heeft hij je oude pc misschien gekloond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.