Ga naar inhoud

Medion aankoop


Aanbevolen berichten

Het is zover , ik moet nu toch echt een nieuwe laptop kopen ,

Maar ga ik neuzen op internet , dan verdrink ik er in .

Vandaar deze vraag ,

Nu leek mij de Medion Akoya P 17609 een helen prettige laptop voor mij 

Groot scherm 

Aluminium behuizing 

Duidelijk scherm 

Voldoende capaciteit ?

 

Maar is Medion een verantwoorde aanschaf ?

En van welk bouwjaar is deze  ?

Er zijn nog geen revieuws van , betekend dat dat dit een nieuwe  machine is ?

En er zit al windows 11 home op ( moet ik hier blij mee zijn ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Medion Akoya P17609 was verkrijgbaar sinds 8 september 2021. 
Hier staan de specificaties: https://tweakers.net/pricewatch/1739568/medion-akoya-p17609-md62180-qwerty-toetsenbord/specificaties/

 

Lijkt me een prima laptop met snelle processor, 16 GB werkgeheugen en genoeg opslagcapaciteit.

Er zit een SSD van 512 GB in waarop Windows en de programma’s geïnstalleerd worden. Daarnaast zit er ook nog een gewone/traditionele harde schijf van 1.000 GB in, waarop je je persoonlijke bestanden kunt opslaan.

Dat er al Windows 11 op staat lijkt me geen probleem. Over een paar jaar valt het doek voor Windows 10. En daar hoef jij je met deze laptop dus geen zorgen over te maken.

 

Maar waar heb jij deze laptop nog te koop gezien? Ik dacht dat hij overal al was uitverkocht?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf kopieer ik alle persoonlijke bestanden (Word bestanden, foto’s, video’s, muziek e.d.) van de oude pc naar een externe harde schijf. Daar kun je gewoon de Verkenner voor gebruiken.

Later sluit je de externe harde schijf aan op de nieuwe pc en dan kun je de persoonlijke bestanden kopiëren van de externe harde schijf naar de interne HDD van de nieuwe pc.

 

Programma’s verplaats ik niet, maar die installeer ik opnieuw op de nieuwe pc.

Op je oude computer kun je je bladwijzers (favorieten) uit je browser exporteren. Die importeer je later op je nieuwe pc.

 

Wacht op reacties van andere leden, want niet iedereen pakt het op dezelfde manier aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goed is (....) heeft iedereen al een recente backup van alle data. zo niet: begin er dan nu mee!

die kun je gebruiken om het spul over te zetten naar je nieuwe pc.

mailprogramma: heeft doorgaans zelf een exportfunctie voor mailbestanden (als mailt via pop3) maar adresboek moet je zelf exporteren.

programma's die je op de nieuwe pc wilt: ga na of die een mogelijkheid bieden om je instellingen te exporteren; zo niet: maak foto's van de instelpagina's of neem gegevens  op papier over.

als ik voor anderen een nieuwe pc inricht bouw ik de schijf uit de oude uit, en geef die mee met de boodschap: leg 'm in een kast, en gebeurt er iets onherroepelijks dan heb je tenminste een extra backup van je je gegevens tot en met vandaag'

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu komen de vragen hoor !!

Als ik een back up wil maken , ( configuratiescherm>back up  ) maar dan staat er bij mij dat windows back up niet is geconfigureerd

En dan ?

En als ik dan wel een backup heb , kan ik deze dan met een kabeltje van de ene naar de andere sturen ?

 

Ik moet natuurlijk Microsoft weer terug.

Ik heb daar een installatie cd  van ( microsoft office 2007 ) maarop de nieuwe laptop zit geen lade 

Nu heb ik de cd gekopieerd naar een usb stick 

Kan ik deze gewoon in de nieuwe laptop doen ?

En gaat de rest dan vanzelf ?

Of moet ik opdracht geven :   kopieeren naar > deze computer ?

 

Hoe krijg ik  ,,Andere Bookmarks ,, op mijn nieuwe laptop ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows backup gebruik ik zelf niet: wel de verkenner, dan weet je exact wat je bewaart en je kan met de dataop je backupmedium gewoon verder werken zonder dat er weer een slag moet worden geleverd om de boel te decoderen.

dat backupmedium externe schijf/usbstcik sluit je aan op de nieuwe pc en je pompt de data met selecteren/kopiëren/plakken over naar de bestemde plek.

that's all!

die stick met office 2007 kun je gewoon insteken en via de verkenner start je de setup.exe op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.