Ga naar inhoud

Mijn downloads


Becca

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen...

 

Dikwijls krijg ik een mail waar een PDF document bijzit, dat ik dan moet downloaden en automatisch

komt dit dan in de map "downloads" terecht.

Onlangs leg ik mijn pc'tje aan, en na die Windows update is dit eigenlijk gebeurt, mijn PDF documenten

waren verdwenen uit mijn map "downloads", er stond nog Mallwarebytes en Skype erin en nog zo'n

4 PDF documenten, al de rest was weg.

 

Maar er zaten daar wel belangrijke PDF documenten bij.

Ik ben dan gaan kijken naar mijn "prullenbak" en gelukkig zaten ze daar nog in, vraag mij niet hoe.

 

Toen begon ik te denken dat die PDF'S eigenlijk beter in een map zouden zitten bij mijn documenten.

Dus map gemaakt, alsook een paar submappen en die map gestoken bij documenten en AL die

PDF'S in die map gestoken, netjes geklasseerd.

 

Geloof het nu of niet, maar die zijn opnieuw gaan lopen.

Nu zitten daar slechts 16 items in.

Ga ik naar de map"downloads", daarin staat mijn gemaakte map met submappen en 47 items zitten erin.

Maar ook nog eens zo'n 10 PDF'S die daar los instaan, en ik had alles zo netjes geklasseerd.

 

MOET men dan een map met PDF documenten bij zijn downloads altijd steken ?

Kan er mij soms iemand helpen en sorry voor de lange uitleg, ik weet echt niet goed

hoe ik het anders kan uitleggen, ben wel geschrokken toen al die PDF'S weg waren.

Becca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het is altijd wijs om een speciale map voor dit soort dingen (je pdf's) en ze te verwijderen na het downloaden naar die map.

Dan is het wijs om ook nog een back-up te maken naar een exsterne schijf met daarheen die map te kopiëren en dit geld ook voor b.v. je foto's enz.

Zo heb je ze altijd dubbel.

 

Dan over het probleem, dit word meestal veroorzaakt door een instelling of een programma.

Ik verdenk het [programma  "total commander" waarvoor gebruik je dit programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel Abbs, iemand die mij soms helpt aan mijn pc als ikzelf het niet kan oplossen heeft dit gedaan.

Hij gebruikt dit om heel mijn pc over te zetten naar bv een nieuwe pc.

En ja, die map en heel de rest van mijn pc zit wel op mijn harde schijf ook.

 

Nou ben ik ook mijn muziek kwijt, zelfde systeem, maar die zijn weg, liggen niet meer in prullenmand.

Die muziek werd mij via een mail opgestuurd met WeTransfer, je zal dit wel kennen.

Ook gedownload en die mappen bij muziek gestoken, ze zijn weg

 

En alles is begonnen na die windows update Abbs.

Nogmaals véél dank, nu weet ik dit van die map.

Becca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat er pressies is gebeurt kan ik je niet vertellen zie wel een aantal foutmeldingen in de logjes in het andere topic.

Misschien heeft een ander nog een oplossing voor je.

 

Dan heb je het over "En ja, die map en heel de rest van mijn pc zit wel op mijn harde schijf ook."

Ik bedoel een losse schijf die je via USB  kan aansluiten.

Hier een voorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl/p/seagate-expansion-usb-3-0-externe-harde-schijf-1-tb-zwart/9300000041469334/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-138543206144-S-1151898920092-9300000041469334&gclid=Cj0KCQjw29CRBhCUARIsAOboZbL46Lhl1tlPX5PHAz5GlTALDTdGsYaJHfN8ZR2zBi4MSc22kL8eJyMaAmgeEALw_wcB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Abbs,

ja, excuseer mij, ik was mis, bedoelde zo'n losse schijf ook hoor, ligt hier naast mij. 😳

 

Tja, dacht het wel dat er foutmeldingen in die logjes zouden staan, is ook altijd iet met dat ding.

Pas 2 jaar geweest en kan er zelfs geen Win 11 opzetten, moet er een nieuwe processor opzetten.

Gelukkig geven ze nog updates tot 2025, maar zou toch niet mogen hé Abbs.

 

Allez, nu stop ik ermee, nogmaals héél erg bedankt, jullie forum is echt fantastisch goed

en ook gezellig vind ik, zo fier als een gieter mogen jullie zijn.😃

Becca, die erg blij is, dat ik dit forum heb leren kennen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Becca zei:

Dag Abbs,

ja, excuseer mij, ik was mis, bedoelde zo'n losse schijf ook hoor, ligt hier naast mij.

 

Hel goed :top:

 

27 minuten geleden, Becca zei:

Pas 2 jaar geweest en kan er zelfs geen Win 11 opzetten, moet er een nieuwe processor opzetten.

Gelukkig geven ze nog updates tot 2025, maar zou toch niet mogen hé Abbs.

Ja, die eisen vind ik ook te vergaan voor een thuis gebruiker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een instelling in windows: ga instellingen/systeem/opslag en zet de bovenste optie 'slim opschonen' uit.

 

het verfoeilijk dat windows die optie kennelijk bij updates weer open zet.

je wilt niet weten hoeveel mensen vrijwel hun hele archief in de downloadmap bewaren.

elke pc die ik onderhanden krijg check ik -mét de privacy-instellingen- of deze optie uit staat.

dat ie door een update werd opengezet zag ik trouwens nog niet, maar windows is grillig: zo staat bij een verse install het herstelpunt aan, en op een andere pc, met dezelfde bron geïnstalleerd, uit.. het blijft opletten geblazen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Becca zei:

mijn PDF documenten

waren verdwenen uit mijn map "downloads", er stond nog Mallwarebytes en Skype erin en nog zo'n

4 PDF documenten, al de rest was weg.

 

Maar er zaten daar wel belangrijke PDF documenten bij.

Ik ben dan gaan kijken naar mijn "prullenbak" en gelukkig zaten ze daar nog in, vraag mij niet hoe.

 

Geloof het nu of niet, maar die zijn opnieuw gaan lopen.

Nu zitten daar slechts 16 items in.

Ga ik naar de map"downloads", daarin staat mijn gemaakte map met submappen en 47 items zitten erin.

 

 

22 uren geleden, Becca zei:

Awel Abbs, iemand die mij soms helpt aan mijn pc als ikzelf het niet kan oplossen heeft dit gedaan.

Hij gebruikt dit om heel mijn pc over te zetten naar bv een nieuwe pc.

En ja, die map en heel de rest van mijn pc zit wel op mijn harde schijf ook.

 

Nou ben ik ook mijn muziek kwijt, zelfde systeem, maar die zijn weg, liggen niet meer in prullenmand.

Die muziek werd mij via een mail opgestuurd met WeTransfer, je zal dit wel kennen.

Ook gedownload en die mappen bij muziek gestoken, ze zijn weg

 

En alles is begonnen na die windows update Abbs.

Nogmaals véél dank, nu weet ik dit van die map.

Becca.

 

Het gaat niet veroorzaakt zijn door een Windows Update maar door een of andere App die jouw mappen en bestanden synchroniseert en dit bv. tussen verschillende harde schijven. Er zal een instelling van die synchronisatie aangepast moeten worden.

 

Total commander , door mij niet gebruikt en dus niet gekend, is er ook zo eentje van. Zie afbeelding hieronder. Misschien toch maar eens aan je hulp vragen of hij/ zij de instellingen van Total Commander juist heeft staan. Of gebruik je nog andere software om mappen en bestanden te synchroniseren?

 

2022-03-19_08h51_12.thumb.png.3f15017e251215ea1af2937afd82e958.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie...

Eerlijk gezegd gebruik ik dat ding nooit en velen hebben mij al gezegd dat dit niet nodig is ook.

Ik ga mij eens in verbinding stellen met de persoon die dit er heeft opgezet en om uitleg vragen.

 

En nee hoor, ik gebruik geen andere software om mappen en bestanden te synchroniseren.

 

Vriendelijk dank voor uw hulp namens Becca.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.