Ga naar inhoud

map vback in appdata\local


falstring

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn Windows 10 pc gecontroleerd of ik ook die bestandjes heb. Nee dus. Ik heb ook geen map met de naam vback.

Toch heb ik eerst de verborgen mappen en bestanden zichtbaar gemaakt; ik heb zelfs de beveiligde besturingssysteembestanden zichtbaar gemaakt. Ook dan nog steeds geen map met de naam vback te zien.

 

Als de extensie .vback is, dan ben ik geneigd te denken aan een back-upprogramma. Jij ziet dagelijks nieuwe .vback bestandjes. Maakt jouw back-upprogramma dagelijks een incrementele back-up aan?

 

Of heb jij misschien in Windows 10 bestandsgeschiedenis ingeschakeld? Het is maar een gok van mijn kant. Zie hier voor info over bestandsgeschiedenis: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/bestandsgeschiedenis-in-windows-5de0e203-ebae-05ab-db85-d5aa0a199255

 

Zelf maak ik geen gebruik van bestandsgeschiedenis.

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor het meedenken!

ik gebruik geen backup software, en evenmin bestandsgeschiedenis.

(sinds w95 maak ik gebruik van een twee regelige batch file om met xcopy elke week de kopie van dataschijf  netjes in no time bij te werken.)

de dagbestandjes: elke dag één, met datum als bestandnaam, en niet zoals je zou verwachten gemaakt bij afsluiten van de pc, maar de tijdstippen variëren over alle uren van de dag...

normaal vind je snel met google hoe zoiets zit, maar google wíl de zoekterm niet eens kennen, dus daarom mijn vraag hier.

benieuwd of iemand een clou weet.

ik ga sowieso de map hernoemen, wellicht dat een foutmelding een spoortje vrijgeeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, falstring zei:

ik ga sowieso de map hernoemen, wellicht dat een foutmelding een spoortje vrijgeeft.

Ik denk dat je geen foutmelding gaat krijgen maar dat de map en de bestandjes gewoon opnieuw worden aangemaakt.

 

Gebruik je soms Hyper-V van Microsoft voor virtuele machines of software?

Die bestanden kunnen een backup zijn van Hyper-V of de Virtuele Machines (VM).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat was te verwachten en is ook gebeurd...

mijn pc (kale windows, er start niets mee op behalve windows defender, en alles wat ik gebruik wordt meteen weer afgesloten) heeft geen hyper-v, dus daar ligt geen oorzaak.

scans met externe antivirus en mbam laten een schone pc zien.

logboeken geven geen uitsluitsel in combinatie met het tijdstip waarop die dag het bk! bestandje werd aangemaakt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je spreekt van bk!-bestanden:  "These BK files are output project files created using the Adobe FrameMaker 10 application, and these can be opened and edited with this program. "

Bron

 

Maar gezien je spreekt van

22 uren geleden, falstring zei:

mijn pc (kale windows, er start niets mee op behalve windows defender,

betwijfel ik of je die Adobe-toepassing zou hebben...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

991955044_Scanr_2022-04-02_02.jpg.5f90f7c9157fad5218a794b6617d5b83.jpg

 

zie hier de eigenschappen van de bestandjes.

de inhoud is een rij van tegen de 600 letters en andere tekens, waarin niks herkenbaar is.

@passer: goed gedacht, zo'n adobe heb ik niet.

 

heb inmiddels de map van alle eigendomsmachtigingen ontdaan, en sindsdien is er geen bc bestandje meer geplaatst.

het heeft evenmin geleid tot een nieuwe map vback.

en een foutmelding heb ik ook niet aangetroffen.

maar het kan zijn dat er geen bestandje meer hoefde te worden  geplaatst nadat mbam een paar pup-elementen uit de prefs.js van firefox....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.