Ga naar inhoud

Windows 10 updaten die niet verbonden is/mag met internet


timkoster

Aanbevolen berichten

Welke stappen neem ik om op een aantal pc's windows te updaten welke niet verbonden zijn met internet?

 

de windows versies zijn nu  win10 - 1909

ik moet de updates downloaden van de microsoftsite, maar hier kom ik niet echt verder

iemand die me kan vertellen hoe ik moet starten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timkoster,

wellkom op PCH.

 

Ik weet het: alle vergelijkingen lopen mank, maar het is een beetje als: ik wil een brood van de bakker hebben, maar ik wil niet naar de winkel gaan.

De updates komen namelijk van het internet, staan dus op het internet en dààr kan je ze vinden...

 

13 minuten geleden, timkoster zei:

maar hier kom ik niet echt verder

Kan je even uitleggen wat je bedoelt?

 

Maar ik denk dat je vraag in de richting gaat van: kan ik met een andere computer het net op gaan om updates binnen te halen (op die computer) en ze dan op de mijne installeren?

Als het dit is wat je bedoelt, dan moeten we gaan denken aan het manueel ophalen van updates.

Alleen: je spreekt nog van versie 1909 - en dus gaat het eerder over een upgrade dan over een (gewone) update.

Het gaat dan over zeer grote bestanden (want als je een systeem upgrade, worden bestanden binnengehaald, dan worden die uitgevoerd, maar daarbij worden dan nog eens

andere (grote) downloads binnengehaald. )

 

De basisvraag in jouw geval is dan eerder: waarom wil je het net niet op met die computer (om die upgrade binnen te halen)? Lukt het niet of wil je bepaalde dingen (welke?) voorkomen - of wat?

Want ik kan je gewoon één simpele link bezorgen en die gaat je systeem (normaal) dadelijk (met één klik) tot de gewenste versie bijwerken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mag met deze computer niet de grote boze buiten wereld op, ook niet om updates binnen te halen,  het betreffen ca 20 computers uit een cctv installatie die in een eigen standalone netwerk draaien, laatste updates zijn nu van 10-2020, dus toch echt wel tijd om te updaten/graden

 

 

Ik heb nu het tooltje wsusoffline.com gedownload,  dit zou moeten werken, ik zie alleen dat de laatste update van het tooltje zelf uit 2020 komt, en ik kan updaten vanaf 1909, als ik naar een recentere versie ga dan lijkt dit tooltje dus niet meer te werken, maar ik moet dit uittesten, maar misschien zijn er nog meerdere en makkelijkere manieren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nog niet gelukt...

WSUS update niet, heb het uitgebreid getest, maar er worden geen updates geinstalleerd

 

ik ben nu bezig om de cumulatieve updates te testen

 

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=cumulatieve+update+1909

 

maar ook dit wil niet werken, na het updaten krijg ik de melding dat updates niet geinstalleerd kunnen worden,  heb dit ook met tussenstappen van oudere updates gedaan,  laatste update welke uitgevoerd was, was oktober 2020

 

volgens de windows levenscyclus is versie 1909 EOL , en zou het misschien kloppen dat deze niet meer te updaten is, maar er staan nog wel updates van april 2022 in de update catalogus

 

als iemand nog een tip heeft dan hoor ik dit graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.