Ga naar inhoud

Foto's of docs afdrukken in Foto - programma van Windows 10.


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachten,

 

Reeds zeer lang, van in de beginne, kan ik via het programma "Foto's" van Windows 10 geen foto's of

documenten afdrukken.

Zelfs wanneer ik hun "icoontje afdrukken" gebruik - de print is blanco over de ganse lijn.

 

Ik ben verplicht de foto of het doc. over te zetten naar "paint" en van daaruit een print te maken,

hetgeen me lukt.

 

Graag een seintje om de print rechtstreeks vanuit "foto's" te maken a.u.b.

 

Groetjes.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rolle,

Je hebt dit probleem inderdaad al langer. Je hebt er al eerder twee topics over geopend:

 

Dat was ten eerste op 23 juni 2021: https://www.pc-helpforum.be/topic/76624-printen-vanuit-fotos-in-windows-10/

 

En daarna nog een keer op 14 november 2021: https://www.pc-helpforum.be/topic/77203-afbeeldingen-printen-vanuit-fotos/

 

 

Klik op bovenstaande links en lees die topics nog eens door om je geheugen op te frissen.

Ik neem aan dat je nog steeds werkt met de printer Canon Pixma MG2150. En ik ga er van uit dat de driekleurencartridge nog steeds leeg is.

 

Jij hebt je printer ingesteld op alleen zwart-wit afdrukken, omdat de kleurencartridge leeg is. Helaas houdt de app Foto's zich daar niet aan. Die wil blijkbaar toch de kleurencartridge gebruiken, zelfs bij zwart-wit afbeeldingen. En dan krijg je wat jij ziet: er rolt bij een printopdracht vanuit de app Foto's wel een vel papier uit de printer, maar daar zit dan geen inkt op; het is een blanco blad.

 

Je zou nog het volgende kunnen proberen:

Open de afbeelding die je wilt afdrukken in de app Foto's.

Klik op het printsymbool.

Het instellingensymbool voor de printer verschijnt.

Zet het schuifje onder "Laat de app mijn afdrukvoorkeuren wijzigen" op Uit.

627a366df266e-Ashampoo_Snap_2022.05.10_1

 

En klik daarna onderaan op de knop Afdrukken.

Staat er daarna wel wat op het vel papier dat uit de printer komt, dan weet je wat je voortaan moet doen.

Komt er toch weer een blanco vel uit de printer, dan moet je de app Foto's niet meer gebruiken om afbeeldingen mee te printen.

In plaats daarvan kun je de afbeelding invoegen in een nieuw/leeg Word bestand. Dan zal het afdrukken wel lukken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste porrelaar,

 

Sorry voor mijn dubbele vraag, oud worden komt niet of nooit alleen.....vandaar !!

 

Bij het uitzetten van de "AAN / UIT" - knop, zoals aangegeven op uw printscreen, is het mij gelukt,

een zwart-witte print te maken van een document, zonder mij naar Word te moeten begeven.

 

Alvast bedankt voor de "picco bello" uitleg, en sorry voor de dubbele vraag en antwoord, die mij toch

nog eens verrijkte met de aan/uit knop te werken, met een prima resultaat.

 

Mvg.

Roland.

 

Deze topic mag worden afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.