Ga naar inhoud

Afbeeldingen printen vanuit "Foto's".


Rolle Gmail

Aanbevolen berichten

Geachte Leden,

Ik werk met Windows 10 - kreeg hierbij het programma "Foto's" - doch ik slaag er NIET in,
om vanuit dit programma, met mijn Printer "Canon MG 2150" een afdruk te maken.
Ik krijg telkens een blanco-blad als resultaat.

Ik moet deze maken vanuit "Print".

Deze moeilijkheden doen zich enkel voor in "Foto's"

 

Graag een hulp-seintje a.u.b.

Roland.

 

PS.: Mijn huidig beeld in PC Helpforum is enorm groot, hoe verklein ik dit een beetje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik ook een externe viewer (en bewerker): Faststone image viewer (freeware)

enkele van de opties:

afbeelding.png.9ce7faa7ddc1c5f014a314cdeb26ece2.png  en bij afdrukken heb je deze opties:  afbeelding.png.b92b0e611c4d2ee0e913e99f0f9450bd.png

 

Je ziet: je hebt keuze :)    ('k zit hier Falstring wel wat onder zijn duiven te schieten :xd: - maar hij mag nu onder de mussen gaan schieten ! )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Falstring en Passer,

 

Alvast bedankt voor jullie zeer vlugge respons !!

Voor beide gevallen bedankt.

Doch, wanneer ik in een bericht of in een webside een item aanklik, wordt deze dan automatisch geopend (als het om een afbeelding of foto gaat) in "Foto's" !!

Wat moet ik doen, om mijn beschreven item om te leiden naar jullie advies ??

 

Ik ben een leek, sorry, graag een seintje uitleg a.u.b.

Gegroet.

Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "als ik op een website een foto aanklik, wordt die automatisch geopend in Foto's" ?

 

Klik ik namelijk een foto (rechts) aan, dan krijg ik alleen maar deze opties, maar wordt die niet geopend..??  afbeelding.png.6a4ad4e1ce76e23a9bf5ac73d33c40cc.png

Klik ik hem gewoon (links) aan, dan gebeurt er helemaal niets...

 

Dus: jij klikt hem aan en zonder verder nog iets te doen wordt hij geopend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rolle,

Je hebt dezelfde vraag al eerder gesteld, namelijk op 23 juni van dit jaar. Dat was in dit topic: https://www.pc-helpforum.be/topic/76624-printen-vanuit-fotos-in-windows-10/

 

Toen was de kleurencartridge leeg. Je vond het te duur om steeds een nieuwe kleurencartridge te kopen en wilde met enkel de zwarte inktcartridge afdrukken. Ik neem aan dat de kleurencartridge nog steeds leeg is. Klopt dat?

 

Je gaf in het vorige topic aan dat je koos voor zwart-wit afdrukken, en dat dat ook lukte in vrijwel alle programma's, behalve wanneer je een foto wilde afdrukken via de app Foto's.

Ik vrees dat die app Foto's eist dat ook de kleurencartridge gevuld is. Ja, zelfs wanneer je kiest voor afdrukken in grijstinten o.i.d.

Wanneer je in de app Foto's een printopdracht geeft, komt er een maagdelijk wit vel uit de printer. Dat betekent dat de printopdracht wel geaccepteerd is, maar dat er geen inkt op het vel papier komt. Ook voor grijstinten wil de printer dan blijkbaar toch de kleureninktcartridge gebruiken, en die is helemaal leeg; dus er komt niets op papier.

 

Ik ga ervanuit dat je geen geld wil uitgeven aan een kleurencartridge en zeker niet aan een nieuwe zwart-wit laserprinter. Het moet gratis kunnen.

We gaan proberen om een foto af te drukken, zonder dat je daarvoor een nieuw programma downloadt of een nieuwe printer koopt...

 

Ik stel voor dat je het volgende experiment uitvoert: een foto in zwart-wit (grijstinten) afdrukken via WordPad.

WordPad staat op iedere Windows pc.

Klik op Start

In de lijst met programma's zie je de map Accessoires staan. Klik die open en klik dan op WordPad.

Als WordPad geopend is, dan klik je op de knop Afbeelding (zie de afbeelding die ik hieronder zal plaatsen).

De Verkenner zal openen. Gebruik de Verkenner om naar de afbeelding te bladeren die jij wil afdrukken. Heb je de foto gevonden, dan dubbelklik je op die foto om hem in te voegen in WordPad.

Druk dan 2 keer op de Enter-toets, zodat de cursor onder de afbeelding komt te staan.

Typ dan 3 regels tekst. Maakt niet uit wat je typt. Die paar regels tekst zijn enkel als test bedoeld.

Het resultaat ziet er dan ongeveer zo uit:

619169d7448b1-Ashampoo_Snap_2021.11.14_2

Klik daarna in WordPad op Bestand > Afdrukken.

Selecteer je printer

Klik op Voorkeursinstellingen:

61916a5d66ad5-Ashampoo_Snap_2021.11.14_2

In het volgende venster kies je tabblad Afdruk.

Zet een vinkje voor 'Afdrukken in grijstinten'.

Klik daarna op OK.

61916ad84df20-Ashampoo_Snap_2021.11.14_2

Nadat je in bovenstaand venster geklikt hebt op de knop OK, zal dat venster sluiten.

Het venster  Afdrukken staat nog open. Klik onderaan in dat venster op de knop Afdrukken.

(N.B. Ik heb een andere Canon printer dan jij; dus de instellingenvensters kunnen er bij jou iets anders uitzien)

 

Mijn vraag is dan: wat staat er op het papier dat uit je printer komt: alleen die drie regels tekst of ook de afbeelding in grijstinten?

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Porrelaar,

Sorry voor deze dubbele vraag, en toch bedankt voor uw zeer complete uitleg naar de oplossing van mijn probleem !
Deze maal sla ik alles op, om niet tweemaal dezelfde vragen te stellen.

Uw uitleg ik "best" geschikt voor een leek zoals ik !!

 

Ik voerde nauwkeurig, puntje per puntje, uw adviezen uit, met een zeer positief resultaat, die ik in een 

Word-document heb geplakt, waarvan de de print, in mijn bezit, identiek is !!

Trouwens ik maakte een foto van het resultaat, hieronder te bezien.
Dus geslaagd !!!

 

Van harte bedankt voor uw voorbeeldige uitleg voor een leek.

Met vriendelijke groeten.

Roland.

 

DSC08996.thumb.JPG.9984d20bea426db3646a593d6cdfd3be.JPGTest WordPad_1.rtf

 

Test WordPad_1.rtf

 

PS.:   Hetgeen ik ondervind waar u vragen bij heeft, is het feit, als ik een afbeelding openmaak, ik direct in "Foto" terechtkom,

         is omdat "Foto" geprogrammeerd staat als opener van mijn afbeeldingen - dat is de reden.

         Als ik rechts klik op de muis, bekom ik inderdaad de keuze van hoe ik de afbeelding kan openen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rolle Gmail zei:

Sorry voor deze dubbele vraag

Excuses zijn niet nodig. We vergeten allemaal wel eens wat. Bovendien had je in je vorige topic nog geen oplossing gekregen om afbeeldingen toch te kunnen afdrukken, terwijl je kleurencartridge leeg is.

 

Als jij beschikt over Microsoft Word, dan mag je de afbeelding die je wilt printen voortaan ook in Word plakken in plaats van in WordPad. Net wat jij prettiger vindt.

En natuurlijk hoef je dan onder de afbeelding geen tekst meer te typen. Dat hebben we enkel als test gedaan.

 

1 uur terug, Rolle Gmail zei:

als ik een afbeelding openmaak, ik direct in "Foto" terechtkom, is omdat "Foto" geprogrammeerd staat als opener van mijn afbeeldingen

Als jij dubbelklikt op een afbeelding, dan wordt die op jouw computer altijd geopend in de app Foto's. Dat is inderdaad omdat de app Foto's op jouw pc geprogrammeerd staat als opener van afbeeldingen. In andere bewoordingen: de app Foto's is bij jou ingesteld als standaard fotoviewer.

 

Wanneer je de voorkeur geeft aan een andere fotoviewer (= programma om je foto's mee te bekijken), dan kun je een ander programma instellen als standaard fotoviewer.

Passer en falstring hebben beide een andere fotoviewer genoemd.

 

Ik ken die programma's zelf niet. Ik print zelden afbeeldingen. In het verleden heb wel eens eigengemaakte foto's ook zelf geprint. Daarvoor gebruikte ik dan Adobe Photoshop Elements (niet gratis! Kost circa € 100), waarmee ik heel precies de afmetingen van de foto kon kiezen, zodat hij exact in een fotolijstje zou passen wat ik voor die foto bestemd had.

 

Als je tevreden bent met de werkwijze die ik jou genoemd heb, dan laat je het zo.

Als je liever zou hebben dat afbeeldingen na een dubbelklik geopend worden in een andere fotoviewer, dan kan dat ook. Je moet er dan eerst voor zorgen dat die andere fotoviewer op je pc geïnstalleerd is.

 

Daarna klik je op Start > Instellingen > Apps

Klik dan in de linker kolom op Standaard-apps

In het rechter paneel kijk je welke app er staat onder Fotoviewer. Bij mij is dat Windows Photo Viewer (bekend van Windows 7)

Als ik een ander programma wil instellen als standaardprogramma om afbeeldingen te bekijken, dan klik ik op het programma dat onder Fotoviewer staat. Even later (dat kan een paar seconden duren...) verschijnt dan een lijst van programma's waarmee ik afbeeldingen kan bekijken:

619240bc832af-Ashampoo_Snap_2021.11.15_1

Klik in die lijst op het programma waarmee je voortaan je afbeeldingen wilt bekijken. Dat programma is dan je nieuwe standaard fotoviewer geworden. Voortaan zullen je afbeeldingen na een dubbelklik in dat nieuwe programma geopend worden.

 

Moet jij het bovenstaande doen? Nee, jij moet helemaal niets. Als je tevreden bent met de app Foto's om daarmee je afbeeldingen te bekijken, dan laat je het zo. Wanneer je een keer iets anders wilt doen met een afbeelding/foto, dan kun je in de Verkenner immers altijd rechtsklikken op een afbeelding, waarna je klikt op Openen met. En dan kies je het programma dat je die ene keer wilt gebruiken.

 

Als je nog meer vragen hierover hebt, laat het dan weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo  porrelaar,

 

Nog eens super bedankt voor de voorbeeldige uitleg van hierboven - dus mogelijkheden zat....!!!

 

Ik denk, dat ik bij "Foto" zal blijven, en om te printen, direct "Word" zal gebruiken, voor mij iets meer bekend.

 

Bedankt en misschien tot wederhoren.

Gegroet.

Roland.

 

PS./  Deze topic mag voor mij worden afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.